spøkelset Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Følgende skjedde da jeg var ute på kjøretur her en dag. - subben slutter å dunke -Varsellampa for ABS blinker først, går deretter over til å lyse konstant. - Jeg stopper bilen og hører at motoren sviver svært ujevnt. Etter en stund slukner den og vil ikke starte igjen etterpå. Eneste som skjer når jeg vrir om tenningen er at det elektriske anlegget går fullstendig amok. (vinduene går opp, vindusviskere starter osv.)Jeg får start på igjen ved hjelp av startkabler. Legger da merke til at det lyser et rødt batteri i dashbordet. Bilen går 500 m før den dauer igjen. Går ut av bilen og måler spenningen på batteriet til 11,70 V hvilespenning. Bilen viser fremdeles ikke tegn til å ville starte, så gjentar prosessen med startkablene. Heldigvis befannt jeg med ikke langt hjemmefra, så får kjørt bilen de siste hundre meterene hjem i 2 gir på høyt turtall. Neste morgen starter bilen helt fint. Jeg får kjørt rundt i nabolaget med bilen i hele 5 minutter før samme problemet starter igjen. Får deretter fraktet bilen hjem,og siden har den ikke startet. Hvilespenninga til batteriet er fremdeles 11,70 V. Hva kan dette være som er feil? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Følgende skjedde da jeg var ute på kjøretur her en dag. - subben slutter å dunke -Varsellampa for ABS blinker først, går deretter over til å lyse konstant. - Jeg stopper bilen og hører at motoren sviver svært ujevnt. Etter en stund slukner den og vil ikke starte igjen etterpå. Eneste som skjer når jeg vrir om tenningen er at det elektriske anlegget går fullstendig amok. (vinduene går opp, vindusviskere starter osv.)Jeg får start på igjen ved hjelp av startkabler. Legger da merke til at det lyser et rødt batteri i dashbordet. Bilen går 500 m før den dauer igjen. Går ut av bilen og måler spenningen på batteriet til 11,70 V hvilespenning. Bilen viser fremdeles ikke tegn til å ville starte, så gjentar prosessen med startkablene. Heldigvis befannt jeg med ikke langt hjemmefra, så får kjørt bilen de siste hundre meterene hjem i 2 gir på høyt turtall. Neste morgen starter bilen helt fint. Jeg får kjørt rundt i nabolaget med bilen i hele 5 minutter før samme problemet starter igjen. Får deretter fraktet bilen hjem,og siden har den ikke startet. Hvilespenninga til batteriet er fremdeles 11,70 V. Hva kan dette være som er feil? fucka batteri? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Vil helst ha et mer utdypende svar... Lenke til kommentar
Waco Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Vil helst ha et mer utdypende svar... ladespenninga ligger på da ? Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Visst det går mer strøm ut av batteriet enn inn,lyser ladelampa-dårlig lading.Skift dynamo ville jeg foreslått som første ledd.Prøv å lade opp batteriet,start bilen og mål ladinga.La gå på tommgang noen minutter,mål spenning igjen.Visst den daler fort,er nok dynamoen gått sin vei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå