Gå til innhold

Visning av store bilder med zoom-mulighet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser etter et program (type flash/php/e.l.), gjerne open source og gratis, som kan ta et stort bilde (det jeg tenker på akkurat nå er type 33 megapixler), vise det i passe størrelse på skjermen i utgangspunktet og gi muligheter for å zoome inn på bildet og panorere det.

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal nettleseren eller webserveren skalere?

Det greieste er vel at nettleseren skalerer, dermed blir vel php utelukket når jeg tenker meg om?

Flash burde vel være bra på sånt.. [EDIT: Ikke at jeg er noen flash-fan, men hver ting til sitt bruk - og flash burde vel være f.eks. javascript overlegent?]

Endret av Wetatron
Lenke til kommentar

Det kan vel tenkes at jeg en vakker dag ønsker meg et galleri, men for øyeblikket ser jeg for meg å bare vise ett bilde.

Ønsker meg zoom o.l. mest pga. effekten, er ikke like morsomt om hele jpeg-bildet plumper opp med en gang og man må sitte og bla i nettleseren.. At det evt. også blir en liten terskel for å kopiere bildet gjør heller ingenting :)

Og jeg vet forsåvidt at et 33mp bilde ikke er bare-bare, Windows' bildeviser gjør en særdeles dårlig jobb med det :p

Lenke til kommentar

Den som leter, den finner visst.

Fant Zoomify hvor det var en gratis "lite"-versjon, som fungerer greit om ikke annet - selv om jeg ikke nødvendigvis er 100% fornøyd med at den deler opp bildet i masse mindre bilder, men samtidig er vel dette "eneste" løsningen for enda større bilder.

Resultatet blir uansett slik: Tyholt-tårnet i trondheim

Den ser også ut til at det skulle være greit å inkludere som man ønsker i en egen side osv.

Tenkte kanskje noen andre også kan ønske dette, saken er ok løst i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...