tormi Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei folkens! Fikk nettopp byttet ut min Thomson 510 router med 546v6 router fra Nextgentel. Får opp i nettverksinnstillingene at jeg har "Strict" på NAT. Har åpnet følgende porter i min router: UDP 53 UDP 88 UDP 3330 UDP 3074 TCP 3074 Det er de portene jeg har lest på nett skal åpnes. Noen som har noen flere forslag. Jeg klarer å koble meg opp på Xbox live men det er ikke alltid så lett og av og til bare detter den ut. Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei folkens! Fikk nettopp byttet ut min Thomson 510 router med 546v6 router fra Nextgentel. Får opp i nettverksinnstillingene at jeg har "Strict" på NAT. Har åpnet følgende porter i min router: UDP 53 UDP 88 UDP 3330 UDP 3074 TCP 3074 Det er de portene jeg har lest på nett skal åpnes. Noen som har noen flere forslag. Jeg klarer å koble meg opp på Xbox live men det er ikke alltid så lett og av og til bare detter den ut. www.portforward.com der skal det stå en plass hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Takk for den. Men jeg har benyttet portforward allerede og åpnet de portene som står der + at jeg har vært på xbox.com der var det noen flere porter i tillegg. Likevel står det "strict" på xboxen. For å aktivere det man legger inn i en router trenger man ikke gjøre mer enn å restarte routeren ikke sant? Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Takk for den. Men jeg har benyttet portforward allerede og åpnet de portene som står der + at jeg har vært på xbox.com der var det noen flere porter i tillegg. Likevel står det "strict" på xboxen. For å aktivere det man legger inn i en router trenger man ikke gjøre mer enn å restarte routeren ikke sant? Det er jeg ikke sikker på.. For til meg så var nat open når jeg plugget i kabelen. Men hadde strict med trådløst.... Lenke til kommentar
Tomne Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg åpnet bare 88 og 3074.. vet ikke hva det har å si, men åpnet både tcp og udp på begge.. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 har du husket å skrive inn rett IP på portene? Lenke til kommentar
tormi Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Det utrolig merkelige er det at jeg har problemer med å logge inn på xbox live når jeg først kommer til dashboardet, så kjører jeg testene og den finner xbox live og gir meg beskljed om "Strict" NAT oppsett. Deretter kan jeg fint logge meg inn på live og etter en del spilling de siste dagene så faller jeg ikke ut igjen når jeg først har kommet inn. Men store problemer med å logge inn dersom jeg ikke kjører testene først... Snodig. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Var det samme til meg når jeg åpnet porter og stilte xboxen på manual IP osv. Satte den på automatisk igjen og da logget den seg på live uten problemer...selv om automatisk var helt likt som manuelt. Spooky Nat var jo helt i orden før jeg åpnet porter men tror ting ble bedre etter jeg gjorde det, blandt annet så ble det trådløse headettet mye mer stabilt, det faller ikke ut så ofte og lyden er perfekt (varer jo faktisk ca 2 timer i strekk før det begynner å bli litt støy, og det faller ut...er fornøyd jeg, i forhold til hvordan det var før ) Lenke til kommentar
tormi Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Var det samme til meg når jeg åpnet porter og stilte xboxen på manual IP osv. Satte den på automatisk igjen og da logget den seg på live uten problemer...selv om automatisk var helt likt som manuelt. Spooky Nat var jo helt i orden før jeg åpnet porter men tror ting ble bedre etter jeg gjorde det, blandt annet så ble det trådløse headettet mye mer stabilt, det faller ikke ut så ofte og lyden er perfekt (varer jo faktisk ca 2 timer i strekk før det begynner å bli litt støy, og det faller ut...er fornøyd jeg, i forhold til hvordan det var før ) Kan teste å sette den til manuell igjen... Det blir ikveld. Lenke til kommentar
exs Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Var det samme til meg når jeg åpnet porter og stilte xboxen på manual IP osv. Satte den på automatisk igjen og da logget den seg på live uten problemer...selv om automatisk var helt likt som manuelt. Spooky Nat var jo helt i orden før jeg åpnet porter men tror ting ble bedre etter jeg gjorde det, blandt annet så ble det trådløse headettet mye mer stabilt, det faller ikke ut så ofte og lyden er perfekt (varer jo faktisk ca 2 timer i strekk før det begynner å bli litt støy, og det faller ut...er fornøyd jeg, i forhold til hvordan det var før ) Kan teste å sette den til manuell igjen... Det blir ikveld. en enkel måte og fikse strickt nat er rett og slett og la xboxen koble opp mot nett... still modemet in på "ppp bridged" (leif) så setter du brukernavn og passord inn under network settings på boxen, så ere bare og spille Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Var det samme til meg når jeg åpnet porter og stilte xboxen på manual IP osv. Satte den på automatisk igjen og da logget den seg på live uten problemer...selv om automatisk var helt likt som manuelt. Spooky Nat var jo helt i orden før jeg åpnet porter men tror ting ble bedre etter jeg gjorde det, blandt annet så ble det trådløse headettet mye mer stabilt, det faller ikke ut så ofte og lyden er perfekt (varer jo faktisk ca 2 timer i strekk før det begynner å bli litt støy, og det faller ut...er fornøyd jeg, i forhold til hvordan det var før ) Kan teste å sette den til manuell igjen... Det blir ikveld. en enkel måte og fikse strickt nat er rett og slett og la xboxen koble opp mot nett... still modemet in på "ppp bridged" (leif) så setter du brukernavn og passord inn under network settings på boxen, så ere bare og spille Da må man selvfølgelig gjøre det samme på eventuelle PC-er som er i nettverket Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 sliter selv med strict. Har 360'n kobla til data'n via en kryssa kabel. og PC-en på med trådløst. Firewalls ser bra ut med åpna porter men allikevel strict. 360 og pc kommuniserer med hverandre med manuelle innstillinger som stemmer bra......... kan spille men irriterende med strict. nei har ikke mulighet til å koble kabel rett i boksen da den står 3 etasjer over hos huseier'n......... men lurer på det er fordi jeg har den gjennom data'n og ikke direkte til router'n...? da må jeg jo kjøpe sånn kort fra ms:p irriterende..... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Enable UPnP! Det skal nok gjøre susen! Lenke til kommentar
tormi Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Var det samme til meg når jeg åpnet porter og stilte xboxen på manual IP osv. Satte den på automatisk igjen og da logget den seg på live uten problemer...selv om automatisk var helt likt som manuelt. Spooky Nat var jo helt i orden før jeg åpnet porter men tror ting ble bedre etter jeg gjorde det, blandt annet så ble det trådløse headettet mye mer stabilt, det faller ikke ut så ofte og lyden er perfekt (varer jo faktisk ca 2 timer i strekk før det begynner å bli litt støy, og det faller ut...er fornøyd jeg, i forhold til hvordan det var før ) Kan teste å sette den til manuell igjen... Det blir ikveld. Merkerligste er at dette funket hos meg også men det skjønner jeg virkelig ikke. Står nå som open, selv om Xbox'en ikke bruker samme IP adresse som jeg har åpnet porter til... Men så lenge det funker skal jeg ikke klage. Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Upnp er en selvfølge.. men still no go.. Åpna porter i telnet.. skjer fremdeles ikke en dritt....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå