Bønne Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
goggen92 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er enig med de to siste her, men du kan allikevell høre stor forskjell på om forsterkeren er rørforsterker, eller en ikke-rørforsterker. Den me rør blir mye mer dypere og mye mer mektig uansett hvor mange pedaler du har. Pedaler kan hjelpe en god del, men den kan ikke få en ikke-rørforsterker høres like bra ut som en med rør. Kan jeg få spørre om hvilken gitar du har? Fordi gitaren har en del å si på lyden den også. Det er faktisk veldig stor forskjell på en med aktive-pickups eller en med passive-pickups, så hvis du har en god gitar med aktive-pickups, så mener jeg at du burde slå til med en Peavey 6505. Den er ett stykke over din prisklasse, men jeg mener at du burde kjøpe deg noe skikkelig nå istedet for å sitte med tre forstekere når du trenger noe større. Uansett før du bestemmer deg, gjør som Innos sa, gå rundt og prøv alle de forsterkerene du kan. Jeg anbefaler også at du tar med din egen gitar slik at du får høre hvordan de høres ut med den gitaren du har, slik at du ikke blir skuffet i ettertid. Spar opp penger slik at du får akkkurat den forsterkeren du ønsker og se om den forsterkeren selges billigt brukt. Mitt valg havnet på peavey 6505, jeg kjøpte den på musikksenteret i stavanger, til samme pris som den er til i nettbutikken. det er en utrolig god pris til denne forsterkeren, og hvis du bestemmer deg for den, så må du løpe og kjøpe, fordi du kan bare se forskjellen på denne prisen her og denne prisen her. Det er en utrolig god forsterker, Inflames og Turbonegro bruker den samme. Selvom det er mye penger, så burde du vurdere å slå til mener jeg. Mvh Goggen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hva som er "bra lyd" er jo i høyeste grad subjektivt og har ikke noe med rør eller ikke rør å gjøre. Det er kun dine egne ører som kan avgjøre om en forsterker gir den lyden du er ute etter. Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du skal være sær om du foretrekker en transistor mot en rørforsterker. Finnes sikkert folk som gjør det, men jeg tror nok at flertallet vil stemme for rør. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det kommer vel an på hvilket flertall du spør. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Riktig, men det er svært få som faktisk synes tranistorforsterkere høres bedre ut enn rørforsterkere. Jeg prøvde forresten Peavey 6505 på Musikksenteret i Stavanger jeg også, med aktive pickuper, og den led av mye støy og feedback. Kan hende den de har til utstilling ikke er helt feilfri, men allikevel. Prøvde samme gitaren sammen med andre forsterkere, og der var det null støy. Tror heller ikke det er en god forsterker til rock/blues, er jo en typisk "high-gain"-forsterker. Er vel også en dårlig idé å kjøpe 120w forsterker, da du aldri får tynt den (er vel lite uenighet om at en rørforsterker er best når den tynes). I de fleste tilfeller er det for høyt, og om ikke så blir det mikket opp uansett. Ville i så fall gått for comboen på 60w. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Riktig, men det er svært få som faktisk synes tranistorforsterkere høres bedre ut enn rørforsterkere. Igjen: det kommer an på hvem du spør. Når jeg ser på hvilken musikkstil du først og fremst er opptatt av vil nok de fleste i din bekjentskapskrets være enig med deg. Ikke glem at det finnes mange andre musikkstiler hvor vreng og volum ikke er det viktigste. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 "Bra" transe. Øøh, Jazz Chorus og eh. Ja, Jazz Chorus. Kun pga. cleanlyden, men den blir litt flat og klein for min del, alikevel er det mange andre som svergar til den. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Riktig, men det er svært få som faktisk synes tranistorforsterkere høres bedre ut enn rørforsterkere. Igjen: det kommer an på hvem du spør. Når jeg ser på hvilken musikkstil du først og fremst er opptatt av vil nok de fleste i din bekjentskapskrets være enig med deg. Ikke glem at det finnes mange andre musikkstiler hvor vreng og volum ikke er det viktigste. Vreng og volum er langt ifra det viktigste for meg. Har en JCM 800 på 50w, altså hverken "high-gain" eller høy watt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå