Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny bil - golf eller bmw 3 serie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg blir snart 18 år, og skal da kjøpe meg en bil! Jeg vurderer enten en golf eller en bmw 3 serie. Bør ikke være mye dyrere enn 80 000 kr, og heller ikke for gammel. Men jeg lurer litt på bensinutgifter på disse to bilene. Bør jo helst ikke være for dyr i drift, siden jeg ikke har den største inntekten. Fint om jeg får litt tips og andre tanker rundt disse to biltypene. Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg blir snart 18 år, og skal da kjøpe meg en bil! Jeg vurderer enten en golf eller en bmw 3 serie. Bør ikke være mye dyrere enn 80 000 kr, og heller ikke for gammel. Men jeg lurer litt på bensinutgifter på disse to bilene. Bør jo helst ikke være for dyr i drift, siden jeg ikke har den største inntekten. Fint om jeg får litt tips og andre tanker rundt disse to biltypene. Setter pris på alle svar!

Bmw: Kvalitet og rå kraft minuset er forbruket.

Golf: Masse småfeil, som regel elektriske feil.

Hva med en litt eldre toyota da de går og går?

Lenke til kommentar

Er det komfort og kjøreglede du vil ha så kjøp BMW, vil du ha et framkomstmiddel så kan du kjøpe Golf!!

Men veldig gode motorer det også!

Husk at når du skal kjøpe bil så er det et enormt utvalg, prøv flere og ikke bestem deg på minuttet! Det er lett å la seg rive med når en ser en fin bil!!!

Lykke til!

Legg inn bilde av bilen du kjøper på forumet da!

Lenke til kommentar

nå skriver han jo at han har budjett på 80.000

da er vel ikke en golf2 noe alternatil med mindredet er en rallye, hvilket har rå motorkraft og 4x4.

rå motorkraft i bmw avhenger vel av motorvalg....

har hatt bmw e36 325, golf2 rallye og golf3 vr6.

skulle jeg kjøpt en av de bilene igjen hadde det definitivt ikke blitt bmw'en.

har du vurdert corrado? meget bra alternativ til golf og ser unektelig bedre ut:)

lykke til med valg av bil:)

Lenke til kommentar
Definitivt bmw!

Golf = trøbbel

BMW = Dyrt å fikse

Golf = Biltema.

Dyrt å fikse? Det kommer annpå hva du gjør det til. Biltema har en rekke deler til BMW også.. Ellers så er mekonomen et alternativ.

Golf kan bli dyrt å fikse det også.

Litt merkelig den påstanden din der.

Lenke til kommentar
Definitivt bmw!

Golf = trøbbel

BMW = Dyrt å fikse

Golf = Biltema.

BMW = dyrt å fikse ? Hvor i ALLVERDEN har du tallene dine fra ?

Slenger ut ting uten å vite hva han snakker om.

Utifra det jeg ser, har han ikke lappen og er omkring 17. Så du vet vel ikke helt om det er dyrt eller ei. Kanskje du har kjøpt en BMW før du er 18, og bruker lommepengene på å fikse ting- men det blir ikke det samme.

Lenke til kommentar
Definitivt bmw!

Golf = trøbbel

Jaha, regner med du kan bygge opp under den påstanden der? :)

Bmw er klart beste valget.

Krefter, fint utseende og en populær bil som er lett å få solgt.

Golf er så typisk, gjerne 2'er golf med terninger i speilet etc. Nei, gå for BMW.

Golf 2 til 80 000,-? raait..

Til trådstarter vil jeg bare si at dette er en smaksak og det finnes ikke noe fasitsvar.

Selv er jeg en golf gutt, synes de ser best ut og har drøssevis av potensiale hvis du har lyst å holde litt på med bilen fremover. vwvortex er en herlig plass for inspirasjon.

Er du derimot en som synes bakhjulstrekk og motor er veien til lykke her i verden så kjøper du selvsagt bimmern.

Ingen kan ta dette valget for deg, og alt som blir sagt her kommer enten fra bmw eller golf fanboys. (som meg) :green:

Lenke til kommentar
Definitivt bmw!

Golf = trøbbel

Jaha, regner med du kan bygge opp under den påstanden der? :)

Bmw er klart beste valget.

Krefter, fint utseende og en populær bil som er lett å få solgt.

Golf er så typisk, gjerne 2'er golf med terninger i speilet etc. Nei, gå for BMW.

Golf 2 til 80 000,-? raait..

Til trådstarter vil jeg bare si at dette er en smaksak og det finnes ikke noe fasitsvar.

Selv er jeg en golf gutt, synes de ser best ut og har drøssevis av potensiale hvis du har lyst å holde litt på med bilen fremover. vwvortex er en herlig plass for inspirasjon.

Er du derimot en som synes bakhjulstrekk og motor er veien til lykke her i verden så kjøper du selvsagt bimmern.

Ingen kan ta dette valget for deg, og alt som blir sagt her kommer enten fra bmw eller golf fanboys. (som meg) :green:

Har ikke snakket om en golf 2 til 80 000 jeg men ok.

Får heller en feit BMW til 80 000. Hadden Bimmer på jobben, E46 99 mod tror jeg. Gikk for 70 000! Jeg var for treg der, for jeg hadde planer om å kjøpe den, bytte ut den jeg har.

Lenke til kommentar
Definitivt bmw!

Golf = trøbbel

BMW = Dyrt å fikse

Golf = Biltema.

Nå har jeg hatt 3 bmwer iløpet av mitt år med lappen. Og jeg har ikke hatt noen særlig dyre reperasjoner til nå.

Har hatt et par BMW-er selv. Den ene var et reint helvete. Den andre var jeg knall fornøyd med. Noen modeller har mer trøbbel en andre. Slik er det forsåvidt med alle bilmerker.

Men for all del hold deg unne 316 og 318 fra 1991 til 1993. Der har du problem bil. Rekkesekseren er absolutt å foretrekke :)

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Definitivt bmw!

Golf = trøbbel

BMW = Dyrt å fikse

Golf = Biltema.

Nå har jeg hatt 3 bmwer iløpet av mitt år med lappen. Og jeg har ikke hatt noen særlig dyre reperasjoner til nå.

Har hatt et par BMW-er selv. Den ene var et reint helvete. Den andre var jeg knall fornøyd med. Noen modeller har mer trøbbel en andre. Slik er det forsåvidt med alle bilmerker.

Men for all del hold deg unne 316 og 318 fra 1991 til 1993. Der har du problem bil. Rekkesekseren er absolutt å foretrekke :)

Gidder du utdype den med problem bil? Er det noen kjente feil på 316 og 318 91-93mod?

Rust er noe du må passe deg for på E30 spesielt, dog ikke såå ille på E36 om den er tatt vare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...