Pug Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg slo på maskina nå nettopp, og plutselig slo "PC Alert III" alarm. Jeg hadde brukt maskina tidligere i dag, og da var det ingen problermer. Problemet var visst av Vcore'en var på 1,74 v... Hva nå enn det betyr? Se signatur for spec's. Noen som vet hva som er galt? Noe alvorlig? Og nei, jeg har ikke overklokka eller fiklet noe med bios'n. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Er det noe alvorlig?! Hva er egentlig "VCore"? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Vcore er Core Voltage, så mye volt som prosessor kjernen får! Det er ikke noe alvårlig! De fleste som overklokker stiller denne høyere for at prosessoren skal være mere stabil når den er overklokket! Kjernen (Core), på de fleste AMD prosessorer, skal tåle 2.1V eller på noen 2.0V så det er ikke noe å bli nervøs for. At den er unormal er jo heller verre. Den skal bli regulert av hovedkortet, som igjen skal få konstant strøm fra PSU (powersupply) -Chief- Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hmmm... PC Alert slo ikke alarm før... Hvorfor slår den alarm nå da? Er det vanlig at Vcore er på 1,74 v når jeg ikke har overklokket noe som helst? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Pug, du må hente opp PC Alert- programmet ditt, og se på følgende: Over hvert vindu der du har en eller annen infomasjonsgraf er det 2 stk. slidere. Dra den venstre slideren mot venstre, og den høyre slideren mot høyre. Du får alarm fordi du har settingene for strengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå