Gå til innhold

Skifte HDD på ps3, skrue sitter fast!

Snerk

Anbefalte innlegg

Ok, tenkte jeg skulle bytte harddisken på ps3en min siden jeg har en 120GB liggende som jeg ikke bruker. Alt gikk fint til jeg skulle løse de fire skruene som holder HDD på plass i den lille beholderen. Alle skruene var jo helt overdrevent skrudd fast. Selv om jeg hadde en skrujern som passet perfekt ville ingen av skruene røre på seg. Eneste jeg fikk til var å ødelegge sporene inni skruene. Så var det frem med tangen. Fikk tre skruer ut etter litt om og men. Men den siste nektet, og nå er kantene så ødelagt at jeg ser lite håp for den. Noe som leder meg til 2 spørsmål:

Noen tips til å få ut en liten skrue som sitter bom fast og er deformert til det ugjenkjennelige?

Eller noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny HDD beholder til ps3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette finner jeg i en ps3 manual på nettet:

"Hint:

Om du mister harddiskdekselet, skruene eller metalrammen, kan du kontakte din lokale kundestøtteavdeling. (denne finner du i programvarehåndbøkene til PLAYSTATION 3 produkter)"

Problemet er at jeg finner ikke noen info om kundestøtteavdelingen noen plass. Noen som vet?

Lenke til kommentar

[sarkasme] Med all denne hjelpsomme tilbakemeldingen er det vanskelig å se noen annen utvei enn suksess! [/sarkasme]

;)

Hehe, men det løste seg. Måtte ty til å borre vekk skruehodet så fikk jeg HDDen løs. Og den nye HDDen sitter fint med bare tre skuer, som jeg selfølgelig var rimelig forsiktige med å stramme til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...