Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel + D-Link Wireless = Funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Har forsøkt forgjeves å få trådløst til å fungere i leiligheten min over helgen, og selv om jeg fortsatt kan benyttet nettet via kabel, så fungerer det ikke trådløst.

Jeg har ett "Zyxel 660 Triple Play Modem" som første ledd i oppsettet, deretter en "D-Link 635" trådløs router. Jeg har satt det opp akkurat som jeg har satt opp alle andre trådløse nettverk, og det betyr at modemet er på standardinnstillingene, mens routeren er satt opp ved bruk av Wizard (DHCP).

Internett fungerer med LAN-kabel både direkte fra modemet og i PC-en, og det fungerer også fra den Trådløse D-Link routeren og videre i PC-en. Men det trådløse nettverket fungerer ikke.

# Når jeg prøver å koble meg til det trådløse nettverket som tilsynelatende ser korrekt ut, funker alt bra helt frem til "henter nettverksadresse". Da switcher den fra "henter nettverksadresse" til automatisk og til "henter nettverksadresse" osv i en uendelig loop, og switching skjer med bare 1-2 sek mellomrom.

Så jeg kommer meg aldri skikkelig på det trådløse nettet, det står bare og stagger der. Er det noen som har tips til hva problemet her kan være, eller kjenner igjen dette fenomenet? Har snart lest halve nettet i søk på hjelp, og hvert triks som er prøvd resulterer i samme frustrerende resultat.

Limer inn device info fra router-setupen:

General

Time : 1. februar 2004 05:16:29

Firmware Version : 2.20EU, 2007/06/06

WAN

Connection Type : DHCP Client

QoS Engine : Active

Cable Status : Connected

Network Status : Established

Connection Up Time : 0 Days, 0:30:22

MAC Address : 00:C0:9F:97:E5:BE

Authentication & Security :

IP Address : 81.234.208.185

Subnet Mask : 255.255.255.0

Default Gateway : 81.234.208.1

Primary DNS Server : 195.67.199.39

Secondary DNS Server : 195.67.199.40

BigPond Server Name :

BigPond Status :

LAN

MAC Address : 00:1C:F0:C2:5F:7B

IP Address : 192.168.0.1

Subnet Mask : 255.255.255.0

Default Gateway : 0.0.0.0

Primary DNS Server : 0.0.0.0

Secondary DNS Server : 0.0.0.0

DHCP Server : Enabled

Wireless LAN

Wireless Radio : Enabled

WISH : Active

MAC Address : 00:1C:F0:C2:5F:7B

Network Name (SSID) : nevernet

Channel : 9

Security Mode : WPA/WPA2 - Personal

Wi-Fi Protected Setup : Disabled

Avsindig takknemlig for bistand som får meg opp å gå trådløst :)

mvh JAG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har gjort det kan du forsøke å koble nettverkskabelen lan - lan. Altså ikke koble den i uplink-porten i routeren som er normalt å gjøre. Da vil den hente ip-adresse rett fra modemet

Kan også være innstillingene i krypteringa. FÅr du ip om du skrur av wpa/wpa2? Finnes to krypteringer på dem, AES og TKIP. Windows er ikke noe bra til å skille mellom dem så hander dem sliter litt når du skal koble til. Om det funker når du kobler deg til routeren via kabel er det nok dette som er feilen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...