Gå til innhold

wordpress and GD library

Anbefalte innlegg

Jeg skal installere NextGen gallery til wordpress. NextGen trenger GD library v2, galleri plugin-en har en engen test den kjører i wp-admin hvor alt er ok bortsett fra GD. Jeg har forstått det som at GD er en del av php 4.3 og høyere, denne serveren har php 5. Finnes det noen måte å teste hvilke bibliotek som er instalert og fungerer på serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, tror ikke det. sannsynligvis ville du ikke kunne installert det selv om du hadde shell. og gd er vel ikke en del av php. man får det med når man laster ned php men man må velge det under installasjonen for å få det installert. (jeg tror det er slik vertfall. lenge siden jeg installerte det i linux men for win er det slik)

Lenke til kommentar
nei, tror ikke det. sannsynligvis ville du ikke kunne installert det selv om du hadde shell. og gd er vel ikke en del av php. man får det med når man laster ned php men man må velge det under installasjonen for å få det installert. (jeg tror det er slik vertfall. lenge siden jeg installerte det i linux men for win er det slik)

Takk for svaret, tar det opp med min isp i morgen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...