Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge kan jeg drikke før gastroundersøkelse?

Gjest 984233

Anbefalte innlegg

Jeg skal på gastroskopi-undersøkelse i morgen og finner ikke følgebrevet som jeg fikk ved tildeling av timen. Vet at jeg ikke kan spise de siste åtte timene, og etter dette kan jeg drikke klare væsker. Men hvor lenge kan jeg drikke? Er det to timer før at jeg ikke skal drikke i det hele tatt, eller er det tidligere? Tror det var 2 eller 4 timer, men er ikke sikker.

(Poster som gjest ettersom dette er en medisinsk undersøkelse jeg skal på, og prinsipielt vil jeg heller fortelle om helsesituasjonen min direkte til de jeg ønsker skal kjenne til den, enn at enhver som kjenner brukeren min på forumet skal kunne se det.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må være fastende til undersøkelsen, dvs. at du ikke må spise de siste 8 timer før undersøkelsen. Du kan drikke klare væsker (vann, saft, te, buljong) fram til 4 timer før undersøkelsen. Marevan bør man unngå å ta noen dager før undersøkelsen dersom det skal taes vevsprøver.

KOS DEG!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...