Gå til innhold

Hva spiser DU før trening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følte jeg fikk ytet mer idag enn tidligere. Spiste en god og varm lunsj. Rødt kjøtt og litt grønnsaker ved siden av. Ikke noe store greier, men bedre enn grandiosa og andre frossen varer jeg vanligvis spiste. Er mer sliten etter joggeturen også, så det er vell et godt tegn på at musklene har fått tøyd seg skikkelig? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spis 1-2 timer før du skal trene. Spiser du for tett innpå treningen kan du regne med å gå rundt og være trøtt. Det er heller ikke så behagelig å ha seg en joggetur på tredemøllen med et stort ufordøyd måltid i magen.

Etter trening bør man jo naturligvis få i seg mat innen den første halvtimen etter treningen. Kroppen er veldig mottagelig for næring da og er nærmest som en svamp. Uavhengig av treningstype burde du kjøre i deg 30-40 gram proteiner etter trening.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
spiser du pulver? du får jo ferdig protein shaker antakeligvis på studioet ditt, men du vil vel kanskje unngå det?

er proteiner i egg ja, er jo proteiner i nesten alt :p

Ok, formulerte spørsmålet feil tror jeg. Mente, finnes det noe "mat" som er bra utenom kreatin eller annet pulver. :)

Lenke til kommentar
spiser du pulver? du får jo ferdig protein shaker antakeligvis på studioet ditt, men du vil vel kanskje unngå det?

er proteiner i egg ja, er jo proteiner i nesten alt :p

Ok, formulerte spørsmålet feil tror jeg. Mente, finnes det noe "mat" som er bra utenom kreatin eller annet pulver. :)

det meste fra dyr egentlig sånn grovt sett; men kylling, fisk generelt, kalkun, skummet melk (mindre fett) og cottage cheese er fine prottis kilder ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg skal da meg en løpetur som er lang (1t+) spiser jeg alltid ett ordentlig måltid en time før jeg starter å varme opp. Mine favoritter er havregrøt med rosiner (og gjerne litt blåbær også) eller karbonadedeig/kjøttdeig/, spagetti og ett glass dolmio pasta saus. Havre er etter egen erfaring the shit før trening, men pasta inneholder også trege karboer, og er knall før trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...