Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig diabetes symptom?

Saykin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er rare greier. Det hele starta rundt kvelden/natta for to dager siden. Jeg merka at jeg var veldig tørst og uansett hvor mye jeg drakk så hjalp det ikke. Jeg ble spesielt satt ut når jeg drakk en hel mugge med vann uten at det hjalp. Jeg våkna opp dagen etterpå og hadde samme problem, mamma foreslo at jeg skulle ta en test for diabetes for å se om jeg har det, men jeg var skeptisk til det hele. Så jeg fortsatte dagen som vanlig og drakk mye vann, men jeg merka også at ettersom dagen gikk så dabbet lissom tørsten mer og mer av. Den er der ennå, men munnen er ikke i nærheten så tørr som den var tidligere på dagen. Akkurat nå så er jeg bare tørr på tuppen/enden av tungen. Slim, spytt og fuktigeten i resten av munnen er tilbake til det normale.

Jeg er også ganske så forskjølet med tørr hals og hoste og tett i nesa. Ellers er jeg helt fin, har vært forskjølet nå i ca en uka. Så det jeg lurer på er om jeg har diabetes og burte gå og teste meg, eller er det bare pågrunn av forskjølelsen. Jeg har bare den ene symptomen på diabetes og det at jeg er tørst, toalett besøkene var av det normale kan jeg tenke meg, med tanke på hvor mye vann jeg drakk.

Så hva syns dere?

EDIT: Har nå bestilt time hos legen, onsdag neste uke. Skulle komme fastende, betyr det at jeg ikke kan drikke noe vann heller? Jeg har en vane å drikke noen glass med vann før jeg går til jobben eller ut generelt.

Har du drukket alkohol dagen før? Isåfall pleier jeg å bli jævli tørst hele tiden, eller om du røyker hasj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...