kilik Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Ikke offisielt, men Ars Techicas insider har hatt veldig rett tidligere. Samme fyren røpet 40 GB-versjonen. Det ble i forrige uke klart at Sony er i ferd med å fase ut 80 GB i USA. I stedet ventes det en 120-160 GB-versjon med den nye Dual Shock 3-kontrolleren. Med tanke på at PS3 neppe vil fremstå som dårligere enn Elite virker det ganske logisk. Prisen skal være den samme som 80 GB-pakken (hvor man får med Motorstorm) som selges for $499, ca. 2700 kroner. Endret 28. januar 2008 av kilik Lenke til kommentar
arokh Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Høres logisk ut, de kommer neppe til å selge kun 40GB. Man må ha en high-end versjon også, håper de beholder BC. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Forhåpentligvis kommer denne versjonen også til Europa Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Mildt sagt forvirrende strategi fra Sony hvis sant. For det amerikanske markedet til nå har vi følgende: 1. 20 GB og 60 GB introduseres. Begge med 100% PS2-kompatibilitet i hardware. 2. 20 GB fases ut etter dårlig salg. 3. 60 GB settes ned i pris. Viser seg etterhvert at den fases ut. 4. 80 GB lanseres med dårligere PS2-kompatibilitet. 5. 40 GB lanseres uten PS2-kompatibilitet i det hele tatt. 80 GB settes ned i pris. 6. 80 GB fases ut. 7. 120/160 GB lanseres med ny kontroll. Når selv folk på spillforum sliter med å holde styr på dette, kan man tenke seg hvor forvirret vanlige folk er... Endret 28. januar 2008 av kilik Lenke til kommentar
ttt Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Er nok sannsynleg med ei sånn oppdatering. Ein større harddisk er ikkje noko problem å sette inn, og når dei i tillegg kan leggje ved DS3-kontrollane blir dette sikkert ei pakke som kan friste enkelte. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Litt forvirrene dette her ja. Ellers spiller det ikke så stor rolle for meg. Eneste jeg savner er å kunne spille PS2 spill på min 40 GB Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Så jøvla tragisk at de ikke kan holde seg til to tre versjoner rett og slett -.- Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Kunne ønske ting var som før, da det kun kom ut en PS2 og kun en (selv om det kom ut en tynnere versjon etterpå). Er så sikker på at sony lanserer 10 PS3'er til før evt. PS4 kommer. Dette er utrolig kjedlig for de som kjøpte en 40 gb, når en "bedre" kommer like etter på. Endret 28. januar 2008 av bajas11 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Samme for meg har den beste utgaven uansett Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Kunne ønske ting var som før, da det kun kom ut en PS2 og kun en (selv om det kom ut en tynnere versjon etterpå). Er så sikker på at sony lanserer 10 PS3'er til før evt. PS4 kommer. Dette er utrolig kjedlig for de som kjøpte en 40 gb, når en "bedre" kommer like etter på. Samme med biler, mobiltelefoner og alt annet. Kommer alltid en ny modell. Det må man nesten bare forvente. Var forøvrig mange forskjellige utgaver av den første Playstation også. Bare at forskjellene var litt mindre, og at folk flest ikke merket det en gang. Her er en oversikt. Endret 28. januar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Ja, men var bare PSOne som var den eneste reelle modell-endringen. Xbox, Gamecube, N64 og Dreamcast fikk ingen modell-endring, så man må nesten kalle det vi ser nå for et nytt fenomen innen konsollverdenen. Spent på om det vil skje noe med Wii i løpet av dens levetid... Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Men uansett, vet noen om noe mer endringer på den "nye" ps3'en. Eller er det kun hardisken som blir større? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Kan kanskje tenkes at den har PS2-kompatibilitet, minnekortplass og sånt som den dyre versjonen hadde før, men vi får se... Når det gjelder dagens dummeste kommentar går det til en bruker på Ars Techica: There won't be BC. A 120-160 GB HD is... like... 3-4 TIMES the size of a 40 GB HD. Maybe they could fit both in, but they'd have to take out the sound card. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kan kanskje tenkes at den har PS2-kompatibilitet, minnekortplass og sånt som den dyre versjonen hadde før, men vi får se... Når det gjelder dagens dummeste kommentar går det til en bruker på Ars Techica: There won't be BC. A 120-160 GB HD is... like... 3-4 TIMES the size of a 40 GB HD. Maybe they could fit both in, but they'd have to take out the sound card. Ser 60GB versjonene er verd sin vekt i gull. Har fått tak i en hvit Dual Shock 3 kontroller, så da er vel verdien fort 8k...i allefall på QXL Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 My vakling fra Sony på dette området her. Meget positivt at prisen forblir den samme da ihvertfall. No er jo ikkje dette bekreftet da men. Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Så ifølge ryktene vil det komme en 120-160gb-versjon med dualshock 3 på det amerikanske markedet en eller annen gang i 'nærmeste fremtid'? Sier ryktene noe om andre nyheter enn ny kontroll og større harddisk? Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Vel i følge dagbladet så vil ikke denne versjonen ikke komme til Europa. LINK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Skuffende. Personlig så bryr jeg meg lite om størrelsen på harddisken, det er da ikke verre enn at man investerer noen hundrelapper i en 500gb disk, men det er på tide at Sony dytter inn dualshock 3 i eskene med PS3. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Bedre å komme med en versjon uten harddisk og BC, trenger heller ikke minnekortleser, men 4 usb innganger hadde vært fint. Eneste problemet er at Sony går inn for at alle versjoner skal ha hdd sånn at de kan bruke det i spill. Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 At alle ps3 skal ha hdd, er vel det motsatte av et problem? Noe utviklere har klaget på med 360en er at alle ikke har hdd. Ja, hadde vært kjekt for oss som kan finne på å sette inn ny hdd, men ikke bra for Ola Normann som vil ha ting så billig som mulig og derfor dropper hdd.. Så det ser ikke ut til at det vil komme noen ny versjon av ps3 (maskina, ikke kontroll etc) med den informasjonen som finnes nå? Vurderer nemlig å kjøpe meg en ps3, så hadde vært greit om det ikke kom en ny en med BC, minnekort etc med det første. Selv om jeg bare fant 2-3 spill jeg kanskje kunne tenke meg å spille igjen av ps1- og ps2-spillene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå