Gå til innhold

Last ned Lars Monsens Nordkalotten 365 - gratis og i full kvalitet

Anbefalte innlegg

I tillegg til at Nordkalotten 365 er tilgjengelig i vår nett-TV og på DVD med ekstramateriale legger vi nå ut hele serien som høykvalitetsvideofiler som du kan laste ned ved hjelp av en teknologi som heter bittorrent. Vi bruker denne teknologien for å klare å nå flest mulig mennesker uten at belastningen på NRKs maskiner blir for stor.

Dette er et av mange eksperiment vi jobber med for å gjøre NRK sitt innhold lettere tilgjengelig. I første omgang er det bare første episode som ligger her men de neste episodene blir lagt ut fortløpende i løpet av de neste dagene. Vi kommer til å oppdatere denne artikkelen med linker når de blir lagt ut. Se nederst i denne artikkelen for direktelinker til torrent-filene.

Link

Dette er etter min mening et flott tiltak fra NRK!

Håper de legger ut andre serier også slik som ut i vår hage o.l

Eneste som er surt er at jeg nettopp har kjøp Nordkalotten på DVD.. :roll:

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget flott tiltak ja! Bra man får litt igjen for og betale lisensen:)

Har benyttet meg av videopodcaster til Norges Herligste hos tvnorge og var fornøyd med det:) Men her får man jo hele serien og det i full kvalitet! Bra Nrk!

Lenke til kommentar

Finfint detta her! Dog, så synes jeg Lars Monsen produksjonene fortjener en plass i hylla.

Lars Monsen er vår tids Amundsen, en folkehelt!

Men, at vi kan laste ned og også streame de fleste produksjonene til NRK er IKKE noen selvfølge. Selv om vi betaler lisens. Når du går på kino kjøper du deg rett til å se filmen, men du får ikke laste ned filmen etter visning.

NRK er blant verdens beste tv kanaler, på lik linje med BBC. Uansett hva dere bastante "jeg-vil-ikke-betale-lisens tilhengere" sier, det tekniske nivået er skyhøyt, og man finner god kvalitet i alle ledd. Det er tydelig at NRK har mange flinke fagfolk med på laget.

At de også følger med på utviklingen og prøver ut nye saker og ting er positivt for oss nordmenn. Bare se hvor bra web-tv løsningen deres er blitt! Samt integrasjon i Media Centers og mye annet.

Nok skryt :)

Lenke til kommentar

Kudos til NRK for godt arbeid, uten tvil. Fortsatt litt skeptisk til lisenspenger, men det bidrar jo til norske produksjoner, så vi får et kulturelt mangfold. Men ser fortsatt ingen grunn til å "hylle" NRK for at de gir folk muligheten til å laste ned et program. Når man må betale i dyre dommer for å ha kanalen, mot sin vilje, skulle det bare mange, spør du meg.

Men for all del, bor fortsatt hjemme, og vi har aldri betalt lisens(arbeidsgiver sponser), så jeg har ikke merka noe til det. I mine øyne er uansett lisens-ordningen litt drøy allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...