Gå til innhold

Ny RAM, Hovedkort og CPU?!

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger hjelp til og finne nye deler til PC-en min! Har tenkt på å oppgradere hovedkort, ram og prosessor! Noen som kan lage et oppsett til ca 3000-3500? :) Har ikke noe å si om det blir Intel eller AMD!

Endret av Lernes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er prisen verdt det i forhold til ytelse mellom de to første og den siste?

Sitter med en AMD 3700+ s-939 og 2gb ram nå, tipper jeg vil merke stor forksjell uansett!

2300 vs 3400 kr er jo faktisk litt forskjell, forskjellen er da:

E8400 - 3.0GHz, 45nm - mye mer overklokkvennlig, bruker mindre strøm, nyere teknologi, raskere

E6550 - 2.3GHz, 65nm

Hovedkortene bruker P35 chipset begge, så der er det ikke så enorme forskjeller. Det er 3 mer s-ata porter på det jeg satte opp.

Corsair Twin2X 6400(800MHz) - 4096MB med 2 matchede 2048MB brikker (sort deksel)

Corsair value 5300(667MHz) - 2048MB med 2 matchede 1024MB brikker (helt standard)

Forskjellene er der, ja jeg vil si det er verd å gå opp til den jeg satte opp - men det får bli helt opp til deg selv. Det er rimelig store forskjeller på "pakkene".

Lenke til kommentar
Regner med at jeg går for den dyreste da! Men jeg lurer på om den vifta egentlig er nødvendig ? Kommer prosessoren uten vifte, eller har du satt opp den ekstra vifta av andre grunner?

Du kan fint bruke Boxed kjøler til CPU, altså den som kommer med CPU. Gå for en E8400 du. Kan garantere at du blir fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...