Gå til innhold

Hvor mye ytelse kan man oppnå ved overklokking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Tror ikke du får mange prosentene. Ville ikke gjort det dersom du ikke spiller mye på maskinen din. Du vil jo også "spare" komponentene ved å la de kjøre på orginale innstillinger, med lenger levetid som resultat.

Ikke vært bryet altså ;)

Lenke til kommentar

Definitivt verdt bryet er min respons også. Man merker fort forskjell når klokkehastigheten økes med noen hundre mhz, greier du 50% (noe som ikke er uvanlig) vil du merke STOR forskjell. Det sier seg nesten selv.

Jeg merker hvertfall stor forskjell på en Athlon X2 på rett over 2ghz, og en rett over 3ghz.

Lenke til kommentar

Jo, sant det. Men så trenger du jo ikke å overklokke den så langt som 50% heller, men gjerne nøye deg med å få den opp på 3ghz. Som tilsvarer omtrent 25% økning. Du vil forsatt merke endel ytelses forbedringer, med forhåpentligvis liten stigning i temperatur.

Lenke til kommentar
Hei!

Tror ikke du får mange prosentene. Ville ikke gjort det dersom du ikke spiller mye på maskinen din. Du vil jo også "spare" komponentene ved å la de kjøre på orginale innstillinger, med lenger levetid som resultat.

Ikke vært bryet altså ;)

Spørs vel om så mange bryr seg om den 5 år gamle prosessoren til en verdi av 30 kroner virker eller er død...

Men det stemmer at særlig det å øke volten forkorter levetiden. Mange nye hovedkort kan ikke øke volten fra BIOS så de risikerer vel mindre slitasje antar jeg. Endel info om levetid her:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/238688...locked-lifetime

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...