kevlar89 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Har nå funnet ut at jeg er nødt til å kjøpe ett par nye alpinstøvler siden de jeg har er alt for vonde! Trenger noen som er brede over leggen å ved tærne? Noen som har tips til en bra støvel?,,,fra før har jeg Nordica B7 eller noe slikt Lenke til kommentar
stigga Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Kommer an på hvor mye du står og hvilket nivå du er på og hvor mye du er villig til å betale. Nordica B7 er en nybegynnerstøvel så vidt jeg husker. Dvs den er ganske myk. Står du litt agressivt, trenger du en stivere støvel slik at du får mer kontroll over skiene. Jeg har også brede bein, og nå kjører jeg med Tecnica-tøvler (vento 10 Hiperfit). Er veldig fornøyd med de. Har hatt Nordica og Dalbello før. Kjøpte Tecnica-støvlene for to år siden, og jeg prøvde så og si alt av støvler før jeg valgte disse. PS. ikke kjøp for store!! (redigerte inn modellbetegnelsen) Endret 27. januar 2008 av stigga Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Takk for raskt svar:) Vet du hvor de selges så jeg kunne prøvd de,,,tenkte å ta meg en dag å dra å prøve forskjelige støvler så jeg finner den perfekte;) Fant en Tecnca 10 Ultrafit på oslosportslager.no,,,men det blir litt vanskelig å prøve noe i oslo siden jeg bor i trondheim! Lenke til kommentar
stigga Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 www.sportextreme.no Ellers: Ute-butikken (ved Gamle Bybro) Sportsbua (Fjordgata, nært togstasjonen) Axel Bruun (Prinsens gt), Hank Sport (Moholt), Lefstad, Intersport Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Ellers så kan du blokke støvlene hvis de er for smale. Dette koster normalt 200kr Å blokke støvler går ut på at man utvider et punkt på støvelen hvor det er trangt/vondt. Gjøres med varmepistol og blokkeutstyr. Iværtfall mye billigere enn å kjøpe nye. Husk også at når man tester støvler i butikken kan det være stor forskjell fra i bakken. Har opplevd iværtfall tre ganger dette har skjedd. Var ikke noe problem, da jeg blokket støvlene etter foten min. Endret 28. januar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Hadde uansett tenkt å kjøpt nytt utstyr når "vår salget" kommer:p Men skal tenke på dette med blokkering om skone jeg velger ikke er like gode i bakken som i butikken:) Var å prøvd noen Lange conspet 75 eller noe slikt i dag,,,de virket gode! Men jeg venter uansett til etter vinterferien i håp om salg:p Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hadde uansett tenkt å kjøpt nytt utstyr når "vår salget" kommer:pMen skal tenke på dette med blokkering om skone jeg velger ikke er like gode i bakken som i butikken:) Var å prøvd noen Lange conspet 75 eller noe slikt i dag,,,de virket gode! Men jeg venter uansett til etter vinterferien i håp om salg:p Smart... Personlig har jeg måtte blokke støvlene mine de to gangene jeg har kjøpt Lange, gode ellers though. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Noen som vet om noen i Østfold blokker ut støvler? Og hvis jeg må til Oslo, hvem gjør det der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå