Gå til innhold

Hva spiser DU før trening?

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vell det meste. Jeg lurer på om det er smartest å spise før eller etter man har trent? Da tenker jeg ikke på en sjokoladebit eller to, men heller en ganske stor lunsj med masse sunt.

Når jeg sier trening tenker jeg først og fremst jogging/løping. Hva burde man spise før denne type trening? Jeg mener ikke noe som helst form for benkpress eller armhevinger. Har begynt så smått med en joggetur om dagen, men hender jeg spiser før og etter jeg har jogget. Tenkte jeg skulle kutte litt ned, men lurer på hva jeg burde spise, og når.

På forhånd takk. :)

EDIT: Endret på emnet. Jeg vil hvite hva akkurat du spiser før du trener. Hvor mye, og hvor lenge du venter før du trener. Jeg spiser som regel veldig mye forskjellig. Noen dager en masse sunt, og andre dager to kebaber og en pizza. Det varierer på hvor mye jeg får trent før jeg blir sliten da. Hva spiser du?

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det beste er 1 -2 timer før du skal trene.

spis mat med trege kalorier. letter sagt. ikke bare ting med sukker i. Drikk heller vann enn cola. Spis brød istede for boller.

kjappe kalorier - fort med energi, men det synker også fort

trege kalorier - energien kommer seint, Men du har den mye lengere.

Lenke til kommentar

spis mat med trege kalorier. letter sagt. ikke bare ting med sukker i. Drikk heller vann enn cola. Spis brød istede for boller.

Det går no an å ete sunne bollar då ;)

Lenke til kommentar

kommer vel ann på definisjonen på sunn, med mindre du lager de grove selv, synts jeg så no reklame på tv om noe sunne boller, noen som har sett den eller husker hva de heter?

Lenke til kommentar

kommer vel ann på definisjonen på sunn, med mindre du lager de grove selv, synts jeg så no reklame på tv om noe sunne boller, noen som har sett den eller husker hva de heter?

Mora mi lagar sånne bollar som består av berre frø og grovt mjøl. Finst ikkje luft i dei! Tek litt tid å fordøye då...

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at jeg skal ha en ordentlig god å sunn lunsj. Kall det middag hvis du vil. Noe som gjør at jeg har nok energi til en lang joggetur, og slipper å stoppe for pauser hele tiden.

liker også å ha en "ordentlig" lunch, gjerne en salat fult til randen med kylling :p det er nøkkelen til å komme seg igjennom dagen :p hehe

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at jeg skal ha en ordentlig god å sunn lunsj. Kall det middag hvis du vil. Noe som gjør at jeg har nok energi til en lang joggetur, og slipper å stoppe for pauser hele tiden.

Bare sossen et middagsmat til lunsj! Et eit sunt måltid med grov brødmat. Gjerne frukt og grønsaker òg.

kaller du folk sosser bare fordi de har lyst på ett varmt måltid til lunch ? at det går ann

Lenke til kommentar

Bare sossen et middagsmat til lunsj! Et eit sunt måltid med grov brødmat. Gjerne frukt og grønsaker òg.

kaller du folk sosser bare fordi de har lyst på ett varmt måltid til lunch ? at det går ann

Det var berre tulj :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har det slik at jeg spiser halv 12 på jobben. Er hjemme kl 4. Pleier å trene etter det, men skal jeg spise før treninga da eller etter?

Har ingen mulighet til å spise mellom halv 12 og 4. Så må bli rett før jeg løper på trening eller rett etter.

Lenke til kommentar

Det er viktig å spise før trening for å yte maks! Husk allikevel på å spise i god tid før du trener, gjerne helt opp til 3-4 timer! Da vil kroppen din ha tatt opp all næringen maten gir deg.

Hvis du vil spise riktig, spis mat med trege karbohydrater før trening. Frokostblanding, havregrøt, pasta ris etc.

Det er også viktig å spise under trening hvis du trener i over en time. Da er raske karbohydrater det beste. En bolle, sjokolade, banan etc. Dette er for å tilføre ny energi i kroppen slik at du ikke går tom.

Husk også å drikke tilstrekkelig. Vær alltid hydrert. Hvis du venter med å drikke til du kjenner at du er tørst har dehydreringen allerede begynt!

Etter trening er det viktig å få i seg raske karbohydrater også, slik at alle energilagrene dine blir fyllt opp, og kroppen fpr restituert seg best og fortest mulig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...