Skoge Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Nå nettopp oppdaget jeg at jeg har en stor kul rundt endetarmsåpningen; hva kan det være? Kulen er mellom en halv og en hel cm i dm, og står ca 3-5 mm ut fra kroppen. Den er esten lilla, og det ser ut som om det er veldig tynn hud der. Jeg synes nesten det virker som en slags byll. Den er myk og ta på utenpå, men det kjennes ut som om det er en litt hardere kjerne 1-2 mm innover i den, og når jeg klemmer på den kan jeg bevege det som er inni litt rundt. Det kjennes ut som det er vekse i det ytterste laget, og så en litt hardere klump inni, på en måte, men jeg vet ikke om det er veske inni. Jeg tør ikke prøve å ta hull på den, siden jeg ikke vet om det er verk inni. det gjør vondt å klemme på den, og det gjør vondt når skinkene klemmer rundt i det området. Kulen ser nesten litt oppblåst ut, og sitter helt inntil endetarmsåpningen, rett ved sentryum, for å si det slik. Jeg blir litt bekymret av den, siden den er så stor og merkelig! Det ser ikke ut som en vanlig kvise. Håper beskrivelsen er god nok, jeg tenkte det ble litt drøyt å poste bilde av det på forumet... Vet ikke om det er lov. Håper dere kan hjelpe meg! Liker den ikke. EDIT: Er 17 år og gutt, tenkte det var kjekt å ha med det. Endret 27. januar 2008 av Skoge Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Dra til lege? Det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Hemoroid ? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Pics or it didn't happen! Lege. Innen 24 timer. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Høres ut som en hemoride. De kan oppstå hvis du for eksempel har presset for hardt ved avføring. Det finnes gode salver som du kan få på apotek uten resept, som vil fjerne dem etter et par dager. Men det kan være lurt å oppsøke en lege, for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det høres ut som hemorider som noen andre linket til her oppe. Eller det kan være en (ufarlig) hudfold. Link Lenke til kommentar
www.hemoroider.no Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei Det høres ut som en hemoroide selv om det ofte ikke oppstår i så ung alder, i så fall er den fyldt med blod. Det er ikke farlig, men plagsomt og blir i blandt borte av seg selv men ofte så blir det værre. kontakt lege. se nærmere på Det Norske Hemoroide senteret www.hemoroider.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå