Gå til innhold

Hjelp til valg av gitarforsterker

Ejrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj, masse svar!

Det og koble til et kabinett til Cube'n virker dyr og upraktisk, så jeg tror ikke at det blir et alternative. Ser noen nevner Peavy valveking, men den er bare 50 watt. Er ikke det litt lite?

Takk for svar, Eirik :)

Lenke til kommentar

Kan selv anbefale Peavey'n! Kjøpte den selv på lørdag faktisk. Var i omtrent samme situasjon som deg, visste ikke helt hvilken forsterker jeg skulle ha, til maks 7000-8000 kroner.

Endte opp Peavey Valveking 112 til 3660, det er billig! Og den låter veeldig bra. Clean-kanalen digger jeg, vrengen er også perfekt til rock & roll. Spiller du mye metal, kan det lønne seg med en vrengpedal :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Ikke gå i samme "felle" som meg. jeg hadde først en 15watts forsterker, det var litt lite, så jeg kjøpte meg en vox ad50vt forsterker(50watt) dette ble også litt lite når vi fikk spillejobber osv, derfor trengte jeg noe enda større, det ble en peavey 6505, den er jeg veldig fornøyd med. poenget mitt er at hvis du skal kjøpe deg en forsterker, og du har allerede en 30 watts forsterker, så blir det litt bortkastet å buke 4-7000kr på en 50watts forsterker.

min ambefaling er at du går for noe skikkelig når du først skal kjøpe noe, gå for en skikkelig rørforsterker med minst 70watt helst over 100;) ellers vil du senere angre, og da når du kjøper noe bedre og større har du kastet bort 4-7000kr.

mvh goggen

Lenke til kommentar

Når det kommer til bandøving og slikt tror jeg Valveking 112 holder i lange baner, den er temmelig kraftig. Hvis ikke kan du gå for Valveking 212, som er på 100w.

Dessuten hvis du skal spille en litt stor spillejobb, så er også sjansen stor for at forsterkeren din blir mikket opp, og da spiller det ikke noe rolle om du har 15 eller 50 watt.

Til blues/rock er peavey valveking et veldig bra alternativ :)

Lenke til kommentar
min ambefaling er at du går for noe skikkelig når du først skal kjøpe noe, gå for en skikkelig rørforsterker med minst 70watt helst over 100;) ellers vil du senere angre, og da når du kjøper noe bedre og større har du kastet bort 4-7000kr.

Er du spinn hakke gal!? Er du KLAR over kor kraftig ein 100w røyrforsterkar er?

Lenke til kommentar

Får vondt i ørene av å sitte i samme rom som en, værtfall. Men det er HOT å spille på i konsertsammenheng :love:

Lenke til kommentar

Ja jeg er veldig klar over det, og hjemme så går ikke volumknappen over 3 før naboer klager, men lyden i en 120watts rørforsterker som jeg har er utrolig grom og fet lyd selvom den er på lavt volum. den 50watts forsterker får jeg langt ifra så grom lyd i.

jeg mener fortsatt at du må gå for noe med litt krefter ;)

Hvis du skal kjøpe deg forsterker, så må den ivertfall ha rørforsterker etter min mening. noen liker lyden av forsterkere uten rør som f.eks gitaristen i Pantera(kul nok lyd, mn den har ikke noe dybde den er mye mer spinkel enn en rørforsterker) In flames bruker samme forsterker som meg. det er en peavey 6505(samme som5150 men annet utsenede)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...