Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trøbbel med Golf 3 Gti


Anbefalte innlegg

Følgende skjedde da jeg var ute på kjøretur her en dag.

 

- subben slutter å dunke

-Varsellampa for ABS blinker først, går deretter over til å lyse konstant.

 

- Jeg stopper bilen og hører at motoren sviver svært ujevnt. Etter en stund slukner den og vil ikke starte igjen etterpå. Eneste som skjer når jeg vrir om tenningen er at det elektriske anlegget går fullstendig amok. (vinduene går opp, vindusviskere starter osv.)Jeg får start på igjen ved hjelp av startkabler. Legger da merke til at det lyser et rødt batteri i dashbordet. Bilen går 500 m før den dauer igjen. Går ut av bilen og måler spenningen på batteriet til 11,70 V hvilespenning. Bilen viser fremdeles ikke tegn til å ville starte, så gjentar prosessen med startkablene. Heldigvis befannt jeg med ikke langt hjemmefra, så får kjørt bilen de siste hundre meterene hjem i 2 gir på høyt turtall.

 

Neste morgen starter bilen helt fint. Jeg får kjørt rundt i nabolaget med bilen i hele 5 minutter før samme problemet starter igjen. Får deretter fraktet bilen hjem,og siden har den ikke startet. Hvilespenninga til batteriet er fremdeles 11,70 V.

 

Hva kan dette være som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Følgende skjedde da jeg var ute på kjøretur her en dag.

 

- subben slutter å dunke

-Varsellampa for ABS blinker først, går deretter over til å lyse konstant.

 

- Jeg stopper bilen og hører at motoren sviver svært ujevnt. Etter en stund slukner den og vil ikke starte igjen etterpå. Eneste som skjer når jeg vrir om tenningen er at det elektriske anlegget går fullstendig amok. (vinduene går opp, vindusviskere starter osv.)Jeg får start på igjen ved hjelp av startkabler. Legger da merke til at det lyser et rødt batteri i dashbordet. Bilen går 500 m før den dauer igjen. Går ut av bilen og måler spenningen på batteriet til 11,70 V hvilespenning. Bilen viser fremdeles ikke tegn til å ville starte, så gjentar prosessen med startkablene. Heldigvis befannt jeg med ikke langt hjemmefra, så får kjørt bilen de siste hundre meterene hjem i 2 gir på høyt turtall.

 

Neste morgen starter bilen helt fint. Jeg får kjørt rundt i nabolaget med bilen i hele 5 minutter før samme problemet starter igjen. Får deretter fraktet bilen hjem,og siden har den ikke startet. Hvilespenninga til batteriet er fremdeles 11,70 V.

 

Hva kan dette være som er feil?

 

fucka batteri?

Lenke til kommentar

Visst det går mer strøm ut av batteriet enn inn,lyser ladelampa-dårlig lading.Skift dynamo ville jeg foreslått som første ledd.Prøv å lade opp batteriet,start bilen og mål ladinga.La gå på tommgang noen minutter,mål spenning igjen.Visst den daler fort,er nok dynamoen gått sin vei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...