Christian86 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Men mest av alt, hadde jeg bare lyst å stikke av da jeg hater T-Bane kontrollører av hele mitt hjerte. Jeg hater folk som sniker på banen/bussen/trikken av hele mitt hjerte, hadde det ikke vært for dere hadde kanskje bilettene mine vært billigere. Dette er tull. Prisen på buss/tlog/trikk osv går ikke opp fordi folk sniker. Det er vanlig at prisene øker her i landet, det har ikke noe med sniking å gjøre. Satsene går opp, det er vanlig, ikke bare når det gjelder offentlig transport. Å snike på Buss blir vel litt vanskelig, da man må vise kort eller evt. betale når man går på. Bøtene går opp, ja, men satsene har ikke noe med sniking å gjøre. Jeg har ikke tatt trikk eller t-bane på mange år, men ville nok antageligvis ha betalt der. NSB og deres filletog derimot, hehe. Jeg får ikke noe dårlig samvittighet av å "snike" der. Så mye forsinkelser, innstilte tog osv. prisene er helt latterlige høye i forhold til det de gir av service. Til trådstarter: Lykke til, maktmisbruk er det verste jeg vet Hvordam kan du hevde at prisen på boten vs antall snikere ikke har noen sammenheng? Det er tross alt de som ødelegger, og for at noe skal ha en preventiv virkning så må det fremstå som avskrekkende. (Noe det tydeligvis har gjort her). Greit at priser går opp, men det henger sammen med inflasjon og etterspørsel etter varen, bot er ikke noe du etterspørr og du beveger deg på tynt grunnlag ved å si at "tull, alle priser går opp, det har ikke noe med snikerne å gjøre". Men åssen skulle du da ha råd til peppes hvis du ikke hade råd til en billett engang? Kjipt og bli busta når man vanligvis betaler. Har skjedd mange fler, du kunne kanskje spart deg for dramaet du stelte i stand men gjort er gjort. Konduktøren som tok kvelertak på deg har du jo nr. på så da gir du dem ett ultimatum som er nevnt oppi tråden her. At ennene dine ikke er egna som gode nok vitner vil jeg ikke si stemmer helt selv om det til en grad er sånn. Jeg undres hvordan du greier å skrive: At ennene dine ikke er egna som gode nok vitner vil jeg ikke si stemmer helt selv om det til en grad er sånn. Det er litt motsigende det du skriver der. Om du møter i en rettsal med bestekompisen som ditt eneste vitne, og motparten har en helt fremmed person, hvem har største sjanse for å bli ansett som habil vs innhabil? Endret 29. januar 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 vel kjøtthue som jeg var så glemte jeg å kjøpe bilett (tro det eller ei!, det falt meg rett og slett ikke inn Billetten hadde jeg kjøpt, men glemte det... Håper ikke du forteller like forskjellige historier i avhør, for da blir du ihvertfall ikke trodd Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Men mest av alt, hadde jeg bare lyst å stikke av da jeg hater T-Bane kontrollører av hele mitt hjerte. Jeg hater folk som sniker på banen/bussen/trikken av hele mitt hjerte, hadde det ikke vært for dere hadde kanskje bilettene mine vært billigere. Dette er tull. Prisen på buss/tlog/trikk osv går ikke opp fordi folk sniker. Det er vanlig at prisene øker her i landet, det har ikke noe med sniking å gjøre. Satsene går opp, det er vanlig, ikke bare når det gjelder offentlig transport. Å snike på Buss blir vel litt vanskelig, da man må vise kort eller evt. betale når man går på. Bøtene går opp, ja, men satsene har ikke noe med sniking å gjøre. Jeg har ikke tatt trikk eller t-bane på mange år, men ville nok antageligvis ha betalt der. NSB og deres filletog derimot, hehe. Jeg får ikke noe dårlig samvittighet av å "snike" der. Så mye forsinkelser, innstilte tog osv. prisene er helt latterlige høye i forhold til det de gir av service. Til trådstarter: Lykke til, maktmisbruk er det verste jeg vet Hvordam kan du hevde at prisen på boten vs antall snikere ikke har noen sammenheng? Det er tross alt de som ødelegger, og for at noe skal ha en preventiv virkning så må det fremstå som avskrekkende. (Noe det tydeligvis har gjort her). Greit at priser går opp, men det henger sammen med inflasjon og etterspørsel etter varen, bot er ikke noe du etterspørr og du beveger deg på tynt grunnlag ved å si at "tull, alle priser går opp, det har ikke noe med snikerne å gjøre". Jeg tror du misforsto innlegget mitt jeg. Jeg skrev at satsene for billetpris ikke har noe med sniking å gjøre, og at som alt annet i dette avgiftslandet vi lever i øker hvert år. Boten derimot, har blitt høyere, pga. sniking, men det var jo det jeg skrev. edit: Jeg ser nå hvor det ble galt, "Bøtene går opp, ja, men satsene har ikke noe med sniking å gjøre." Det skulle selvfølgelig stå at "men satsene på billett har ikke noe med sninking å gjøre", my bad. Men jeg vil ikke akkurat si at de "ødelegger" for noen som helst, det er det Norske politikere som gjør. Som jeg skrev ovenfor, vi betaler ofte i dyre dommer for noe som kunne vært tusen ganger bedre. Ville du likt å betalt 1000vis av kroner for en liten kullbit som var malt med gul maling? Ikke alt innenfor offentlig transport er ille,og jeg har bare positive erfaringer med buss, trikk og t-bane. Men NSB derimot, uff, hvor skal jeg begynne. Vi bor i et land, som visstnok skal være verdens beste, men vi klarer ikke å ta vare på være eldre, ikke klarer vi å gi folket bra nok offentlig transport (i hvert fall ikke når det gjelder tog). Med alle de pengene vi sitter med, så er det rett og slett en skam at vi ikke kan gjøre noe bedre. Så jeg gråter ikke for stakkars NSB når folk sniker, det er ikke noe synd på dem. Endret 29. januar 2008 av Scrim Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Men mest av alt, hadde jeg bare lyst å stikke av da jeg hater T-Bane kontrollører av hele mitt hjerte. Jeg hater folk som sniker på banen/bussen/trikken av hele mitt hjerte, hadde det ikke vært for dere hadde kanskje bilettene mine vært billigere. Dette er tull. Prisen på buss/tlog/trikk osv går ikke opp fordi folk sniker. Det er vanlig at prisene øker her i landet, det har ikke noe med sniking å gjøre. Satsene går opp, det er vanlig, ikke bare når det gjelder offentlig transport. Å snike på Buss blir vel litt vanskelig, da man må vise kort eller evt. betale når man går på. Bøtene går opp, ja, men satsene har ikke noe med sniking å gjøre. Jeg har ikke tatt trikk eller t-bane på mange år, men ville nok antageligvis ha betalt der. NSB og deres filletog derimot, hehe. Jeg får ikke noe dårlig samvittighet av å "snike" der. Så mye forsinkelser, innstilte tog osv. prisene er helt latterlige høye i forhold til det de gir av service. Til trådstarter: Lykke til, maktmisbruk er det verste jeg vet Hvordam kan du hevde at prisen på boten vs antall snikere ikke har noen sammenheng? Det er tross alt de som ødelegger, og for at noe skal ha en preventiv virkning så må det fremstå som avskrekkende. (Noe det tydeligvis har gjort her). Greit at priser går opp, men det henger sammen med inflasjon og etterspørsel etter varen, bot er ikke noe du etterspørr og du beveger deg på tynt grunnlag ved å si at "tull, alle priser går opp, det har ikke noe med snikerne å gjøre". Men åssen skulle du da ha råd til peppes hvis du ikke hade råd til en billett engang? Kjipt og bli busta når man vanligvis betaler. Har skjedd mange fler, du kunne kanskje spart deg for dramaet du stelte i stand men gjort er gjort. Konduktøren som tok kvelertak på deg har du jo nr. på så da gir du dem ett ultimatum som er nevnt oppi tråden her. At ennene dine ikke er egna som gode nok vitner vil jeg ikke si stemmer helt selv om det til en grad er sånn. Jeg undres hvordan du greier å skrive: At ennene dine ikke er egna som gode nok vitner vil jeg ikke si stemmer helt selv om det til en grad er sånn. Det er litt motsigende det du skriver der. Om du møter i en rettsal med bestekompisen som ditt eneste vitne, og motparten har en helt fremmed person, hvem har største sjanse for å bli ansett som habil vs innhabil? Nå har jeg selv stått i rettsak med vennene mine som egne vitner til en sak og selvsakt ble det spesielt siden di var vennene mine men telte selvfølgelig som vitner! Hvis du blir voldtatt på byen og har vennene dine som vitner bare..... tenk ut resten selv.. Men det er jo til en viss grad selvølgelig. Fordi venner støtter og kan juge for andre iblant. det blir tatt hensyn til omstendigheter og alt mulig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 vel kjøtthue som jeg var så glemte jeg å kjøpe bilett (tro det eller ei!, det falt meg rett og slett ikke inn Billetten hadde jeg kjøpt, men glemte det... Håper ikke du forteller like forskjellige historier i avhør, for da blir du ihvertfall ikke trodd Du missforstår språket i innlegget. Han mener at han hadde kjøpt billett om han hadde husket det. At han ikke hadde billett ved kontrolltidspunktet fremgår vel ganske tydelig i tråden ellers? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) vel kjøtthue som jeg var så glemte jeg å kjøpe bilett (tro det eller ei!, det falt meg rett og slett ikke inn Billetten hadde jeg kjøpt, men glemte det... Håper ikke du forteller like forskjellige historier i avhør, for da blir du ihvertfall ikke trodd Du missforstår språket i innlegget. Han mener at han hadde kjøpt billett om han hadde husket det. At han ikke hadde billett ved kontrolltidspunktet fremgår vel ganske tydelig i tråden ellers? Nå tok jeg også den, missforsto den setningen der i stad. Da er vi på nett igjen Endret 29. januar 2008 av Pyrellus Lenke til kommentar
mc4life Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Oi, den var visst dårlig formulert... Hadde jeg husket på billett, så hadde jeg kjøpt det visst du skjønner? Jeg glemte det rett og slett! Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg tror du misforsto innlegget mitt jeg. Jeg skrev at satsene for billetpris ikke har noe med sniking å gjøre, og at som alt annet i dette avgiftslandet vi lever i øker hvert år. Boten derimot, har blitt høyere, pga. sniking, men det var jo det jeg skrev. edit: Jeg ser nå hvor det ble galt, "Bøtene går opp, ja, men satsene har ikke noe med sniking å gjøre." Det skulle selvfølgelig stå at "men satsene på billett har ikke noe med sninking å gjøre", my bad. De har i aller høyeste grad noe med sniking å gjøre. Det antallet mennesker som sniker i løpet av ett år utgjør betydelige summer som på en eller annen måte må dekkes inn. De summene blir altså tatt med i driftsbudsjettet for kollektivtrafikken. Det er egentlig ganske enkelt, for man er nødt til å i et budsjett ta høyde for at 20% av inntekten man skal ha bare uteblir. Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Men en ting er sikkert, denne hendelsen har rissa seg så godt inn i hukommelsen min at jeg umulig kan unngå å tenke på denne episoden når jeg er i nærheten av kollektivtrafikk/skal bruke det? Om denne personen som angrep deg har påført deg psykiske skader lukter det erstatning lang vei.. Men om du helst vil legge saken bak deg er det kansje bare å betale 900,- og holde seg unna fæle billettbitches og farlige apekatter på t-banen. Men det var jo du som løy.. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Men en ting er sikkert, denne hendelsen har rissa seg så godt inn i hukommelsen min at jeg umulig kan unngå å tenke på denne episoden når jeg er i nærheten av kollektivtrafikk/skal bruke det? kjipt for deg at det har rissa seg inn, men dette er alt DIN feil. hele greia er selvforskyldt. så betal boten og gå videre. neste gang husk billetten eller innrømm at du ikke har betalt. hyklere altså .............. Endret 29. januar 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
mc4life Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Nei, nei... Jeg synes det er genialt at det har rissa seg inn Og jeg er faen så godt klar over at alt er min feil... Men ikke faen om han har lov til å ta kvelertak på meg! Neste gang jeg er i kontroll skal jeg som sagt bare ignorere dem i min hat kampanje selv om jeg har billett De billett kontrollørene er noen store snusker uansett åssen du vrir og vender på det. (Ja, jeg drar alle over en kam og jeg nyter det for ikke å prate om mener det i veldig stor grad). Endret 30. januar 2008 av mc4life Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har aldri sett kontrollørene holde folk igjen fysisk. Jeg har sett tyttebærpolitiet gjøre det flere ganger, derimot. Kanskje kontrolløren var wannabe-tyttebær? Finner meg ikke i at folk fysisk holder meg igjen, uansett situasjon. Den siste vekteren som la hånd på meg gispet plutselig etter pusten der han satt på T-banegulvet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Nei, nei... Jeg synes det er genialt at det har rissa seg inn Og jeg er faen så godt klar over at alt er min feil... Men ikke faen om han har lov til å ta kvelertak på meg! Neste gang jeg er i kontroll skal jeg som sagt bare ignorer dem i min hat kampanje selv om jeg har billett De billett kontrollørene er noen store snusker uansett åssen du vrir og vender på det. (Ja, jeg drar alle over en kam og jeg nyter det for ikke å prate om mener det i veldig stor grad). Så du har ikke lært noen ting og ved neste annledning skal du fremprovosere bråk? Du fremstår ikke akkurat som veldig sympatisk når du skriver slike innlegg. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det siste innlegget der tapte du deg veldig på i mine øyne. Håper du husker billetten fra nå av så du ikke kommer opp i sånne tilfeller mer. Og hvis du noengang skulle gjort det så bare legg kortene på bordet og legg deg flat, for det er ikke konduktøren sin skyld at du har glemt billett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 i følge denne siden kan de holde deg igjen hvis du prøver å stikke av under kontroll. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Blir som å sette opp det samme skiltet på egen eiendom. "Her koster det mange penger å gå. Vil du ikke betale, holder vi deg igjen". Vet ikke hvor holdbart dette er sett fra Juss'ens ståsted... Endret 30. januar 2008 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Blir som å sette opp det samme skiltet på egen eiendom. "Her koster det mange penger å gå. Vil du ikke betale, holder vi deg igjen". Vet ikke hvor holdbart dette er sett fra Juss'ens ståsted... nå er jo reglene godkjent av samferdelsesdep. og tidligere i tråden er det refert til juss-delen. Lenke til kommentar
mc4life Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Jeg har aldri sett kontrollørene holde folk igjen fysisk. Jeg har sett tyttebærpolitiet gjøre det flere ganger, derimot.Kanskje kontrolløren var wannabe-tyttebær? Finner meg ikke i at folk fysisk holder meg igjen, uansett situasjon. Den siste vekteren som la hånd på meg gispet plutselig etter pusten der han satt på T-banegulvet. Du fikk fram et smil om kjeften min, takk Jeg har sett en kontrollør som tok en 10åring smalt opp mot veggen og løfta han så og si fra bakken opp mot veggen med underarmen pressende mot halsen hans... Siden den dag, så har jeg følt et hat mot Oslo sporveier sin kontrollør næring... Wannabe tyttebær til de grader! "Finner meg ikke i at folk fysisk holder meg igjen, uansett situasjon." Takk gud for at det er noen som deler dette synet med meg! Er du ikke snut så er du ikke snut... Så ikke lek det! i følge denne siden kan de holde deg igjen hvis du prøver å stikke av under kontroll. Det var en av grunnene til at jeg spurte her! Jeg har nå lest igjennom alt som står på sporveien sine sider om slikt og hva de har "lov" til å gjøre osv... Samferdselsdep. Altså hvem er de til å bestemme saker og ting? Jeg vet rett og slett ikke.. og derfor spør jeg dere som muligens har litt juridisk peiling? Står det i den Norske lov at de har lov til å holde igjen folk som ikke har vist billett/gitt personalia? Og med hvilke tak kan de holde igjen folk? Endret 30. januar 2008 av mc4life Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Har dissa som tar kontrollene egentlig biletter sjæl? Lenke til kommentar
mc4life Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Nei, nei... Jeg synes det er genialt at det har rissa seg inn Og jeg er faen så godt klar over at alt er min feil... Men ikke faen om han har lov til å ta kvelertak på meg! Neste gang jeg er i kontroll skal jeg som sagt bare ignorer dem i min hat kampanje selv om jeg har billett De billett kontrollørene er noen store snusker uansett åssen du vrir og vender på det. (Ja, jeg drar alle over en kam og jeg nyter det for ikke å prate om mener det i veldig stor grad). Så du har ikke lært noen ting og ved neste annledning skal du fremprovosere bråk? Du fremstår ikke akkurat som veldig sympatisk når du skriver slike innlegg. Jeg har lært så mangt, jeg har lært å ALDRI oppgi falsk personalia uansett hvilken situasjon man skulle være i... Jeg synes dette er en veldig god ting å lære, da det uten tvil er mitt livs største feiltagelse hva anngår juridiske saker... Så jeg får håpe jeg slipper unna med å lære det! Vel fremprovosere bråk? det er jo en måte å se på situasjonen, visst de velger å ignorere meg på samme måte som jeg ignorerer dem så blir det jo ikke noe bråk Men jeg bare ser for meg tilfredsstillelsen av å bli fysisk "voldtatt" av en kontrollør når du har billett Barnslig? Ja, det er det nok mange som mener... Og jeg kan respektere deres meninger og dere skal få lov til å mene det... At jeg har tapt sympatien deres ved å komme med noen av mine barnslige uttalelser, vel det er helt ok, jeg er i grunn ferdig med DENNE saken her, og analyser av min oppførsel er ikke hva jeg ønsket når jeg lagde denne tråden... Men derimot så hadde jeg satt pris på en juridisk vurderingen av situasjonen, tips og hjelp. Men visst jeg har støtet noen med mine ikke fullt så oppegående innlegg, så får jeg vel bare beklage. EDIT: Vil anbefale alle å ta lærdom av mine feil! ALDRI UNDER NOEN OMSTENDIGHETER OPPGI FALSK PERSONALIA! Vær veldig forsiktig rundt t-bane kontrollører, de er voldelige, stygge og underbetalte i en snuskete bransje. Aldri vær den første til å slå selv om de utøver frihetsberøvelse og holder deg igjen mot din vilje... For da har du plutselig utøvet vold mot en offentlig tjenestemann, la dem slå først så kan du eventuellt prøve deg på litt selvforsvar. LØP LØP LØP men aldri oppgi falsk personalia... Visst du først skulle være så uheldig å ha ikke ha billett av whatever reason... Viktig å også løpe visst du har billett for å boikotte næringen dems Lukter provisjons arbeid av dem i lang vei! For ikke å prate om at det er god mosjon Kjøp billett til folk som har blitt tatt for snik! Selv så skal jeg kjøpe så mange billetter jeg har penger til neste gang jeg ser en stakkar eller flere som blir overkjørt av ekle kontrollører, I kid you not! Jeg oppfordrer resten av folket her til å gjøre det samme... Lukter mange sinte kommentarer på denne jah.. Endret 30. januar 2008 av mc4life Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå