Gå til innhold

Harddisken har tatt kvelden. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Det øyeblikket man åpner noe på en harddisk så platene ikke lenger er "sterile" så er jo harddisken ødelagt.

Dette er kun overtro. Litt støv tåler platene. Det jeg/vi (var en til som var med på stuntet). Det er veldig viktig å jobbe i et rom som er veldig rent, ikke gjennomtrekk. Jeg brukte plastikkhansker.

Skrudde opp hardisken. Skrudde løs det ene festet på lesehodet og skjøv det VELDIG forsiktig til siden. Tok så ut platen.

Det man må være ekstremt forsiktig med er lesehodet. Her burde de ikke komme noe "møkk". Det er også viktig å sørge for at du behandler det veldig pent. I tillegg er det noen utrolig sterke magneter som holder lesehodet. Kommer disse i kontakt med hverandre, sliter du å få dem fra hverandre igjen. Dessuten knekker de veldig lett. Tro meg, jeg har knekt en...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det værste var at de fungerte etterpå :o

Som sagt. Det er ikke så ille som de fleste skal ha det til med støv på hardisken. De tåler mer enn man aner. Hmmm.., men det med magneten var jo litt snodig. De holdt den vel ikke nærme nok.

Lenke til kommentar
Min disk tok også kvelden (nesten) (WD80GB) se inlegg postet her.

Garantien på disken har gått ned fra 3 år til 1. Bare så du vet.

.exe

Det gjelder kun nye disker. Min disk var kjøpt i desember 2000 og han jeg snakket med på Komplett Data sa at garantien på den fortsatt gjaldt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...