Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg ta kontakt med en jente på nettsamfunn?

Gjest gjest_fra_jobb

Anbefalte innlegg

Det er jo en grunn jeg spurte om det med nettsamfunn, fordi jenter gir F i men på fester og alle andre steder. De går alltid etter den som er mer morsom, mer penere/flottere og mer tynnere. Sånn har det vært for meg i 20 år nå (jeg er 29). Har hatt 1 forhold, og thats it.

Du må forandre tankegangen din.

Er det sånn at alle menn i historien som ikke har vært tynn ikke har hatt sjanse på damer? Tenk på en ikke-tynn mann som du vet er flink med damer. Det er mange damer som foretrekker at mennene heller har litt flesk.

Er det sånn at alle som ikke har vært den morsomste ikke har hatt sjanse på damer? Tenk på en mann som ikke er en moroklump, men som likevel er flink med damer. Det er ikke alle damer som synes at mannen trenger å være så morsom.

Selv om dette er kvaliteter som er positive, trenger de ikke å gjøre dine gode sider dårligere. Fremhev det beste ved deg selv.

Og om du virkelig går inn for det går det faktisk an å slanke seg og trene seg opp i å være morsom også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les også litt i PUA-guiden her på forumet..

EDIT: Fra guiden..:

1 myte: "Vær deg selv"

Jeg har lest utallige ganger her, særlig fra kvinner at så lenge man "er seg selv" så vil alt bare løse seg.

Vel, dette er feil. kort og greit. Det er ikke i utganspunktet det at noe er galt med deg, men når ALLE går å tror at hvis man "er seg selv", så vil kvinnene naturlig få opp måter å beskytte seg selv mot alle potensielle beilere som bare prøver å være seg selv.

Og jeg har enda ikke fått noe godt svar fra folk her hva "deg selv" er. "Deg selv" er et veldig flyktig konsept. Du er en annen person på jobben enn det du er når du er alene hjemme. Eller når du er å sjekker damer, eller når du er på besøk hos bestemor. Mao, du har mange personligheter. Så gi popp den komfortbobla med at "vær deg selv" fungerer....

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne kommentere "vær deg selv".

---

Sosiale miljøer

Alle mennesker oppfører seg annerledes mot alle de forskjellige personene de forholder seg til. Innenfor forskjellige sosiale miljøer varierer det hvordan det er forventet at du skal oppføre deg.

Du spøker kanskje med grove vitser sammen med en kamerat, og diskuterer fotball med en annen. Mens du med bestemor verken diskuterer fotball eller snakker om groviser. Mye av dette gjør du uten å tenke over det.

Identitet

Identiteten din er hvordan du fremstår, og hvordan andre kjenner deg.

Du har forskjellige identiteter innenfor forskjellige sosiale miljøer.

Hvis du allerede har skapt deg en identitet innenfor et sosialt miljø, vil personene innenfor det sosiale miljøet kjenne deg som den personen.

Om du sier eller gjør noe som ikke matcher identiteten din, vil de som er i det sosiale miljøet synes at det er rart.

Deg selv

"Deg selv" er essensen av din identitet. "Deg selv" SKAPER din identitet.

Hvordan kan jeg forandre måten andre ser meg på?

Om man vil oppnå høyere status, hjelper det sjelden å bare være seg selv, men man må IKKE være noen andre enn seg selv (da vil man framstå som usikker). Du må være deg selv hundre prosent (det innebærer å være selvsikker).

Man må forandre seg selv. Gjøre en forandring i måten man oppfører seg rundt andre mennesker. PU er en måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Gjest gjest_på_jobb

Men hvordan i alle dager skal jeg lære meg å være kreativ da? Fordi det ALLE sier er: vær kreativ. Og som jeg har skrevet, jeg er IKKE kreativ. Det betyr da med andre ord, jeg har null sjangse da, siden jeg ikke er kreativ :S

Lenke til kommentar
Men hvordan i alle dager skal jeg lære meg å være kreativ da? Fordi det ALLE sier er: vær kreativ. Og som jeg har skrevet, jeg er IKKE kreativ. Det betyr da med andre ord, jeg har null sjangse da, siden jeg ikke er kreativ :S

Første steget er å innse at det er mulig, andre er å prøve.. Du henger etter allerede

Lenke til kommentar
Gjest gjest_på_jobb
Første steget er å innse at det er mulig, andre er å prøve.

Hva tror du jeg har prøvd hele mitt liv da? Var aldri noen av mine ideer som ble implementert i prosjeket på skolen. Fordi 1. jeg ikke hadde noen ideer i det hele tatt eller 2. fordi ideene jeg kom med var IKKE kreative i det heletatt.

Lenke til kommentar

tror du noen mennesker er bygd inne med kreatitvitet og noen ikke er det? Man kan LÆRE seg å være kreativ. Øvelse gjør mester som sagt. Selv har jeg iløpet av årene på medialinjen blitt en veldig kreativ person og mitt hell med damer har gått eksponensielt oppover deretter.

Tips for å bli mer kreativ:

LES!

Les bøker av mange forskjellige typer, både norsk og engelsk både nye og gamle. Dette øker ordforrådet ditt og gir deg en fordel når du skal uttrykke deg. Hjelper ikke å ha kreative tanker hvis man ikke kan formulere dem. Stimuli som bøker inspirerer også til kreativitet.

SKAP!

Lag noe, øv på å være kreativ. Prøv å lær deg å tegne, skriv dikt, noveller, hva som helst egentlig. Tving hodet ditt til å være kreativ.

For å bruke dette når du skal lage en profil så kan du hente inspirasjon fra det du har lest og bruke din forbedrete formuleringsevne til å få fram det viktigste på mindre mengde ord (more is less).

Kreativitetsøvelser som tankekart og lignende er gode hjelpemidler. Husk at i en kreativ idefase så er det IKKE lov å være kritisk, da ødelegger man for kreativiteten.

Lenke til kommentar

Om jeg ser ei jente med et bilde som åpenbart skal fange guttens interesse (jente med enorme bryst i den minste toppen ever), så kan jeg kommentere litt annerledes enn "WHOA, FAEN FOR NON BOOBS ASS!" "Lyst å PuLe i kveld?", kan heller være noe helt annet som..."for en fin tapet det var i bakgrunnen" eller "flott bukse, hvor har du kjøpt den?"

slikt kan skille deg fra mssen...så virker man ikke som en typisk 16 åring som scroller gjennom jenteprofiler 24/7

men komentarer må ikke være for "far out", da kan de bare tro du er rar. slikt skjer også

Lenke til kommentar

Greit å skille seg fra massen, men kommentarer som «fin tapet i bakgrunnen» er litt for oppbrukt. Jenter med bilder som cppdude beskriver, er det nesten ikke vits i å kommentere, ettersom de tror de er bedre enn hele verden, og sannsynligvis har de så utrolig mange kommentarer fra før at de omtrent ikke går inn og sjekker profilen din etterpå.

Lenke til kommentar

joda det er sant, er ofte slike jenter som får xx antall kommentarer hver dag, men poenget var bare å skille seg ut fra massen ;-)

Og er enig i at man må se litt ann på hva man skal prøve seg på. Finnes en del jenter som elsker å vise seg, og ofte kan være langt langt langt oppi skyene :-)

Lenke til kommentar
Jeg er hvertfall helt enig med de som sier at det funker dårlig med "Hei. Du var pen. Chatte?". Orginalitet er bra.. Fortell noen funfacts om deg selv! :)

Trygve, jeg tror du må spesifisere i signaturen eller no at du er jente.. Nicket ditt kan oppfattes som dysenlektrisk hankjønn ser du.. :p

Og i tråder som dette hvor det faktisk teller litt for meningen at poster er jente kan jo det være lurt. Hva gutter mener om jenter og hva jenter mener om seg selv har en tendens til å variere. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Gjest2223
Jeg kan dele en åpner som er helt sjukt latterlig:

Du kan fint åpne en jente på nettby og andre nettsamfunn med:

RE: Hei

Nei, jeg vil ikke se nakenbilder av deg jeg kjenner deg jo ikke engang!

Når du skriver dette ser det ut som du reply'er til henne, men det gjør du jo egentlig ikke... Har prøvd denne på endel, bulletproof er den langt fra men morsom er'n.

Vær kreativ

Hehe, endte opp med ei illsint jente som beskylte meg for og være innbilsk osv :) Men noen ender opp med en samtale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...