beatboy1 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei sliter veldig med maskinen og håper det finns noen her som kan hjelpe meg. Problemet mitt er at etter maskinen er ferdig med å laste inn filer fra win xp eller win 2000 og så restarter for å starte innstallasjonen igjen...så starter den helt på nytt å laste inn de første fileene...uten å fortsette installasjonen... Har opplevd samme problemet før men klarer ikke å fixe det nå.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Har hatt lignende problem. Mene å huske at løsningen for meg var å gå inn i BIOS og sjekke at harddisken var valgt som BOOT option 1 og CD/DVD-rom som nr 2 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) det stemmer det Wooho sier, du må endre boot priority slik at den booter fra harddisken først. det skal funke fint om du ikke trykker på noenting når den sier "press any key to boot rom cd", da bare venter den litt og så går den videre til å boote fra harddisk. om du har lagt til harddisk i boot lista da. btw Wooho: du har en hiper psu, ikke hyper Endret 28. januar 2008 av Spirre Lenke til kommentar
beatboy1 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 nei det funker ikke å gjøre d...men jeg lurer på om det har noe med at det bare er cd/dvd romen som vises i oppstarten..og den vises som primary master 0.. er bare den som vises av en eller annen grunn... prøvde å sette den et annet sted og søke etter hardisken, men dette funker ikke.. Lenke til kommentar
beatboy1 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Det kommer ikke noe "press any key to boot" heller... Den bare starte å boote automatisk Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Trådstarter: du er inne i BOOT setup i BIOS sant? Har du bladd gjennom adnre menyer og sjekket om HDD`en er listet der i BIOS. btw Wooho: du har en hiper psu, ikke hyper OT: Har egentlig ikke PSU`en i det hele tatt nå. PC`en er solg. Sigen skal editeres nå Endret 28. januar 2008 av Wooho Lenke til kommentar
beatboy1 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Trådstarter: du er inne i BOOT setup i BIOS sant? Har du bladd gjennom adnre menyer og sjekket om HDD`en er listet der i BIOS. jepp...finner ikke hardisken noen steder...eneste som kanskje sir noe, er at det står på neste skjerm før den booter til cd er.. ide channel 0 , master disk HDD S.M.A.R.T capability ....none Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kan være så enkelt som at koblingen mellom kabelen og disken ikke er helt bra. Er dette en laptop eller en stasjonær PC? Hva skjer når du tar ut Win XP CD`en og rebooter PC`en, starter Win XP logoen? Lenke til kommentar
beatboy1 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Kan være så enkelt som at koblingen mellom kabelen og disken ikke er helt bra. Er dette en laptop eller en stasjonær PC? Hva skjer når du tar ut Win XP CD`en og rebooter PC`en, starter Win XP logoen? det er en stasjonær pc..Det skjer ingenting hvis jeg tar ut CD-en når jeg rebooter står bare: verifying DMI Pool data .................. Boot from CD : _ så mulig det kanskje er en feil på hardisken... har også en litt liten strømforsyning, vet ikke om dette kan ha noe å si? Den har nå fint klart å starte opp før, men med litt små problemer eneste.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 hva har du av utstyr i maskina da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå