chil Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 hva er Stepping på en cpu? Lenke til kommentar
chil Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 jaaa? :wink: Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 hva er Stepping på en cpu? Hørt om riverdance? Lenke til kommentar
TRS Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 patetisk du djorgen Til topic: Jeg er ikke helt sikker men slik jeg har forstått det så er det når man slenger på litt utstyr for og convertere fra for eks XP til MP "ting" (socket convertering kansje?) på hovedkort (Finnes nemlig noen som takler XP men ikke MP ser det ut til) men rett meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
Chief Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Mener det er hvilken revisjon av kjernen du har! Nye thoroughbred stepping B er opplåst og mer overklokkingsvenlig. -Chief- Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Stepping er en kode som identifiserer prosessor. Den forteller om type, spenning, fsb og teknologi benyttet. Den kan også anslå produksjonssted og dato. Tbred B "high-end" vil si samme prosessor kjerne som amd selger som XP2700+, selv om esken sier XP1800+. Det er positivt. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Tar man f.eks en Pentium 4 som eksempel, så er en C stepping prosessor bedre enn en B stepping prosessor. "C" versjonen kan ofte klokkes høyere, og tror i P4 sitt tilfelle at core spenningen har blitt redusert fra 1.5v til 1.475v. Mulig dette ikke gjelder alle, men det var det jeg hørte sist. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 bah! tror nok jeg tok litt feil jeg da, men man lærer av sine feil (som oftest) :wink: Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Det Rulle og Smirnoff sier er riktig, men jeg vil bare legge til at det også finnes noe som heter speed-stepping (som er det du kanskje tenker på, om du har forvirret navnet litt). "Speedstepping" er en tenologi brukt mest på bærbare CPU'er der prosessoren kan "steppe" opp og ned i hvor mye strøm den bruker i forhold til hvor mye arbeid den kan gjøre. Meget nyttig for å spare strøm... -Stigma Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Stepping forteller kort sagt bare hvilken versjon av en CPU du har. Nyere stepping => bedre. Hva som er forskjellen varierer fra gang til gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå