Dyrehagen Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Javel, dårlig emnetittel, so what? Ontopic: Mora mi begynner snart i en ny jobb. Jeg er ikke altfor sikker på hva hu skal gjøre, tror hun skal designe et eller annet, men hun må uansett bruke både Adobe InDesign/QuarkXPress og Photoshop. Så, hun fant ut at hun trengte en ny PC, Windows ME fra 2001 er lissom ikke bra nok lenger, så hun spurte meg. Jeg tror jeg vet sånn ca. hva hun burde ha (stor harddisk, 2 GB RAM, er skjermkort egentlig så viktig?), men jeg er usikker på om hun burde velge Dual eller Quad core. Har aldri brukt disse programmene, så jeg vet lite om hva de krever av maskinen. Noen som vet? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 2gb ram er ikke noe spesielt mye lengre, hvis PC-en skal brukes til jobb burde hun ha en backup løsning, det ville vel også greit å kjøre Raid 1 speiling, for å sikre driftsabilitet? Hva krever programmene? ikke spesielt mye.. men for å kjøre dem i et ok tempo kan det være greit med en ok pc. Husk man trenger ikke gamer utstyr og at PC-en helt sikkert burde være stillegående. Har du tenkt på om hun burde ha mer en 1 skjerm? Dualcore / Quad ? hva er forskjellen i pris da? Den er så liten at det ikke er noe å bry seg om. Vet du om programmene takler 64bit vista? isåfall vil jeg anbefale det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå