8086 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ytelsemessig har jeg gode erfaringer med Linux på både nye og gamle PCer. Utrolig hvor mye gamle PCer kan klare, bare de får riktig system. Jepp. Installerte Fluxbox og Konqueror (nettleser) uten flash på en 550 MHz PIII, 128 mb ram, maskin og den går som en klokke. Kjør DSL eller PuppyLinux. Kjører alt fra en ramdisk som lastes fra harddisk, usb-pinne, eller cd-rom. Starter Seamonkey (Firefox versjon) på 1,5 sek på min gamle 500 Mhz laptop. Og YouTube avspilling går silkeglatt, til tross for Flash. Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Du er jo veldig kjapp til å dømme folk som ikke er helt fanatiske over hverken det ene eller det andre.Synes du? Jeg er vel bare litt lei alt tullpratet. Så lenge folk er saklige og balanserte har jeg få problemer."Hastighetsmålingen min" er rent subjektiv og empirisk, men det er nok av folk som rapporterer om det samme.Jeg klaget ikke på din fartsmåling, det var fruktkakes kategoriske påstand jeg reagerte på. Jeg sjekket selv flash ytelse etter at jeg postet, og så at den var relativ sulten på CPU, uten at jeg som sagt har merket noe til det tidligere.Ingen som har sagt at jeg har gått over til hverken det ene eller det andre. Har brukt Linux i diverse former siden Redhat 6, og fram til jeg fikk ny laptop har det vært nærmest enerådene. Men hardware støtte er alpha-omega, og da gjør man de kompromisser som må til.Du reklamerte sterkt for deg selv som en linux-only bruker for kun kort tid siden, som legitimitet for ditt etter min mening unyanserte angrep på GNU/Linux som et alternativ på desktop. Jeg fant det da litt morsomt å se at du brukte denne tråden til å søke hjelp for dine Vista-problemer. Jeg vil ellers anbefale deg å være litt mer forsiktig med å kalle folk fanatiske. Litt mindre selvrettferdig holdning kan også være greit. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Noen som aner hvilke OS denne kjernen har kommet ut til? Fedora 8 x64 har enda ikke fått denne.. Edit: 2.6.23.14-107.fc8 Endret 3. februar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Noen som aner hvilke OS denne kjernen har kommet ut til?Fedora 8 x64 har enda ikke fått denne.. Edit: 2.6.23.14-107.fc8 Kommer nok snart (sjekket test repoet?). Kjernen gjennomgår gjerne et par uker med testing før den blir tilgjengelig i de stabile pakkebrønnene. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det ser ut til å være noen problemer med sammenslåingen av x86-64 og i386-katalogene i arch/ i kildekoden til Linux-kjernen. Dette ser også ut til å implisere enkelte "headere", som for min del har budt på problemer i forbindelse med kompilering av AMD/ATi- og Intel ipw3945-driverene. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Norwegian, mothefucker. DO YOU SPEAK IT? Måtte bare si det... Kan si at jeg skjønte litt av det første men etter det datt jeg ut. Skal skjekke ut om de har pakkeopttateringen. Har Yum exstender... PS: Tar det lang tid før nVidia driverne kommer ut? Eller kommer de på samme tid som alltid? Endret 3. februar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå