Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg ta kontakt med en jente på nettsamfunn?

Gjest gjest_fra_jobb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vil jeg faktisk si at jeg begynner å bli bra erfaren med å ta kontakt med jenter via nettsamfunn ettersom jeg har gjort det i en del år og fått en del sex og forhold (også langvarige) som et resultat av dette. Men jeg har også gjort det samme i virkeligheten og det kan være lurt å prøve å få erfaring fra begge deler.

Det er viktig med et profilbilde som fanger oppmerksomheten. Det som kan være spesielt lurt er et bilde hvor øyne kommer godt fram ettersom det er et utmerket blikkfang og hvis man får et bra bilde kan man lese mye ut ifra et blikk.

I tillegg burde en profiltekst være skrevet slik at den på en effektiv måte fanger oppmerksomheten til det som betyr nå. Nå har jeg fordelen her av å være grafisk designer så jeg kan en del om typografi, men prøv å les litt om typografi og bygg opp en profil deretter. Også husk at "less is more".

Når man så sender en melding eller en beskjed i gjesteboka så må man som nevnt tidligere her skille seg ut, men da på en positiv måte. Kan forsåvidt nevne at poster er å anbefale når man vil opprette kontakt med noen. Gjestebok er på en måte mye mer casual og det er oftel lettere å komme igjennom med en god post en et gjestebokinlegg som er åpent for alle å lese, I tillegg så kan noen jenter holde seg unna hvis de ser at du skriver med en masse nye jenter på en gang, de liker ikke å være en i mengden.

Men ja, skille seg ut kan være vanskelig men prøv å unngå klisjer og prøv å veve komplimenter inn i samtalen på en naturlig måte. Noen jenter reager negativt på det, men de fleste vil reagere positvt uansett om de skjuler det eller ikke. Men heller ikke overdriv, de kan bli lei. Det er veldig viktig å være var på interessene til jenta og bruke dem for alt det er verdt. Det er greit å nevne egne interesser og slikt men med mindre de virker veldig nyskjerrig kan det være greit å vente den litt ann.

Hvis man er seriøst interessert i å få en orntlig kontakt med jenta så er det lurt å ikke pushe på med cam eller bilder eller lignende. Ta det som det kommer og prøv å veve inn hint til alt sånn i naturlige samtaler.

Ikke gi opp med en gang, men også prøv å se når nok er nok. Noen jenter er rett og slett lite interessert og da kan man gå videre til noen andre. Nettet er en flott måte å komme i kontakt med folk på, men man burde gjerne ha litt social skills utenfor nettet også da, siden bekjentskaper via nettet gjerne vil utvikle seg til noe mer :)

Sider som kan anbefales er nettby.no og sexyliving.no Facebook er også greit, selv om jeg ser på den som en mer "holde kontakt med venner" side og ikke så mye en "få kontakt med nye folk" side. Sexyliving er er godt alternativ hvis man vil treffe litt mer intresange jenter, og man har gode muligheter der så lenge man ikke er innpåsliten eller bare vil ha tilgang til galleri, fokuserer bare på sex, etc.

Lenke til kommentar

I gjesteboka:

"Whoa, her var det mye rart."

"Hei, du var merkelig o.O."

"Kan du passe hunden min i helgen?."

Funker det :). Men dersom du har null kreativitet og ikke kan finne på noe mer spennende etter detta, får du løse det først :p

Lenke til kommentar
Gjest gjest_på_jobb
Men dersom du har null kreativitet og ikke kan finne på noe mer spennende etter detta, får du løse det først :p

:S

Og hvordan i alle dager skal jeg gjøre det :O

Lenke til kommentar

Er jente selv så kan gi deg noen tips om hva du kan gjøre, og tips om hva du IKKE må gjøre:

IKKE:

Hvis du vil bli kjent med en jente, så ikke skriv "Hei sexybabe, hot bilde du har, fikk litt bulk i buksa nå. Hva har du på deg?"

Hvis du ikke har dysleksi eller andre skrivevansker, skriv på NORSK. Ikke mobil språk, det er lite kult, spesielt hvis mottaker sitter der å ikke skjønner en døyt, da er jo 99% av poenget vekke.

Som mange andre har sagt her: Vis interesse, da lærer jo du henne å kjenne,og hvis du er ute etter å finne en venn/kjæreste så finner jo du ut om dere har noe til felles.

Vet det er litt tungvint å skrive fram og tilbake over en siden som f.eks nettby, men i lengden er det verdt det. Ikke spør etter msn etter to meld.

Kommer ikke på så mye mer "IKKE" ting, men sunn fornuft dekker vel de tomrommene jeg har glemt.

TIPS SOM DU KAN KOMME LANGT MED =):

Vis interesse.

Vær deg selv og fortell om deg selv og hva du liker.

Svar med nye spørsmål, etter å ha pratet en stund, gi kompliment til henne (men helst hvis du mener det)

Prøv å tenk litt utenfor boksen, ikke noe annet er mer spenndene enn en gutt som faktisk er kreativ og overrasker ^^

Håper dette kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Gjest gjest_på_jobb
Håper dette kan hjelpe!

Masse av det du skrev vil hjelpe utrolig mye ja :) Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den kreative delen. Jeg er dessverre ikke noe særlig kreativ :(, noe jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med :/

Lenke til kommentar
Gjest gjest_fra_jobb
Det hjelper deg ikke akkurat å si til deg selv du ikke klarer. Vær positiv, prøv deg frem og ta det som en utfordring. Lykke til ;)

Er ikke det at jeg er negativ, men poenget er at jeg vet jeg ikke er kreativ :p Var aldri jeg som kom med gode forslag på skolen under prosjekter. så dette er ikke å være negativ, men erfarning....

Jeg har aldri vært noe særlig kreativ, selv om jeg prøver (for jeg prøver).

Lenke til kommentar

Nettdating er noe jeg har testet ut på www.sukker.no de siste månedene. Og på slike steder er dessverre kvinnen på hjemmebane. Selv halvfine drog tror plutselig at de er ekstremt deilige.

Av mine to "elskerinner" som er på sukker har hver og en litt over 700 hjerter markert på seg på under 2 mnder. Jeg som gutt har kanskje fått 50, og det av damer som er så langt ned i divisjonene at det blir latterlig...

Min erfaring:

Ha en knallprofil, og få hjelp av venner/venninner til å utarbeide den. Ha kule bilder som gjør den intressant

Ellers er jeg veldig enig i det de andre sier på tråden her. Vær spontan, våg å tørre. Og ikke gå i kjellern om du ikke får svar. Jeg har selv sendt en par mails til halfine ugler som anser seg selv for gode til å svare...

Har ikke du ei fotoberte nå da?

Jeg bruker ikke nettby/blink/whatever, men jeg har funnet ut at en profil som skiller seg ut ofte er ganske smart. (Cluet er også å ha et bilde av deg, samme faen. Jenter blir ikke interessert i gutter uten bilde, da tror de du er flau av deg selv. At du er good-lokkin' hjelper jo, men jeg skal love deg det er mange der ute (de hotteste) som ikke tar til takke med bra utseende, de vil ha perfekt utseende, cash og sjarm, og detsom irriterer meg mest, bad-boy-stil mot andre enn jenter. Hvorfor skal de like noe som går rundt å ser stygt på alle?

Uansett, nettby trenger kanskje ikke være den beste plassen å sjekke jenter, jeg ville heller dratt på fest. Og ikke sikt mot de aller peneste. Ta noen som er litt middelnådig først, så etter at du er litt mer trygg på praten så kan du prøve deg på noen bedre. (Om du er helt rævva på praten og redd for å drite deg ut, dra et sted hvor ingen kjenner deg, da trenger du ikke være så redd for å drite på draget, (Det har jeg gjort før nemlig)

Få litt selvtillit, gå med rak rygg, hils på de på festen, gutta og jentene (Ikke drikk deg drita, da går det ingensteds)

Jeg ville økt unna nettet, lett for jentene å bare gi faen i å svare, selv om det ikke trenger å være personlig...

Evt så kan du jo sende ei jente et brev, hvor du spør henne hva jenter liker, og om hun svarer (Noe mange jenter gjør (De som er over fjortiss-stadie)) så har du kanskje et lite clue. Å spørre oss blir nesten litt teit, da vi har mange rare meninger, men jeg syns du skal prøve, Svarer de ikke så er de ikke interessert. Jeg rota med ei, sendte henne brev på nettby 2 dager etterpå, hun har ikke svart. Jeg sendte henne brev om at jeg skal på en fest og at hu var invitert, svarer hun ikke på den så gir meg meg, da ville hun bare festrote.

:)

Lenke til kommentar
Gjest gjest_fra/på_jobb

Det er jo en grunn jeg spurte om det med nettsamfunn, fordi jenter gir F i men på fester og alle andre steder. De går alltid etter den som er mer morsom, mer penere/flottere og mer tynnere. Sånn har det vært for meg i 20 år nå (jeg er 29). Har hatt 1 forhold, og thats it.

Lenke til kommentar

Jaja, du er ikke fortapt for det... Jeg tror likevell ikke nettsamfunn er den beste veien, men om det er det du vil, så må du nesten bare klare å være orginal i meldingene dine. (De blir lest, men husk å starte med noe som gjør henne interessert i å åpne brevet/meldinga. På nettby så ser man først bare delen, så den må få henne til å lese resten.

Prøv å være morsom, det er det eneste jeg kan si. Har ikke så mye erfaring på nettet, fordi jeg ser på det som "galt"

Lenke til kommentar
Det er jo en grunn jeg spurte om det med nettsamfunn, fordi jenter gir F i men på fester og alle andre steder. De går alltid etter den som er mer morsom, mer penere/flottere og mer tynnere. Sånn har det vært for meg i 20 år nå (jeg er 29). Har hatt 1 forhold, og thats it.

Hvis du har innstillingen at alle går etter noen andre enn deg da kommer du ikke langt da =)

Vær deg selv hele veien, hvis folk ikke liker deg for den du er, da er de vel ikke verdt å bli kjent med er de vel?

Hvis du sliter med dårlig selvtillit kan jo du sette deg ned en dag å gå litt inn i deg sel å finne ut hva DU ikke liker, ikke hva alle andre har sagt.

Jeg har ofte tenkt (gjør vel det litt enda) at jeg er støgge venninnen som henger på slep, men tenker du sånn framstiller du deg selv sånn.

Gå på fest, prat med folk, send masse brev til pene datababes og vær deg selv, ha det gøy =)

Alle kan være kreativ, mange forskjellige måter, og hvis det går veldig skjeis med de 5 første kan du sende meg ett brev på nettby ^^

Lenke til kommentar
Alle kan være kreativ, mange forskjellige måter, og hvis det går veldig skjeis med de 5 første kan du sende meg ett brev på nettby ^^

Uuu, flørting på gang :p .

OnT: Jeg har selv aldri vært så veldig god med å skaffe jenter, men etter at jeg begynte å dra på fest har ikke jenter egentlig vært noe problem :) . Kansje du ikke har sjanse på den beste, men det finnes som vanlig mange jenter på en fest så noen må man greie å hekte på kroken :p . Ikke tenk på at dette går aldri, prøv å vær positiv og ikke vær redd fårr å dumme deg ut :) .

Lenke til kommentar
Gjest gjest_fra/på_jobb
Kansje du ikke har sjanse på den beste, men det finnes som vanlig mange jenter på en fest så noen må man greie å hekte på kroken :p . Ikke tenk på at dette går aldri, prøv å vær positiv og ikke vær redd fårr å dumme deg ut :) .

Vel, jeg tenker ikke sånn. Men de velger alltid mine venner eller vil ikke være i nærheten av meg. Så hva pokker skal jeg lissom gjøre. Og ja.. jeg ER MEG SELV... noe som ikke virker. Og jeg klarer heller ikke å være en annen person enn meg selv heller :(

Lenke til kommentar

IKKE begynn med hvor hot og sexy hun er hvertfall! Det er max turn off.

Begynn med hei og hopp, og spør om hun vil skravle på msn.

Er hun bitchy tilbake, skriv beklager og prøv på nytt. hehe :p

Jeg har fått mange poster bare de siste dagene på nettby, og det er til å spy av.

Når det står i profilen at jeg er forlovet, sender de meg post og skriver 'hei så fin du er'. Why liksom? Hva vil de oppnå?

Lenke til kommentar
Jeg har fått mange poster bare de siste dagene på nettby, og det er til å spy av.

Når det står i profilen at jeg er forlovet, sender de meg post og skriver 'hei så fin du er'. Why liksom? Hva vil de oppnå?

Kansje de bare vil si hvor fin du er og at det ikke ligger noe mer bak. Kansje de også gjør det for å komme raskere opp i rank :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...