toth Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg så "Rambo" i helgen. Han fremstiller den statlige hæren, militæret, som fullstendig hensynsløse, grusomme, umenneskelige. Det kan godt hende de er slik, mye tyder på det.. Men normalt ville et land protestert på å få sine offentlig ansatte fremstilt på denne måten..? Har ikke Burma fått med seg at filmen eksisterer, til tross for at den ble filmet der? Eller bryr de seg rett og slett ikke om sannheten kommer ut, at alle deres styrker blir fremstilt som mannevonde dyr? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kanskje de ikke liker filmen, men det er ingen som gidder å bry seg om det. Siden det er det bilde vi har av dem fra før av. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 "Kanskje" ikke liker filmen? Men jeg skjønner ikke helt dette; "Even the National Guard aided in protecting the entire crew, both on and off-set. “What we did is made friends with the National Guard, and the King’s body guards. He sent over 10 of his special forces people and the armored cars. It was 24-7 around the clock outside of [the] hotel.”" http://www.hollywoodtoday.net/?p=3582 National Guard er hæren, right? Veldig rart om de ville støtte dette prosjektet? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Burma kanskje liker å få hæren sin framstilt slik Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Støtter Sebbe, i tillegg må du tenke på hvor mye Burma har fått for filmingen, det er sikkert ikke småpenger! Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 No offence, men er det noen med litt faktabasert info her, ikke bare gjetning? Tror du Norge hadde tillatt filmen å bli laget her, og fremstilt den norske hær slik, om de bare fikk betaling? Ingen stat vil like å se seg fremstilt slik, se filmen så skjønner dere hva jeg mener. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg så "Rambo" i helgen. Han fremstiller den statlige hæren, militæret, som fullstendig hensynsløse, grusomme, umenneskelige.Det kan godt hende de er slik, mye tyder på det.. Men normalt ville et land protestert på å få sine offentlig ansatte fremstilt på denne måten..? Har ikke Burma fått med seg at filmen eksisterer, til tross for at den ble filmet der? Eller bryr de seg rett og slett ikke om sannheten kommer ut, at alle deres styrker blir fremstilt som mannevonde dyr? det er en film..... Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg så "Rambo" i helgen. Han fremstiller den statlige hæren, militæret, som fullstendig hensynsløse, grusomme, umenneskelige.Det kan godt hende de er slik, mye tyder på det.. Men normalt ville et land protestert på å få sine offentlig ansatte fremstilt på denne måten..? Har ikke Burma fått med seg at filmen eksisterer, til tross for at den ble filmet der? Eller bryr de seg rett og slett ikke om sannheten kommer ut, at alle deres styrker blir fremstilt som mannevonde dyr? det er en film..... Veldig lite holdbart argument. Det hender støtt og stadig at både land, organisasjoner, personer og bedrifter prøver å stoppe filmer. Selvsagt, ingen er interessert i å skaffe seg dårlig omdømme. Har du ikke hørt om Borat-kontroversen? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Herre, det er vel ikke det landet mest kjent for selvinnsikt og ømfintlighet ovenfor internasjonalt omdømme, er det? De har sikkert tusen grunnner for, og minst like mange imot, men se ikke bort ifra at 'penger', er ett tungtveiende argument i for-gruppen Lenke til kommentar
Blurghh Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) ....and the King’s body guards.... I artikkelen det blir linket til synes jeg nesten det blir framstilt som om det er en konge i Burma... Personlig trodde jeg at Burma var kontrollert av en militær-junta og ikke av en konge? Har Burma faktisk en tidligere abdisert konge de kan dra fram ved formelle utenlandske besøk, eller er det bare artikkelforfatteren eller Stallone som roter litt og det faktisk var i Thailand (som har en konge) eller et annet land i nærheten de filmet i? Endret 29. januar 2008 av Blurghh Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 De filmet da vitterlig i Thailand, og noen scener på grensen til Burma, der Stallone visstnok skulle hørt skyting fra andre siden av grensen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 De filmet da vitterlig i Thailand, og noen scener på grensen til Burma, der Stallone visstnok skulle hørt skyting fra andre siden av grensen. Det var tanken som slo meg også, at filmen kanskje ikke ble tatt opp i Burma men et annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå