Mekker`n Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hei Har etter mye dritt den siste tiden fått beskjed av legen min og slutte i min nåverende jobb. Jeg kommer til og slutte på dagen. Dette er noe NAV skal ta seg av. Har ikke sagt noe til sjefen som jeg ble fortalt. På denne måten slipper jeg oppsigelsestid på 3mnd. Jeg har enda ikke sagt opp, men blitt trua med sparken i snart 1 år. Dette kommer til smelle hardt for sjefen da jeg er en nøkkelperson i bedriften hans. Jeg ser for meg saksøking og verre så dette blir spennende. Veit at han vil bli kvitt meg, men han MÅ ha meg. Jeg har gått inn for og få sparken, men han vil ikke gjøre det. Jeg jobber som bilmekaniker og har fagbrev. Førerkort for bil og minibuss. 5 år erfaring etter fagbrev og jobber med alle merker. Tatt EU kontroller i 5år og hatt mye ansvar for denne delen på 2 verksteder. Norgesmester i bilmekanisk i 2005 og feit perm full av de riktige bil papirene. Gode og masse kontakter innenfor bilmiljøet og jeg er ikke redd for og ta i noen ting når det gjelder biler eller tekniske duppeditter. Jeg har aldri sagt nei til en jobb jeg har blitt fortalt og betalt for og gjøre. Samma hva det enn er. En del erfaring med kundebehandling, tillitsvalgt og HMS. På nåverende arbeidsplass har jeg vært både vært daglig og teknisk leder, men tviler jeg får noe papirer på det. Er faktisk ikke sikker på om jeg har hatt nok erfaring til og få de titlene, men jeg har stått oppført som det i papirene. Jeg veit at jeg får jobb som mekaniker på timen og det er 18 ledige stillinger innenfor 3 km radius. Jeg har egentlig aldri hatt noen interesse for bil. Det bare ble sånn pga ræva karakterer på ungdomsskolen. Jeg skjønte bilen veldig fort og ser egentlig ikke noen utfordring når det gjelder bil lenger. Jeg er ikke lei av og skru og trives i miljøet, men jeg har lyst til og komme meg videre. Noe som kanskje kan bygge på fagbrevet og kanskje i en annen retning enn bil. Jeg har ikke råd til og studere før om et par år og jeg tror ikke jeg kommer til og gjøre det eller. Jeg skal aldri ha en norsktime eller noen allmenn fag igjen.. det er helt sikkert! Noen som har noen forslag til hva jeg kan brukes til annet enn bil? Kan jeg gjøre noe i oljeindustrien? hvilken vei må jeg gå nå for og bli rik? vet dere om noen jobbtilbud? Hvordan blir jeg flymekaniker? Jeg kunne godt tenkt meg og bli kokk. Jeg har alltid ønsket og bli kokk, men jeg trenger mer penger enn lusen kokkelærling lønn. Det er vanvittig mye penger i bil, men jeg ser helst at jeg slipper og skru dem inn selv. Jeg tror selv jeg kommer til og møte veggen om et par år hvis jeg jobber som mekaniker så kanskje det er best og gi seg mens leken er god? Eller er det dumt av meg og gi meg nå...? skal jeg skru mer??? Jeg er villig til og flytte jorda rundt for en fristende jobb og dama blir med så ting må undersøkes godt først.. Må hvertfall ha 30 000,- i mnd og mulighet for og lære mer og øke i lønn før jeg vurderer og flytte utenlands. Jeg snakker greit engelsk og er ikke redd for og ta en telefon hit og dit.. Jeg har fått litt "slapp av tid" av NAV så jeg har litt tid på meg før de lager bananas. Alle innspill vurderes nøye.. Endret 28. januar 2008 av Mekker`n Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Dette er jobber jeg har blitt oppfordret til og søke på. Noe ventil greier Det er dette også. Dette er via bekjente som jobber i bedriftene. Jeg visste ikke at det var lagt ut på nett. Ser ut som det er en del og velge mellom... hmm... Jeg kjenner allerede ingeniørene som jobber der. Jobba med dem i 3 uker før NM. De er helt sinnsyke på motorstyring, men aner ikke hvordan man bytter skiver og klosser. Gå rundt i dress, prate i telefonen og måle på ting. Har allerede mye papirer fra dem og vil tro jeg stiller sterkt som søker. Endret 28. januar 2008 av Mekker`n Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 God morgen. Jeg er ikke mekaniker men møter en god del som har vært og som gjør mye rart. Jeg jobber ofte på Ågotnes\ccb m omegn og der finnes det mye snadderarbeid for en som deg. Jeg vet ikke helt hvor du kan lete, men offshore\onshore er vel noen søkestrenger i tillegg til vex gruppen. Her finner du værtfall de fleste aktørene-http://www.vnr.no/ Lykke til Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei. Du kan jo søke hos firmaer som har reisejobber, og satse på at du kan få en slags supervisor jobb der du driver oppfølging av andres arbeid innen mekanisk. Jeg har f.eks prøvd meg å sett hos Natoil ? De stillingene du ble oppfordret å søke krevet forsåvidt en relativt lengre utdannelse enn du har, men i bestefall kan du håpe på at relevant erfaring kan dekke for manglende utdannelse. Ønsker deg hvertfall lykke til med søkingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå