foenix Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hvor mange prosent høyere fart er det mulig å oppnå ved å overklokke en Q6600? Har en slik overklokking noen hensikt for en som meg som ikke er noe særlig spillegal? Lenke til kommentar
jes74 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei! Tror ikke du får mange prosentene. Ville ikke gjort det dersom du ikke spiller mye på maskinen din. Du vil jo også "spare" komponentene ved å la de kjøre på orginale innstillinger, med lenger levetid som resultat. Ikke vært bryet altså Lenke til kommentar
Killa-Bee Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Ved å overklokke Q6600 kan man få opptil 50% økning i hastighet. Vil nå si at dette er ganske merkbart. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Definitivt verdt bryet er min respons også. Man merker fort forskjell når klokkehastigheten økes med noen hundre mhz, greier du 50% (noe som ikke er uvanlig) vil du merke STOR forskjell. Det sier seg nesten selv. Jeg merker hvertfall stor forskjell på en Athlon X2 på rett over 2ghz, og en rett over 3ghz. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Dersom man skal opp i 50 % økning, må man ikke da montere ny kjøler, vifter etc. pluss at man reduserer levetiden betraktelig? Lenke til kommentar
Killa-Bee Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jo, sant det. Men så trenger du jo ikke å overklokke den så langt som 50% heller, men gjerne nøye deg med å få den opp på 3ghz. Som tilsvarer omtrent 25% økning. Du vil forsatt merke endel ytelses forbedringer, med forhåpentligvis liten stigning i temperatur. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei! Tror ikke du får mange prosentene. Ville ikke gjort det dersom du ikke spiller mye på maskinen din. Du vil jo også "spare" komponentene ved å la de kjøre på orginale innstillinger, med lenger levetid som resultat. Ikke vært bryet altså Spørs vel om så mange bryr seg om den 5 år gamle prosessoren til en verdi av 30 kroner virker eller er død... Men det stemmer at særlig det å øke volten forkorter levetiden. Mange nye hovedkort kan ikke øke volten fra BIOS så de risikerer vel mindre slitasje antar jeg. Endel info om levetid her: http://www.tomshardware.co.uk/forum/238688...locked-lifetime Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå