darn.farrell Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har et litt kjedelig problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Bilen er en Audi 80 1.8E 87 modell, type 89. Injection motor. Jeg skulle kjøre en liten tur i går men bilen ville visst helst være hjemme. Da jeg prøvde å starte den hørtes det først ut som om den tente men etter noen sek (den er litt tungstarta) så hørte jeg bare lyden av starteren. Jeg feilsøkte litt og vet ihvertfall følgende: Motoren går rundt. Det er bensin frem til den fordeleren som ligger over luftfilteret. Jeg tok en plugg og sjekka at det var gnist. Den var 'kraftig' og fin men pluggen var litt sotete og helt tørr. Er det noen erfarne mekkere her som kan gi meg noen tips? Jeg skal dra frem Haynes når jeg kommer frem fra jobben og lete litt til men jeg er litt usikker på hva jeg kan få gjort. Henning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ta av lokket for oljepåfylling og sjekk at kammen går rundt når du kjører starteren. Siden du har både gnist og bensin, kan det være at registerremmen din er ødelagt, slik at kammen ikke trekkes rundt. Lenke til kommentar
darn.farrell Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Ta av lokket for oljepåfylling og sjekk at kammen går rundt når du kjører starteren. Siden du har både gnist og bensin, kan det være at registerremmen din er ødelagt, slik at kammen ikke trekkes rundt. Det er jo en mulighet. Jeg vet ikke hvordan det er kobla inni motoren men reima drar ihvertfall generatoren hvis det er en annen måte å se det på. Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobben. Blir det ikke fort dyrt hvis en registerreim ryker? Lenke til kommentar
darn.farrell Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har drevet og feilsøkt litt nå og jeg lurer på om det er noe med bensintilførselen like vel. Jeg la merke til at bensinpumpa ikke starta da jeg vrei om tenninga og den skal starte et par sekunder uansett hvor mye bensin det er foran (tror jeg) så jeg reiv ut releet og kortslutta kretsen med en ledning og da starta pumpa. Nå bytta jeg det releet sist vinter så jeg tror ikke det er selve releet. Er det noen som har noen tanker om det? Henning Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Prøvde du å starte når du hadde jumpa med en ledning da? Prøv å bytte relet, så det ikke lurer deg? Lenke til kommentar
darn.farrell Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Nå går bilen men jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg kortslutta kretsen til pumpa og starta bilen som Shark foreslo og lot den gå et par minutter. Så satte jeg releet på plass igjen og prøvde å starte, det gikk bra. Etter at den hadde stått litt og blitt varm tok jeg en tur i 'nærmiljøet' for å teste, kom trygt hjem og i morges så starta den helt uten problemer. Noen som har en teori om hva som kan ha skjedd? Henning Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Kanskje dårlig kontakt? Eller at releet har hengt seg opp eller noe bare. Men om det fungerer, så er jo ingenting bedre enn det Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 La jumpe ledningen ligge i bilen.. Fotsetter det så åpne releet og varm litt på alle lodde punkter.(Hvis du ikke ser feilen åpenlyst da). Da blir releet bedre enn nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå