Per Vittig Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei, Dronninga var uheldig og sølte et glass med saft over vår nye bærbare Amilo xi 2428. Maskinen fungerer fint etter en tørk, men tastaturet er seigt og lite brukervennlig. Noen som har kjennskap til hvordan man bytter tastatur på denne modellen? Det er en skrue merket K/B under maskinen, men denne løsner naturligvis ikke alt. Ser ingen åpenbare klips rundt tastatur slik som jeg er vant til fra HP-modeller. Må jeg av med skjerm for å løsne hele toppen (kan jo ikke tro at de har laget det så tungvint)?. Mvh, Runar Lenke til kommentar
Per Vittig Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Vel, da var tastaturet av og gitt en skylling med lunkent vann. Tastene fine igjen, så da vil jo tiden vise om det overlevde Hvordan fikk jeg det av? 1) Skru løs skruen på undersiden markert med K/B 2) Løsne 4 klips som ligger på oversiden av tastene (mellom Esc-F1, F5-F6, F10-F11, og Num-Scroll). Klipsene er forholdvis små og dyttes i retning skjermen. Du vil merke at tastaturet spretter noe opp og at klipsen forsvinner på undersiden. 3) Løsne 1 klips på hver av sidene (mellom CapsLock-Shift på venstre og PgUp-PgDn på høyre). Klipsene er like som de 4 i punkt 2 og løsnes ved å presse utover. 4) Trekk tastatur FORSIKTIG (tastaturet er koblet til en kort flatkapel på undersiden) opp mot skjermen slik at "tungene" slipper løs fra nedre kant. 5) Man løsner flatkabelen fra kontakten i maskien ved å dytte to svarte knotter på siden i retning tastaturet. Det er ikke noen markant kontakt på selve kabelen (kabelen ER kontakten, omtrent som tynn papp) og denne glir lett ut når de svarte knottene er satt i åpen posisjon. Det er for øvrig noe å legge merke til når man skal koble til etterpå ettersom den har lett for å skli ut av posisjon mens man skal dytte de svarte brikkene på plass. Alle klips og knotter hadde liten motstand så det er ingen grunn til å bruke makt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå