Gjest gjest_fra_jobb Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei alle sammen. Trenger hjelp.... Hvordan i alle dager skal jeg ta kontakt med en jente på nettsamfunn som f.eks. nettby, blink eller dateingsider? Hva anbefaller dere å åpne med eller hva bør jeg si, når jeg skal ta første kontakt (for de vil ikke/kommer aldri/har aldri tatt kontakt med meg først). Nå må det sies, at jeg er ikke så flink til dette her i det hele tatt, og jeg sliter VELDIG med å snakke med jenter og å holde en samtale gående. Som alltid er det MEG som må holde den ved live. Og jeg ender opp med å ikke ha mer spørsmål å stille hun. Så jer er da mitt andre spørsmål og hva jeg trenger hjelp til: HVA skal jeg snakke om/spørre om? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) - Prøv å åpne det litt originalt. Ikke det gamle "hei, søt du, hva skjer". Det har dem hørt såpass mange ganger at dem bare tenker på deg som kjedlig av det. - Ikke desp deg - Hele trikset med å holde en samtale gående er å legge merke til hva som blir svart. Bygg spørsmål på dems tidligere svar. Hold sammenhengen. Om du ikke finner noe å spørre på så svarer ho uinteressert - Skill deg ut! Pene jenter der får maaange brev hver dag. Hvorfor skal hun gidde å svare akkurat deg? Kom med noe litt utenom det vanlige - Kommenter gjerne noe som står i profilteksten, bilder, osv Endret 28. januar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Gjest gjest_fra_jobb Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 - Prøv å åpne det litt originalt. Ikke det gamle "hei, søt du, hva skjer". Det har dem hørt såpass mange ganger at dem bare tenker på deg som kjedlig av det. - Ikke desp deg - Hele trikset med å holde en samtale gående er å legge merke til hva som blir svart. Bygg spørsmål på dems tidligere svar. Hold sammenhengen. Om du ikke finner noe å spørre på så svarer ho uinteressert - Skill deg ut! Pene jenter der får maaange brev hver dag. Hvorfor skal hun gidde å svare akkurat deg? Kom med noe litt utenom det vanlige - Kommenter gjerne noe som står i profilteksten, bilder, osv Det er akkurat det som er problemet, jeg er ikke flink til å åpne originalt. Jeg er heller ikke flink til, som du skriver "bygge spørsmål" rundt det de tidligere har svart. Jeg finner rett og slett ikke noe mere å spørre om (side den ALDRI spørr meg om noe i retur heller...) Og hvordan skal man skille seg ut da? noen tips? (igjen jeg er IKKE god på dette her i det hele tatt og jeg er redd at jeg aldri vil få noe som helst svar tilbake ) Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Istedet for å åpne med "Å, så søt du var på det bildet!" kan du åpne med "Ikke misforstå, du ser ut som en søt jente.. Men jeg lurer på sveisen din, du har ikke tilfeldigvis vært hos frisør andersen på hårfix? Han skamklipte nemlig meg, og det slo meg at du kunne være en lignende skjebne.. Ser ut som det har vokst seg ganske greit til nå da, var ikke så hakkande gale.. " Dette var et eksempel, å rakke ned på håret er nok ikke alltid lurt.. Om du kan disse dem for musikksmaken eller et rart bilde, ettellerannet, rett og slett for å skille deg ut fra mengden som bare skriver positivt. Da vekker du garantert oppmerksomhet, og tar det derfra.. Endret 28. januar 2008 av toth Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) istedenfor og kommentere dem på bildet, se heller om det er en hund eller lignende på bildet... da ser det ut som du ikke bare er inntresert i og få henne på cam på msn Endret 28. januar 2008 av Espen pai Lenke til kommentar
Gjest gjest_på_jobb Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Istedet for å åpne med "Å, så søt du var på det bildet!" kan du åpne med [...] Da vekker du garantert oppmerksomhet, og tar det derfra.. Men det er det som er problemet er at de aldri gidder å snakke mer med meg. Det blir aldri noe "ta det derfra". Fordi jeg klarer tilslutt ikke å komme på noe mere å spøre om :/ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kan være en god idé å øve deg på dem mindre fine og jobbe deg oppover. Dem peneste har lettere for å se på folk som "randoms" Det er et game man lærer fort i:) Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Istedet for å åpne med "Å, så søt du var på det bildet!" kan du åpne med [...] Da vekker du garantert oppmerksomhet, og tar det derfra.. Men det er det som er problemet er at de aldri gidder å snakke mer med meg. Det blir aldri noe "ta det derfra". Fordi jeg klarer tilslutt ikke å komme på noe mere å spøre om :/ Altså.. Det høres kanskje brutalt ut, men.. Om du alene må stille ALLE spørsmålene, så er de som regel ikke interessert uansett.. Sorry, men sånn er det. Du må finne ut av hobbyer og interesser, dette står jo gjerne i slike profiler. Okei, så er hun hestejente. Da er du interessert i -hva slags hest hun rir -om hesten er snill og søt(bankers masse respons, erfaringsmessig elsker hestejenter å snakke om hesten, om så i timesvis) -Hva er egentlig en vallak, en hingst og en mustang? -å prøve ri, og lurer på om hun kan ta deg med. Du skjønner poenget. Skal hun være interessert, må du prate om noe som interesserer henne. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Nettdating er noe jeg har testet ut på www.sukker.no de siste månedene. Og på slike steder er dessverre kvinnen på hjemmebane. Selv halvfine drog tror plutselig at de er ekstremt deilige. Av mine to "elskerinner" som er på sukker har hver og en litt over 700 hjerter markert på seg på under 2 mnder. Jeg som gutt har kanskje fått 50, og det av damer som er så langt ned i divisjonene at det blir latterlig... Min erfaring: Ha en knallprofil, og få hjelp av venner/venninner til å utarbeide den. Ha kule bilder som gjør den intressant Ellers er jeg veldig enig i det de andre sier på tråden her. Vær spontan, våg å tørre. Og ikke gå i kjellern om du ikke får svar. Jeg har selv sendt en par mails til halfine ugler som anser seg selv for gode til å svare... Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Nettdating er noe jeg har testet ut på www.sukker.no de siste månedene. Og på slike steder er dessverre kvinnen på hjemmebane. Selv halvfine drog tror plutselig at de er ekstremt deilige. Av mine to "elskerinner" som er på sukker har hver og en litt over 700 hjerter markert på seg på under 2 mnder. Jeg som gutt har kanskje fått 50, og det av damer som er så langt ned i divisjonene at det blir latterlig... Min erfaring: Ha en knallprofil, og få hjelp av venner/venninner til å utarbeide den. Ha kule bilder som gjør den intressant Ellers er jeg veldig enig i det de andre sier på tråden her. Vær spontan, våg å tørre. Og ikke gå i kjellern om du ikke får svar. Jeg har selv sendt en par mails til halfine ugler som anser seg selv for gode til å svare... Det kan hende det er du som er i rett løype og ikke jeg, men jeg oppfattet det som om han snakket om blink/nettby/facebook og slikt.. Og der er jo langt fra alle ute etter å date, så han har det vel enda vanskeligere enn deg da.. Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Kanskje det kunne vært en ide for han å prøve en ren dating side? Siden som sagt over at blink,nettby,facebook er egentlig en alt mulig side. Etter år med nettby og blink så har man fått sin dose av "så sexy du er" "så søt du er", det eneste inntrykket man får av det er at de bare har sett på bildet og bestemt seg for å ta kontakt rent på grunn av det...og det appelerer ikke i det heletatt. Enda værre er det de som er ute etter date selv om det står klart i profilen at man har kjæreste. Og det er noe i at hvis kvinnfoket ikke prøver å holde samtalen igang i det heletatt, så er hun nok ikke intressert. Sjekk profilen deres etter en felles plattform, en felles interesse, da blir det fort mye enklere å holde samtalen igang. Hva intresserer du deg for egentlig? Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Si: "Hei! Du var søt, nesten som en hamster" Lenke til kommentar
Falstaff Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg skriver bare ut av mine erfaringer om det å prate med folk på nett, prater mest jenter siden de kan være noen søte rare skapninger. Mitt "mål" med samtalene er bare å ha det gøy, le litt og kanskje få ventilert ut litt aggresjon skapt av han trege fyren som brukte en evighet på å betale i butikken. Det å chatte på nett er vanskeligere enn en vanlig samtale ansikt til ansikt. Vanskeligere i at man ikke har noe velfungerende kroppsspråk uten kroppen. Blir fort mye rare missforståelser om man ikke er forsiktig. Sånn, da starter jeg Først burde du tenke på hva slags person du er. Hvem er jeg, Hva liker jeg å prate om, hva slags personer liker jeg å prate med og hva vil jeg med personen? Ser du etter en person du kan dele ting fra dagen med eller om det er et fremtidig parringsobjekt, eller begge deler? Samme regelen som til vanlig konversering, finn noen som er sånn ca like smarte/dumme som deg, helst også noen som liker en ting du også liker, finn en felles interesse. Er ikke så vanskelig å finne noe og skrive om når dere begge er fascinert av boktrykkerkunstens mirakler. Bilder trenger ikke å si så mye mer enn hvordan personen så ut på det bildet, husk at noen mennesker er bedre til å smile enn andre. Har du planer om å treffe på fangsten er vel personlig preferanser og diverse ymse som bestemmer, ikke skam deg over at du ikke syntes alle er pene. Ikke bare ta første og beste baben og tru at henne er teh one! Om du ser etter vanlige samtaler, bare i tekstform, så er det lurt og finne noe å prate om. Under er et eksempel på en dårlig samtale: Person 1: Hei Person 2: Hei Person 1: Skjer a? Person 2: Ikke noe, sitter bare her. Person 1: Kult, er du kåt? ... ... Person 1: Borte? ... Er det "brev" man sender burde man ikke ta det så tungt om man ikke får svar, ikke tenk på det, svar får man alltids, og får du svar så trenger ikke du å svare om du ikke vil. Får du absolutt ingen svar og har lyst på så kanskje du burde slutte å sende "hei sexy, lyst på en kjempe kuk" til så mange som du klarer hver kveld. Prøv heller å spørre om h*n har sett den nyeste filmen til han med det lange håret. Eller om h*n liker sjokoladepulver på softisen. Eksemplene mine er kanskje litt ekstreme, men jeg prøver å si en ting med det. Ikke rush, du har ikke dårlig tid, ta det med ro, det fine med chatting er at man kan bli godt kjent uten å føle noe press. Tre ting til: 1 mannen er oftest jegeren på nettet, som på byen, det er sånn og lev med det. 2 sjekk om den sia du bruker er riktig i forhold til hva du søker. 3 ikke far med usannheter, kjipt om man finner drømmedama som feil fyr. Lett å falle for fristelsen med et par små uskyldige faktafeil. Vips så er man børsmegler med penthouseleilighet i midten av Oslo Igjen litt ekstremt, men jeg er GaL! edit: dysetard Endret 1. februar 2008 av Falstaff Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det første som faller meg inn er: -Bruk mye adjektiv -Prøv å kommenter noe annet i tillegg til utseendet dersom du har mulighet til det. -Vær ærlig. Hvis du synes hun er søt e.l. si HVA du synes er pent, eventuelt hvorfor osv. Som sagt så er det neppe særlig bra å bare si "hei du er søt". Alle personer vil ubevisst forutsi utfallet av en samtale, hva som blir det neste som blir sagt og så videre. Hvis det forutsette faktisk blir sagt, vil hjernen automatisk diskvalifisere det. Cluet er å skille seg ut, så blir man med en gang interessant Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Jeg kan dele en åpner som er helt sjukt latterlig: Du kan fint åpne en jente på nettby og andre nettsamfunn med: RE: Hei Nei, jeg vil ikke se nakenbilder av deg jeg kjenner deg jo ikke engang! Når du skriver dette ser det ut som du reply'er til henne, men det gjør du jo egentlig ikke... Har prøvd denne på endel, bulletproof er den langt fra men morsom er'n. Vær kreativ Endret 2. februar 2008 av Cape Lenke til kommentar
Gjest gjest_fra_jobb Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 [...]Vær kreativ Der er mitt problem nr ett: jeg er ikke kreativ. Jeg er ikke flink til sånt Dere sier: les på profilen hennes hva hun liker... men FLESTEPARTEN har ingen info i det hele tatt. Hvordan i alle dager skal jeg kunne spørre om noe da OG i tillegg være kreativ :/ Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du kan fint åpne en jente på nettby og andre nettsamfunn med:RE: Hei Nei, jeg vil ikke se nakenbilder av deg jeg kjenner deg jo ikke engang! Har fått mange sure svar av den, men det er en del som tar det med et smil, og vips, så er en samtale i gang. Verdt et forsøk. Man må bare huske at på f.eks nettby er det "SV: Hei", og ikke "RE: Hei", det var det en kamerat som bomma på. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg prøvde noen av disse som står her, funker jo.. Bare finn på noe morsomt som kan få hun til å le og legge merke til deg. Istede for: "Hei. Søt. Knulle?" Da tenker hun bare "æsj" *Slette*. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 [...]Vær kreativ Der er mitt problem nr ett: jeg er ikke kreativ. Jeg er ikke flink til sånt Dere sier: les på profilen hennes hva hun liker... men FLESTEPARTEN har ingen info i det hele tatt. Hvordan i alle dager skal jeg kunne spørre om noe da OG i tillegg være kreativ :/ Vel, da prøver du enkelt og greit neste nettsamfunn på lista. Det er mange nok av dem. Lenke til kommentar
Gjest gjest_fra_jobb Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Bare finn på noe morsomt som kan få hun til å le og legge merke til deg. Det er jo her jeg sliter... jeg klarer ikke å være morsom eller få noen til å legge merke til meg slikt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå