J82 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei, går på internatskole, og der er det satt litt begrensninger på internettbruken, og det nytter ikke klage til admin/ rektor heller om det. Jeg har akkurat begynt å spille et onlinespill (Anarchy Online), men når jeg er på skolen/internatet så får jeg ikke logga på. Er det noe jeg kan gjøre på min maskin slik at jeg får kontakt likevel? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei, går på internatskole, og der er det satt litt begrensninger på internettbruken, og det nytter ikke klage til admin/ rektor heller om det. Jeg har akkurat begynt å spille et onlinespill (Anarchy Online), men når jeg er på skolen/internatet så får jeg ikke logga på. Er det noe jeg kan gjøre på min maskin slik at jeg får kontakt likevel? Hei! Som regel har skoler en begrensning på hva som er mulig, og for den skyld lovlig i forhold til skolens reglement å bruke internettet til. Dette gjelder også spill som World of Warcraft, Counter Strike osv. Disse spillene kjører på en spesiell "linje" i forhold til internettet. Skolene har gjennom sitt nettverk, sperret disse "linjene" fra å koble seg til internett. Et program som heter "yourfreedom" kan synkroniseres med spillene, og kjører spillene på en annen "linje", som går utenom sperringene. Jeg har ingen erfaring med bruken av selve programmet, men vet bare at det finnes. Var jeg deg, ville jeg googlet "yourfreedom" og lignende ord, og se om du finner programvaren. Jeg tror at dette programmet er freeware, altså uten kostnader. Dersom du finner dette programmet, skal du nok være i stand til å spille ganske snart. Lenke til kommentar
J82 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Hei, går på internatskole, og der er det satt litt begrensninger på internettbruken, og det nytter ikke klage til admin/ rektor heller om det. Jeg har akkurat begynt å spille et onlinespill (Anarchy Online), men når jeg er på skolen/internatet så får jeg ikke logga på. Er det noe jeg kan gjøre på min maskin slik at jeg får kontakt likevel? Hei! Som regel har skoler en begrensning på hva som er mulig, og for den skyld lovlig i forhold til skolens reglement å bruke internettet til. Dette gjelder også spill som World of Warcraft, Counter Strike osv. Disse spillene kjører på en spesiell "linje" i forhold til internettet. Skolene har gjennom sitt nettverk, sperret disse "linjene" fra å koble seg til internett. Et program som heter "yourfreedom" kan synkroniseres med spillene, og kjører spillene på en annen "linje", som går utenom sperringene. Jeg har ingen erfaring med bruken av selve programmet, men vet bare at det finnes. Var jeg deg, ville jeg googlet "yourfreedom" og lignende ord, og se om du finner programvaren. Jeg tror at dette programmet er freeware, altså uten kostnader. Dersom du finner dette programmet, skal du nok være i stand til å spille ganske snart. Tusen takk! Når fildeling er tillatt (i hvertfall ikke sperra) på nettverket bør da heller ikke slikt være det. Skal google yourfreedom. Da finner jegnok utav det. Og appropo lovlig: Jeg tror ikke det står noe om onlinespill i skolereglementet. Det er nok bare admins fikse ideer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå