Gå til innhold

Spørsmål om innkallelse, dimming

Bliv1n

Anbefalte innlegg

Hei, var på sesjon i fjor, søkte vel utsettelse til etter endt utdanning. Går på vidergående, og skal i lære (2 år) etter sommeren.

Hørt en del om at enkelte ikke blir innkallt engang? Er det slik at de ikke hører _NOE_ fra forsvaret etter sesjonen?

Så over til dimming. Har hatt brokk 2 ganger, dvs. at ved tunge løft kan det komme tilbake igjen. Ble godkjent av legen på sesjonen da, men jeg gidder liksom ikke løfte 50 kilo tunge rykksekker og styre på mer en nødvendig, da det kan være farlig for helsa mi. Om jeg blir kalt inn, er brokk en grunn for å bli dimmet?

Og enda en ting; da jeg var på sesjon tenkte jeg på å søke siviltjeneste, da jeg er litt i mot krig og slikt, men ble fort veldig usikker... På sesjonen skulle man skrive opp ønsker om hva man ville gjøre i militæret, men de som skulle søke siviltjeneste skulle ikke skrive noe. Så jeg førte altså ikke opp noen ønsker. Fikk med meg et papir der jeg kunne søke siviltjeneste, men leverte det ikke inn. Om jeg blir innkallt, blir jeg satt til å gjøre alt drittarbeidet da? Er det mulig å kontakte forsvaret for å føre opp ønsker?

Bliv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...