Slacks Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Jeg får altså ikke til å spille av youtube videoer i ubuntu. Regner da med at det er flash som er problemet. Har prøvd det meste av installeringen av forskjellige pakker. Jeg har installert adobe flash player når jeg har blitt spurt om det og jeg har installert ubuntu restricted extras, som også installerer flash player. Så da håper jeg at noen av dere kan "fikse" dette forhåpentligvis lette problemet Endret 27. januar 2008 av Saltvann Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Er det kun hos youtube det ikke funker, eller alle andre flash-elementer? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg hadde også problemer med youtube o.l For meg løste problemet seg når jeg installerte Mplayer Movie Player. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Disable "ubufox" plugin i firefox, fjern gnash-flash saken om den er installert, restart firefox, installer så adobe-flash når du blir spørt om det. Restart firefox igjen og alt skal være bra. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Jeg har installert Ubuntu på 2 nye pcer de siste dagene, og har fått sjekksumfeil på installasjonen av flash (i terminalvinduet), selv om Firefox/Synaptic mente alt gikk bra. Jeg måtte laste ned installasjonen selv, og kjøre den. (den er faktisk ganske enkel, selv om den er terminalbasert) Alt flash-nonfree egentlig gjør er å laste ned installasjonen (og sjekke MD5-summen, som den klikker på) og kjøre den, så du burde ikke få noen problemer. Endret 28. januar 2008 av Kagee Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Du trenger ikke gjøre noe i terminal, last ned og dobbelklikk på denne: http://ubuntuforums.org/attachment.php?att...mp;d=1198033466 Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Du trenger ikke gjøre noe i terminal, last ned og dobbelklikk på denne:http://ubuntuforums.org/attachment.php?att...mp;d=1198033466 Takk alle sammen. Jeg fikk det til ved å slå av ubuntu utvidelsen i firefox. Det fungerte perfekt. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Slenger meg på denne. Jeg kan se youtubeklipp, men jeg kan ikke spole fremover (forbi det som er nedlastet) eller stille på volum. Dessuten ligger volumkontrollen over tiden samt. at volumkontrollen tilsynelatende er på 0. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Slenger meg på denne. Jeg kan se youtubeklipp, men jeg kan ikke spole fremover (forbi det som er nedlastet) eller stille på volum. Dessuten ligger volumkontrollen over tiden samt. at volumkontrollen tilsynelatende er på 0. Du bruker sikkert gnash. Gnash er en open source flash-spiller. Den er langt fra på nivå med adobe sin, men siden den er open source foretrekker ubuntu den(i flash-plugin wizarden i firefox). Endret 15. februar 2008 av JeffK Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg mener å ha valgt adobe fremfor gnash. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Slenger meg på denne. Jeg kan se youtubeklipp, men jeg kan ikke spole fremover (forbi det som er nedlastet) eller stille på volum. Dessuten ligger volumkontrollen over tiden samt. at volumkontrollen tilsynelatende er på 0. Du bruker sikkert gnash. Gnash er en open source flash-spiller. Den er langt fra på nivå med adobe sin, men siden den er open source foretrekker ubuntu den(i flash-plugin wizarden i firefox). Heller ikke jeg fikk spilt av videor på enkelte nettsider, og ikke alt av siden ble vist på f.eks startsiden.no. Det hjalp å avinstallere Gnash og bruke Adobe istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå