Gå til innhold

[Løst] Ny bærbar pc, rundt 5k. Brukes til nettbank og må kunne kjøpes over disk i Bergen.

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe ny pc og har noen krav.

• Den må kunne kjøpes over disk i Bergen, så enten Lefdal, Elkjøp eller Datakjeden må selge den.

• Den må være på lager idag.

• Koster rundt 5000,-

Den skal brukes til enkle oppgaver som nettbank så design og vekt går fremfor ytelse.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er det mer eller mindre det samme hva du kjøper, da bærbare i den prisklassen er spesifisert omtrent likt (kan være forskjell på mengde minne etc) Alle butikkene vi snakker om har nettsider, der du kan finne aktuelle produkter, samt sjekke om den finnes i butikken.

Du finner i alle fall ca 10 - 15 maskiner som tilfredsstiller dine krav og koster under 5000 kr (dvs fra 3 500 til 5 000).

Men i og med at alt som leveres hos disse leveres med Vista som OS, ville jeg satse på å finne en maskin med 2 GB minne.

Husk at det kan være prisforskjell mellom nettbutikk og fysisk butikk.

Lenke til kommentar

Eneste maskin i det prissjiktet som har byggkvalitet som går an å snakke om er Lenovo N200. Men den får du bare bestilt. Ellers er mitt inntrykk at man får det man betaler for, bra nok med ikke mer. Toshiba er ellers kjent for grei byggkvalitet.

Det eneste fornuftige å gjøre er å ta seg en tur i butikken å se/kjenne på de alternative kandidatene.

Lenke til kommentar
Eneste maskin i det prissjiktet som har byggkvalitet som går an å snakke om er Lenovo N200. Men den får du bare bestilt. Ellers er mitt inntrykk at man får det man betaler for, bra nok med ikke mer. Toshiba er ellers kjent for grei byggkvalitet.

Det eneste fornuftige å gjøre er å ta seg en tur i butikken å se/kjenne på de alternative kandidatene.

Det er vel en litt bombastisk påstand - har du sett på Equium maskinene? Toshiba er kjent for langvarig og holdbar kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...