arthoz Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hepp, jeg er flittig bruker av Begin.no, men begynner å bli litt smålei av hvordan det ser ut. Så derfor mens jeg kjeda meg i natt/morgen-timene så satt jeg meg ned og lagde meg en "ny" sak av begin.no for moroskyld. Mens jeg satt der og fikla med tingene så tenkte jeg at kunne lage en tråd for å se om folket vil ha en forbedret Begin.no (og eventuelt hvordan de vil ha det), eller om de stort sett er fornøyd med hvordan den er nå ^^; Her er hvordan jeg tror jeg vil ha et nytt og forbedra Begin.no: http://haxx.no/begin.no/?i=f En kjapp og dårlig rip/klone av de nye designene som kom som fortsatt føles ut den gamle sånn ca. Alt under panseret er forandra på også (Hello, XSL) Visste ikke helt hvor jeg skulle putte posten, men satser på at det blir mest riktig her, ettersom en diskusjon på en eventuell ny begin.no passer seg dårlig i vevsidekritikk selvom jeg gjerne kunne fått litt slakt på saken min, ettersom det er en stund jeg har lekt noe veldig med vevsider. Anyhow, comments, vil vi ha forbedra Begin.no? If so, hvilke forbedringer? Nå er det natta ^^; Endret 28. januar 2008 av arthoz Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Fungerer ikke her i alle fall. Får bare listet opp all teksten i rekkefølge i en stor mølje :S Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Fungerer ikke her i alle fall. Får bare listet opp all teksten i rekkefølge i en stor mølje :S Oops, slik går det når man er trøtt, siden burde fungere nå i andre browsere enn Opera og IE Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Funker ikke i Safari heller. Synes begin.no i utgangspunktet er god og oversiktlig, men irriterer meg at kvinneguiden har så mye tullbalartikler som ikke har noe med "startsiden for dataintereserte" å gjøre. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Likte denne versjonen veldig godt. Skulle bare vært litt større mellomrom mellom kolonnene. Hadde vært no om begin.no så slik ut. Mener dog at jeg har lest at den siden ikke utvikles lenger? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Funker ikke i Safari heller. Synes begin.no i utgangspunktet er god og oversiktlig, men irriterer meg at kvinneguiden har så mye tullbalartikler som ikke har noe med "startsiden for dataintereserte" å gjøre. Den fungerer nå også i Safari (3.0 i allepokker ta Apple/MS krangling!). Jeg er også enig at den er god og oversiktlig, men den kan se en del bedre ut, det er dette jeg helst vil ha forandet på (og har prøvd på selv) Likte denne versjonen veldig godt. Skulle bare vært litt større mellomrom mellom kolonnene. Hadde vært no om begin.no så slik ut. Mener dog at jeg har lest at den siden ikke utvikles lenger? Takk så meget for at du liker den, litt mere mellomrom mellom kolonnene kan bli ordnet på (ved å krympe kolonnene litt). Noe bredere blir den i alle fall ikke da den allerede er 1000px bred. Om den utvikles eller ikke vet jeg ingenting om Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Finnes det noen måte å "gjenspeile" begin.no med dette utseendet? Altså slik at det er akkurat som å bruke begin? Kunne jo vært en idé, om det tillates av HW da. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Bakgrunnsbildet er fra hardware.no, er det ikke? Ser iallfall helt likt ut, om jeg ikke ser helt feil... Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Bakgrunnsbildet er fra hardware.no, er det ikke?Ser iallfall helt likt ut, om jeg ikke ser helt feil... Ja, er klone/halvveis-rip som jeg så i første post ettersom jeg ville at det skulle se mere likt ut som de nye designene ^^; Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) om man vil endre på designet til begin.no kjapt og gæli, kan man bruke user-css. Det tar jo ikke lang tid å finne ut hvilke tagger som er på siden, og så styler man de slik man selv ønsker. Ulempe: din nettleser må manuelt konfigureres til å benytte valgte css-fil. (Opera og Firefox støtter begge såvidt jeg vet user-css.) Fordel: om det blir suksess: hw-folka trenger bare å endre en bitteliten kode, for å ta i bruk det nye css'et. --edit-- Kan legge til litt mer info for å klargjøre, denne fremgangsmåten er spesifikt skrevet for Opera 9.50, men det er tilnærmet lik fremgangsmåte i de andre nettleserne: Last ned css-fil: begin.css Lagre denne filen på en plass du finner den igjen. Jeg vil anbefale %programfiles%\Opera 9.5 beta\Styles (eller %programfiles%\Opera\Styles) Gå til begin.no, høyreklikk på siden og velg Edit site preferences Under fanen "Display" må du så spesifisere user-css-fila (My style sheet) Klikk 'OK' og oppdater nettsiden. Vil oppfordre folk til å laste opp css-fila her på forumet, om man har klart å få til noe man er fornøyd med. --ny edit-- For de interessert kan jeg nevne at jeg har skrevet user-css for hw-nettverket og det nye dynamiske skin'et til forumet. Endret 1. februar 2008 av Halvis Lenke til kommentar
cowai Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Er det fort gjort å få fjernet alle spor etter kvinneguiden på begin.no? Begin.no - startsiden for datainteresserte Hva i alle dager gjør kvinneguiden her da, utrolig synd. Endret 2. februar 2008 av cowai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå