MrRob Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hei, Jeg har en 42" LCD Toshiba i min lille stue. Bruker PS3 som Blu-Ray spiller, så selve bildekvaliteten er ikke noe å klage over, men har kun nøyd meg med lyden fra selve TV'en så langt. Det sier seg selv at dette ikke er noe særlig fres når vi ser på film. Derfor vil jeg nå gå til innkjøp av noe skikkelig godsaker til en billig penge. Uansett, jeg har sett for meg dette høyttalersystemet: Dali Concept 6 Receiveren derimot, var litt verre å finne. Jeg har myst litt på disse tre: 1. Denon AVR-1508 Som er ganske billig, med HDMI tilgang + brukervennlig. 2.NAD T744 Denne er litt dyrere, men har hørt mye bra om den. Er ikke HDMI står det her, men vet ikke om det har noe å si? Er litt (les:veldig) nybegynner på dette området. 3. CAMBRIDGE 540R v.3 Denne er igjen litt dyr. Jeg bikker litt mot Dali C6 systemet + Denon AVR-1508. Hva synes dere? Er det noen her som har erfaring fra disse oppsetta? Jeg tenkte meg ein tur innom HiFi en av de neste dagene for å undersøke litt, men det er greit å ha litt info i bakhuet. Takk for alle svar. Forresten, bruker den hovedsaklig til film (Blu-Ray og DVD) Hører på det meste av musikk, men går mest i Rock og den sjangeren der. Endret 28. januar 2008 av MrRob Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 NAD T744 er nok det beste valget, jeg er ganske sikker på at det også er den sterkeste receiveren av de tre. NAD leverer alltid bra i stereo, NAD og Dali er som regel god match! Den har ikke HDMI, men den har komponent, som er nesten identisk i forhold til bildekvalitet. Tviler på at du blir skuffet om du setter denne i stereo med litt Maiden eller hva det nå enn står på menyen. Merk at Cambridge receiveren kun har HDMI videoswitching, som betyr at du kun kan sende et videosignal gjennom receiveren, da trenger du optisk kabel for å få lyd i tillegg. Ingen oppskalering heller, derav navnet " HDMI switching". Denon har jeg liten tro på dessverre. Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Som reciver ville jeg sett på Yamaha RX-V661. Den har 2 HDMI innganger, har automatisk romkorreksjon og har pre-out slik at du kan kole til en effektforterker får mer effekt hvis det ønskes. Yamaha har en nøytral lydsignatur, men er samtidig nokså kraftig og engasjerende. Den har ikke støtte for de nye høyoppløste lydsystemene, men konverterer signalene til LPCM (ukomprimert lyd), noe som i utgangspunktet er like bra. Du får den blant annet her: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=16427 Les test av produktet her: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=3164 Lenke til kommentar
MrRob Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Takk for svar begge to. Da skal jeg sjekke ut begge disse receiverene Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Er ikke HDMI står det her, men vet ikke om det har noe å si? HDMI (High definiton multimedia interface) er en stor forddel å ha da det er digitalt og det forekommer ikke noe kvalitetstap på veien. HDMI-overføringen støtter høyoppløst video-overføring i 1080P/24hz og opptil åtte dedikerte kanaler (7.1) med ukomprimert lyd (MPCM) i en og samme kabel. Forskjellen mellom MPCM og eks Dolby Digital er stor, vokalen blir fyldigere, det er mer dynamikk og det er flere detaljer i lydbildet. Så hvis du vil benytte deg av dette må du ha en reciver med HDMI, da du benytter deg av PS3 og den har ingen analoge lydutganger. Du vil merke stor forskjell på dette og ser ingen grunn til med ditt bruksområde å satse på en reciver uten støtte for HDMI og MPCM. Lenke til kommentar
MrRob Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Takk for et utfyllende svar. Tror jeg går for Yamaha'en da. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 jeg hadde Yamaha RX-V450 på mitt Concept oppsett.. Jeg mener det ble faktisk for lyst.. Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Selv etter jusering? Har ikke personlig hørt Yamaha RX-V450 sammen med Dali Consept, men har ikke opplevd den som det du beskriver, lys. Så er også den nevnte en annen og nyere modell. Men dette er noe du må finne ut av selv. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hei! Jeg har både NAD t744 og Dali Concept og dette synes jeg fungerer veldig bra sammen. Dali'en har jeg bare i senter, mens frontene er CV. Vurderer å bytte alle høytalerne og erstatte de fullt ut med Dali Concept serien eller nummeret høyere. Nad t744 vil jeg anbefale på det sterkeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå