Gå til innhold

Hvilke LCD-skjermer funker best med 360?

thomanil

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vurderer å skaffe en ny skjerm til kontoret hjemme. Bortsett fra de vanlige kriteriene for pc-bruk (dvi, ikke etterslep, behagelig å programmere osv på) så ønsker jeg også å kunne koble til xbox 360 (med vga-kabel da antagelig).

Er alle standard 22" widescreen lcd-skjermer med 1680 x 1050 oppløsning egnet for bruk med 360, eller er det noe spesielt jeg burde vite? Vil helst ikke ha stretch, uklart bilde pga mismatch med native oppløsning, avkapping av bilde osv. Slipper jeg alt dette hvis jeg velger riktig skjerm?

Denne er forøvrig en kandidat, men jeg aner altså ikke hvordan den vil spille på lag med 360'en min:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg har akkurat den skjermen du linker til + en 24" av samme merke. Jeg koblet opp 360 mot 24 tommeren via VGA, og jeg synes det ikke ble noe bra bilde. Grafikken så for min del rett og slett dårlig ut, og jeg koblet den ned med en gang. Jeg har ikke testet på 22 tommeren, men vil tro det vil gi samme resultat.

Det som kanskje kan gi bedre resultat er hvis du har HDMI på 360`en, og bruker en overgang fra HDMI til DVI. Mulig det gir bedre bilde. Jeg har ikke HDMI på min 360, så jeg får ikke prøvd dette, men kanskje noen andre her ute har testet ut akkurat dette?

Til vanlig spiller jeg på en Sony 46" FullHD-TV, og forskjellen fra PC-skjermen var sinnsykt stor. Jeg ble skuffet og pakket ned planene om å ha 360 på kontoret. Noen andre som har testet ut dette og har funnet en bedre løsning?

Lenke til kommentar
Hva med denne?

Den er 24'', kjører ikke 1680x1050(Xbox 360 har ikke støtte for denne oppløsningen, så vil bli strekking med det), men jeg vet ikke om Xbox 360 støtter 1920 x 1200, og den har HDMI(har du HDMI på din Xbox 360?)

Noen som vet om 360 støtter 1920x1200 på en ryddig måte?

Jeg kjøpte min xbox 360 like etter launch, så det er vga-kabel som gjelder antar jeg.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde med en 1680x1050 skjerm, og så at 360 ikke var i nærheten av å støtte den oppløsningen. Litt merkelig at de ikke kan legge inn noe mellom 1900- og 1300-oppløsningene. Blir stygt når oppløsningen ikke passer til lcd-skjermen.

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...