Gå til innhold

Prosjekt: Wiibox - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Hvilke porer tenker du på fredrik?

 

Synes jeg ikke helt får til dette med lakking, og neste gang vurderer jeg å få noen andre til å gjøre det. Tror dere bilverksted som driver med lakking tar på seg noe sånt?

 

Angående skjrmen så var planen først å skjule rammen, men det ble veldig vanskelig å få festet den da. Så jeg ente med denne løsningen. Når jeg skal lakke noe i sort neste gang, tenkte jeg å ta et lag på rammen også.

 

Overflaten på treverk er ganske ujevn, sånn på "mikro-nivå". Det må pusses, pusses litt mer, og mer, med et veldig fint papir, så får du en jevnest mulig overflate. Godt mulig det kunne lønnet seg med en form for sparkel på overflaten, som du så pusset ned med finere og finere papir. Avsluttet med 1200 eller 2500.

 

Lakkeringsverksteder tar nok på seg jobben de, så lenge de får betalt for jobben. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forarbeidet var noen var nok ikke så værst, men ser at jeg har fått noe ugjevn lakkfordeling noen steder. Hvor er det du ser så mye ugjevnheter?

 

Jeg snakker om den appelsin effekten som er på hele kassa. Du syns kanskje forarbeidet ditt var bra, men det er på langt nær bra nok iforhold til hva som kreves for å få et bra resultat. Du burde lagt fyller/sparkel på hele kassa og pusset grundig ned til overflaten var helt jevn. med 240/800/1200 papir f.eks.

 

Det er jo på ingen måte forsent å fikse finishen nå. Så bare stå på.

Lenke til kommentar

Pusse ned med et veldig finkornet papir, på lakken du allerede har, så vil det (som nevnt) gi et bedre underlag for ny lakk òg. Tyyyynne strøk, uten stopp.

 

Dra dysen over, og ikke stopp før du er utenfor det som skal lakkes. Ha også riktig avstand til det som skal lakkes. Du vil ikke at det skal bli for mye lakk p ået sted, da renner det og blir ujevnt.

Lenke til kommentar

Stilig prosjekt, men må nok si med enig med mange her att finishen kunne vært veldig mye bedre, men så er ikke lakkering det enkleste å få pent alltid heller.

Bruk tynne lag som flere her foreslår og ha helst minimum 20 grader der du lakkerer...da flyter lakken utover mye bedre så du slipper appelsineffekten du har nå

Lenke til kommentar

Hei. så veldig interessant ut dette.

 

Noe jeg syns du burde legge litt mer vekt på er finishen på produktet.

 

Det jeg mener med det er mer sparkling, og kanskje vurdert sprøyte til å

lakkere med. er jo ikke lett å lakke tre uansett, men med god sparkling og

grunning + en nøye lakkering med hovedlakken under riktig temperatur burde det bli en fin og glatt overflate(men det er mye arbeid)

 

har du tenkt på å bruke sprøyte til å lakkere det med? den legger lakken

mye mye finere!

 

Ellers et bra prosjekt. Stå på!!

Endret av Arrtoo87
Lenke til kommentar

i tillegg til det jeg har nevnt ang. finish her vil jeg komme med et forslag, hva med en plexiglass plate på forsiden så du får en jevn flate foran, maskerer og lakkerer du fra baksiden vil du få en utrolig kul effekt, og skjermen vil ikke kunne skilles fra resten av boksen.

 

stå på!

 

edit:

Nå har han fullført sitt nyeste prosjekt, Wiiboks.

Heter den ikke Wiibox?

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Når jeg snakket om usymmetrisk hinta jeg til pw switchen som var satt opp i høyre hjørne og de to andre knappene som var plassert ved siden av venstre cd rom.

 

EDIT: Har du husket å bruke klarlakk? Føler du ikke fikk samme finish som meg? Jeg brukte noe billig jalla greier fra biltema så kvalitet på lakkeringssaker burde ikke være et problem ;p

 

Hvis du ser på toppen kan du se den glans effekten alle streber etter. Må nevne også at toppen var den beste delen av kabinettet så resten av lakkinga er mest sannsynlig bare bomber og granater

 

IMG_0013.jpg

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...