Gå til innhold

Norge - Verdens beste land å bo i

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hvor mye du har opplevt USA, men kan love deg det er ganske så forskjellig.

De fleste land rundt om i verden klarer å se ting fra forskjellige sider, men ikke Amerikanere. Amerikanere tror USA er best i alt og at det alltid kommer til å være slik.

Tror US er det med nasjonalistiske landet jeg har vært i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vet jeg ikke hvor mye du har opplevt USA, men kan love deg det er ganske så forskjellig.

De fleste land rundt om i verden klarer å se ting fra forskjellige sider, men ikke Amerikanere. Amerikanere tror USA er best i alt og at det alltid kommer til å være slik.

Det tror jeg du har rett i :hmm: . Har også vært perioder hvor veldig mange Amerikanere ikke likte USA (Vietnamkrigen f eks).

Lenke til kommentar

- Surt og kaldt

- Avgifter i hytt og pine

- Eldgammel bilpark

- Lite politi

- Smale og dårlige veier

- Elendig kvalitet på skolen

- Helsefarlige skolebygg

- Forhistorisk jernbane som kun dekker halve landet

- Janteloven

- Fisk og kjøtt er latterlig dyrt

- Alkohol er nesten kriminelt

- Tannlegebehandling koster en formue

- Milliarder svies av i oljefondet (aksjer)

- Dekadense

Beste land my ass :thumbdown:

Lenke til kommentar
De har vel et regnestykke?

Trur det er på wikipedia.

Norge scorer forresten likt med Island i år, begge har .968 eller no lignende, som forøverig er det høyeste man kan ha

Nei, island ligger littegrann over. Den egentlige lista har flere desimaler. :)

Lenke til kommentar
United Nations ranked Norway as the best country to live in for a sixth consecutive year Thursday, prompting the country's aid minister to tell Norwegians to stop whining about wanting more.

Selv om vi har blitt kåret til verdens beste land å bo i 6 år på rad, og ligger på en 2. plass nå, betyr ikke at alt er perfekt.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville sagt at denne lista sier utvetydig hvilket land som er "best". Men den indikerer kanskje bedre hvilke land som har de beste forutsetningene?

Å være lykkelig er ikke nødvendigvis avhengig av å bo i et land med høy GDP.

Lenke til kommentar
United Nations ranked Norway as the best country to live in for a sixth consecutive year Thursday, prompting the country's aid minister to tell Norwegians to stop whining about wanting more.

Selv om vi har blitt kåret til verdens beste land å bo i 6 år på rad, og ligger på en 2. plass nå, betyr ikke at alt er perfekt.

Intet land kommer noen gang til aa bli perfekt, men hva med aa slutte aa klage konstanst og heller tenke over hvor bra vi har det?

Lenke til kommentar
- Surt og kaldt

- Eldgammel bilpark

- Lite politi

- Smale og dårlige veier

- Helsefarlige skolebygg

- Janteloven

- Dekadense

Ja, det er klart at en enkel og subjektiv liste over negative ting er med på å motbevise at landet vårt er et av de beste å bo i. Hadde du satt opp en sånn liste for USA, og i tillegg laget to lister som viser alle godene så hadde du nok forandret mening.

PS: Du skjønner hvor ille helsesystemet i USA er? Og det er tross alt laaangt viktigere enn f. eks røyk, kjøtt og alkohol.

Lenke til kommentar

Dette er så misforstått. Den kåringen kårer ikke hvilket land som er best å bo i, men den rangerer landene etter $$ pr. innbygger i forhold til priser, samt kriminalitet og en annen ting som jeg ikke kommer på. Hvilket land som er best å bo i er individuelt. Å kalle et land best å bo i er IMO bullshit.

Lenke til kommentar
Amerika er et U-land, da.

Feil, Amerika er et kontinent.

Og de som kommer fra det kontinentet kalles amerikanere.

Sorry, USA er et u-land.

- Surt og kaldt

- Eldgammel bilpark

- Lite politi

- Smale og dårlige veier

- Helsefarlige skolebygg

- Janteloven

- Dekadense

Men vi har det da bra uansett! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er så misforstått. Den kåringen kårer ikke hvilket land som er best å bo i, men den rangerer landene etter $ pr. innbygger i forhold til priser, samt kriminalitet og en annen ting som jeg ikke kommer på. Hvilket land som er best å bo i er individuelt. Å kalle et land best å bo i er IMO bullshit.

Jada..

Men slike forhold legger til rette for et godt liv.

Lenke til kommentar
- Surt og kaldt

- Eldgammel bilpark

- Lite politi

- Smale og dårlige veier

- Helsefarlige skolebygg

- Janteloven

- Dekadense

Først og fremst; lite politi er da ikke en dårlig ting så lenge vi har så lav kriminalitet som vi har.

For det andre; hva faen mener du med dekadense?

Og til slutt; vi er nok per HDI-standard et av verdens aller beste land (nr 2 etter Island nå), men å være det beste landet i verden er på sett og vis som å være den sunneste McDonalds hamburgeren.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. De er jo overlegne på det meste med tanke på teknologi, militært og økonomisk. Når de også er verdenes 12 beste land å bo i, må da det telle for noe. Har selv vært i USA, og syns det var et fantastisk land med en fantastisk mentalitet.

Tror forresten nordmenn hadde satt seg selv over andre om Norge hadde eid så sinnsykt på mange områder over så lang tid og i så stor skala. Man må huske på at de har et helt kontinent med god levestandard, det skal godt gjøres.

Noe må de da gjøre rett borte der? Hakk heller på land under 12 plass dere:)

Edit: jeg er også av den oppfatning av at om Norge ikke hadde hatt olje hadde vi nok vært lenger nede på lista enn USA. Dette kan være et tankekors siden vi eier FN-rankingen på grunnlag av natur-ressursene våre. Tror oljen utgjør 2/5 av BNP, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Endret av LibFri
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. De er jo overlegne på det meste med tanke på teknologi, militært og økonomisk. Når de også er verdenes 12 beste land å bo i, må da det telle for noe. Har selv vært i USA, og syns det var et fantastisk land med en fantastisk mentalitet.

Tror forresten nordmenn hadde satt seg selv over andre om Norge hadde eid så sinnsykt på mange områder over så lang tid og i så stor skala. Man må huske på at de har et helt kontinent med god levestandard, det skal godt gjøres.

Noe må de da gjøre rett borte der? Hakk heller på land under 12 plass dere:)

Edit: jeg er også av den oppfatning av at om Norge ikke hadde hatt olje hadde vi nok vært lenger nede på lista enn USA. Dette kan være et tankekors siden vi eier FN-rankingen på grunnlag av natur-ressursene våre. Tror oljen utgjør 2/5 av BNP, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

USA har ikke så veldig bra økonomi egentlig. De har helt sykt mye lån til andre land og dårlig helsevesen, men jeg vil ikke si at USA er et dårlig land å bo i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...