Gå til innhold

Hjelp, bootloaderen til Windows står bare og blinker, ingenting virker

Anbefalte innlegg

Har kjørt Vista stabilt i en drøy uke etter dette problemet, men plutselig ville ikke maskinen starte. Etter BIOS POST når bootloaderen til Windows skal komme blinker det bare en underscore (_) helt øverst til venstre. F8 virker ikke. Kan ikke komme på noen programmer jeg har lagt til før jeg avsluttet maskinen, og jeg har holdt meg unna Windows Update (årsak i andre tråden)

Jeg aner ikke hva jeg gjør her, XP virker som et godt alternative, men jeg er dritlei av å formatere og reinstallere. Jeg vil slenge maskinen i bakken og gå over til penn og papir. Jeg vil drepe Bill Gates. Jeg vil ikke bruke Microsoft. Til h... med MS. Straks jeg er uavhengig av MS for å kjøre enkelte programmer vil jeg gå over til Mac eller Linux. Jeg sverger!

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du avviste at det var harddsiken det er noe galt med sist, kan det være en grei start å se på den som problemet. Det er mulig en eller flere sektorer på disken er skadet.

Litt usikker på om Vista har mulighet for å kjøre en checkdisk via installasjonen. Om det går ville jeg kjørt en checkdisk/scandisk.

Lenke til kommentar

Start fra Vista-DVD-en og velg Reparer nederst til venstre i Installér-vinduet.

Etterhvert vil det dukke opp en del valg. Det første prøver å fikse oppstarts-filene. Et av de andre valgene er å starte kommandolinje. Her kan du kjøre chkdsk (checkdisk) som TCi foreslår...

Edit: Bilde til engelsk setupscreen som viser Repair your computer nederst til venstre.

Lykke til!

Ray

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...