Gå til innhold

Har jeg noe å Tjene på å Anskaffe meg en D-Link DIR-655? Les.

Lusken

Anbefalte innlegg

Så det du ene der mener er at vi ikke trenger router....?

Det kommer kun til å være kablet til min Stasjonære PC, og trådløst til muttern..

Kanskje det kommer en kompis å kobler seg på.....

går det da med den andre modemet?

Du trenger

1. et "modem",

2. en "ruter", og

3. et "trådløst aksesspunkt

ST780 har alt innebygget, ST546T2 har 1 og 2, men ikke 3,

DIR-655 har 2 og 3, men ikke 1.

Som nevnt ovenfor, hvis du ikke trenger det "ekstra" som DIR-655 tilbyr, så vil ST780 tilby alle de funksjonene (1,2,3) du trenger. Går du for DIR-655, så må du få den til å spille sammen med ADSL-modemet. (Det kan gjøres på flere måter, men det greieste er nok å koble ut ruter-delen i "rutermodemet" ved å sette det i såkalt "bridge mode".)

ST780 mangler gigabit porter, er bare 802.11g (54mbps) ikke 802.11n (300mbps)

vis du har hjemme nettverk burde du veffal ha 100mbps nettverk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt ovenfor, hvis du ikke trenger det "ekstra" som DIR-655 tilbyr, ...

Ja, og dette har allerede blitt nevnt tidligere i tråden.

Det var derfor jeg skrev "Som nevnt overnfor" ...

Jeg fikk det inntrykket at Lusken foreløpig ikke kunne nyttiggjøre seg av verken gigabit-porter (- kun 1 stasjonær PC -) eller "N"-type trådløst nett, og da blir DIR-655 nå for ham i stor grad en dyr, pen boks ... Eller "søt", som du skriver.

Om ikke annet, hvis Telenor leverer en ST780 som i praksis har alt han trenger, så kan beslutningen om å kjøpe en DIR-655 utsettes. (Kanskje det innen den tid har kommet enda "søtere" rutere på markedet ... Kanskje DGL-4500 kommer til Norge snart ...)

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor, hvis du ikke trenger det "ekstra" som DIR-655 tilbyr, ...

Ja, og dette har allerede blitt nevnt tidligere i tråden.

Det var derfor jeg skrev "Som nevnt overnfor" ...

Jeg fikk det inntrykket at Lusken foreløpig ikke kunne nyttiggjøre seg av verken gigabit-porter (- kun 1 stasjonær PC -) eller "N"-type trådløst nett, og da blir DIR-655 nå for ham i stor grad en dyr, pen boks ... Eller "søt", som du skriver.

Om ikke annet, hvis Telenor leverer en ST780 som i praksis har alt han trenger, så kan beslutningen om å kjøpe en DIR-655 utsettes. (Kanskje det innen den tid har kommet enda "søtere" rutere på markedet ... Kanskje DGL-4500 kommer til Norge snart ...)

Hmm...Jeg har per dags dato 2.5 mb linje, men skal skaffe meg ADSL turbo, med inntil 16 mb linje....Og derfor vurderer jeg om min router er for gammel/dårlig. Det står D-Link DI-524 på Boxen min, router-boxen. Og det er Speed touch 546T2.

Det eneste jeg driver med er å Game, stort sett enkele spill som bf2 osv. Laster også ned endel musikk, og dette kommer det til å bli mer av i fremtiden tror jeg....

Har jeg noe å tjene på å skaffe meg en ny Router.

Viste ikke at det fantes et Modem og router i en box, altså en box som inneholdt alt. Men regner med at denne ikke er god nok for meg.

Er av den typen, som heller betaler extra for et produkt som er bedre på markedet, og som er litt fremtids rettet, derfor tror jeg at jeg vill ha N-hastigheten, 300 mbps.

Hva er best for meg, er det best for meg å kjøpe en ny router (DIR-655, den MÅ være brukervennlig (enkel å sette opp, noe den så absolutt høres å være) og ikke minst ha en god ytelse, altså forbedre nettlinja mi, og at den ikke minst må være stabil.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et ST780 ruter-modem m/ trådløst aksesspunkt, men jeg har satt det i "bridge mode", så jeg kan egentlig ikke uttale meg om hvor god ruter-delen eller aksesspunktet er. (Jeg hadde allerede et etablert hjemmenettverk med en ferdig konfigurert ruter, og jeg var ikke interessert i å gjøre alt det om igjen, så derfor valgte jeg å bruke ST780 kun som modem.)

Men jeg ville vel fortsatt anbefale deg å prøve å la ST780 gjøre alle tre funksjonene. Synes du det virker raskt og stabilt, så er det ikke sikkert at en DIR-655 vil gi deg en nevneverdig forbedring.

"N" trådløst nettverk får dere jo ikke glede av så lenge laptop'en ikke støtter det.

Det koster jo ikke noe å prøve ST780 (hvis det er den du får, da) og se hvor god den er. Blir du misfornøyd kan du jo alltids kjøpe en DIR-655 (eller nyere?) og sette ST780 i "bridge mode".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...