aarnas Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Har et antagelig banalt Nero problem, har lest veiledningene som er tilgjengelige rundt omkring, men det funker ikke. Har en folder med et spill med en stor .bin fil og en liten .cue fil. Jeg gjør følgende i Nero (v5.5.9.0) Etter jeg har valgt "burn Image", valgt .cue-fila og kryssa av for "write" spør programmet om hvor jeg vil lagre image-fila (.nrg). Har prøvd å lagre den forskjellige steder på harddisken men resultatet er alltid det samme: Ingenting blir brent på CD-en. Har også prøvd å lagre .nrg fila på CD-en, men det er vel ikke meningen, eller? Når jeg dobbeltklikker på nrg-fila åpnes Nero og spør om jeg vil brenne fila og etterhvert hvor jeg vil lagre en ny .nrg-fil. Help, please, jeg er spillesugen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 i nero, velg all files i stedet for neros format, undersøk gjerne cue fila (åpnes i notepad), pass på at den ikke har en sti i seg, men er ren cue fil. hvis du fortsatt har problemer, kan du laste ned et lite (og bra) brenneprogram, fireburner Lenke til kommentar
aarnas Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Dette er .cue fila, den ser jo normal ut FILE "FSPO2-1.BIN" BINARY TRACK 01 MODE1/2352 INDEX 01 00:00:00 Gidder ikke instrallere enda et brennerprogram, men kanskje reinstallere Nero? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 du bruker vel ikke wizard? jeg skjønner ikke helt hva du har gjort. lukk wizard eller den vanlige starten, gå på file, velg burne image, finn cue fila (som ligger i samme mappe som bin fila), velg finalize, disc-at-once og hastighet. funker ikke det kan du jo vurdere å installere cdrwin 3.9c eller no, det føkker ikke systemet ditt, hvis du er nervøs for det (jfr."gidder" ikke insallere enda et brenneprog.) Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Du må velge brenneren din isteden for Image Recorder. Gjøres på under Recorder -> Choose Recorder evt, CTRL + R Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Du må velge brenneren din isteden for Image Recorder. Gjøres på under Recorder -> Choose Recorder evt, CTRL + R selvfølgelig, men cd-brenning er vel default setting? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Alternativt så kan du bruke WinISO og konvertere .bin fila til .iso. Løser problemet lettvint. -KJ Lenke til kommentar
Lef Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Llandari har rett, velg brenner istedet for image recorder. Men hvorfor skal du på død og liv brenne ut imaget ? Er mye bedre å bruke f.eks Daemon Tools, da mounter du bare imaget og får det opp som en virtuell cd rom, og kan installere derfra. Sparer en del cd'er på det også, selv om de ikke koster all verden :-) Lenke til kommentar
aarnas Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Takk for tips. Tror problemet som dere sier ligger i at Nero ikke gjenkjenner brenneren min. Under "choose recorder" er det bare lista "image recorder" og ingen muligheter til å spesifisere noe annet. Det er vel derfor den i neste steg spør hvor bildet (.nrg) skal lagres. Jeg har en i-Buddie 4 maskin og brenneren heter noe sånt som QSI DVD/CDRW SBW-081. Tror jeg prøver det der Daemon programmet, men det må da ta mye harddiskplass? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Tror jeg prøver det der Daemon programmet, men det må da ta mye harddiskplass? daemon tar opp til 4 images, så det er bare å regne, ca.700mb pr image du kan jo prøve med et annet brenneprog., cdrwin3.9c, fireburner eller liknende. Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Må bare legge til at det er 4 DVD rommer den legger til. Ganskje greit ettersom du kan kjøre dvd filmer med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå