War Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Noen som vet om oppdateringene i win 2008 Server er noe tess? Har i alle fall blitt anbefalt å styre langt unna 2005 versjonen. EDIT 2003 var det kanskje Endret 29. januar 2008 av War Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg tester ut Win 2008 server nå og har gjort det en stund nå. Den er jo basert på Vista og gir deg en god del funksjoner som jeg ikke har i Win 2003 server. Likevel er det mer CPU krevende og minne krevende. Når jeg logger meg på med Remote Desktop mot Win 2008 serveren jobber den som bare det i et par minutter. CPU er da på 100%. Totalt sett føler jeg den er tregere enn Windows 2003 server. Jeg bruker Win 2008 installasjonen som filserver i dag. Tror nok jeg går tilbake til Windows 2003 server når test utgaven min går ut i april eller rundt der. Har også problemer med å finne antivirus program til serveren (som ikke koster flere tusen kroner da). Ingen av dem jeg bruker på Vista/XP/2003 funker på Win 2008 server. Jeg var så heldig at F-secure ga meg en 90+ dagers lisenskode til deres Antivirus for Windows server. Når den går ut, bytter jeg nok over til 2003 server igjen. Har likt Win 2003 server siden den kom ut, men en bakdel er alle oppdateringene som krever at du må restarte serveren. Det ødelegger for oppetiden. De siste månendene har jeg måtte restarte serveren minst en gang i måneden pga oppdateringer. Men siden jeg har flere lisenser til 2003 server, kommer jeg neppe til å kjøpe Windows 2008 server med det første. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 En bør vell alltid installere oppdateringer til en server, vertfall en så ny utgave. Men ville sjekket kb-artikklene før jeg installerte de. Kjører server 2008 på vmware her selv. Har drult inn det som er av updates, ikke så farlig da den ikke skal stå i noe permanent produksjonsmiljø. Av en eller annen grunn liker jeg ikke MMC 3.0, det blir litt for mye syne jeg, det har blitt.. mindre Windows. Men om jeg skulle velge, 2008 klart. Terminal server -løsningen er jo bare knallbra i forhold til den gamle. Dog rippoff av Citrix. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Likevel er det mer CPU krevende og minne krevende. Skal ha 32gb minne , kan ha 128) og Xeon X5365 x2 Sluker den mer minne en vista, 2bg i skrivebordet? Endret 29. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 'stock' so tror jeg ikke det krever mer minne enn vista. uten noe tjenester osv. så tror nok 32gb minne og x5352 x2 er bra nok Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Likevel er det mer CPU krevende og minne krevende. Skal ha 32gb minne , kan ha 128) og Xeon X5365 x2 Sluker den mer minne en vista, 2bg i skrivebordet? Siden den er basert på Vista så kjører den vel minnet i cache eller noe. For uansett hvor mye RAM jeg gir den, så er det nesten alltid bare et par hundre MB ledig. Har jo en Xeon 3210 + 8 GB RAM på hovedserveren min, men som du så kjører jeg Win 2008 installasjonen i Vmware server, så jeg har ikke 8 GB satt av til den installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå