Fredrik Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvilke porer tenker du på fredrik? Synes jeg ikke helt får til dette med lakking, og neste gang vurderer jeg å få noen andre til å gjøre det. Tror dere bilverksted som driver med lakking tar på seg noe sånt? Angående skjrmen så var planen først å skjule rammen, men det ble veldig vanskelig å få festet den da. Så jeg ente med denne løsningen. Når jeg skal lakke noe i sort neste gang, tenkte jeg å ta et lag på rammen også. Overflaten på treverk er ganske ujevn, sånn på "mikro-nivå". Det må pusses, pusses litt mer, og mer, med et veldig fint papir, så får du en jevnest mulig overflate. Godt mulig det kunne lønnet seg med en form for sparkel på overflaten, som du så pusset ned med finere og finere papir. Avsluttet med 1200 eller 2500. Lakkeringsverksteder tar nok på seg jobben de, så lenge de får betalt for jobben. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 På mikro-nivå ja De hadde ikke finere sandpapir enn P320 her, så er kun det jeg har pusset med. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har fjernet litt off topic fra tråden. Herfra holder man seg til topic med mindre man har lyst på en liten ferie. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 På mikro-nivå ja De hadde ikke finere sandpapir enn P320 her, så er kun det jeg har pusset med. Men det blir jo synlig. I tillegg har lakken og påføringen noe å si da så klart. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er jo ikke for sent da! pusser du ned nå har du jo et bra grunnlag, puss og lakk, og ikke spar på lakken, men bruk tynne lag som tørker fort og ikke gi deg før det ser ut som et piano hadde vært veldig moro å se Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Forarbeidet var noen var nok ikke så værst, men ser at jeg har fått noe ugjevn lakkfordeling noen steder. Hvor er det du ser så mye ugjevnheter? Jeg snakker om den appelsin effekten som er på hele kassa. Du syns kanskje forarbeidet ditt var bra, men det er på langt nær bra nok iforhold til hva som kreves for å få et bra resultat. Du burde lagt fyller/sparkel på hele kassa og pusset grundig ned til overflaten var helt jevn. med 240/800/1200 papir f.eks. Det er jo på ingen måte forsent å fikse finishen nå. Så bare stå på. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Skjønner phax, men ved en evt. om lakking. Må man da kusse alt ned eller til det blir gjevnt og fint? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Pusse ned med et veldig finkornet papir, på lakken du allerede har, så vil det (som nevnt) gi et bedre underlag for ny lakk òg. Tyyyynne strøk, uten stopp. Dra dysen over, og ikke stopp før du er utenfor det som skal lakkes. Ha også riktig avstand til det som skal lakkes. Du vil ikke at det skal bli for mye lakk p ået sted, da renner det og blir ujevnt. Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Stilig prosjekt, men må nok si med enig med mange her att finishen kunne vært veldig mye bedre, men så er ikke lakkering det enkleste å få pent alltid heller. Bruk tynne lag som flere her foreslår og ha helst minimum 20 grader der du lakkerer...da flyter lakken utover mye bedre så du slipper appelsineffekten du har nå Lenke til kommentar
Arrtoo87 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Hei. så veldig interessant ut dette. Noe jeg syns du burde legge litt mer vekt på er finishen på produktet. Det jeg mener med det er mer sparkling, og kanskje vurdert sprøyte til å lakkere med. er jo ikke lett å lakke tre uansett, men med god sparkling og grunning + en nøye lakkering med hovedlakken under riktig temperatur burde det bli en fin og glatt overflate(men det er mye arbeid) har du tenkt på å bruke sprøyte til å lakkere det med? den legger lakken mye mye finere! Ellers et bra prosjekt. Stå på!! Endret 23. september 2008 av Arrtoo87 Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) i tillegg til det jeg har nevnt ang. finish her vil jeg komme med et forslag, hva med en plexiglass plate på forsiden så du får en jevn flate foran, maskerer og lakkerer du fra baksiden vil du få en utrolig kul effekt, og skjermen vil ikke kunne skilles fra resten av boksen. stå på! edit: Nå har han fullført sitt nyeste prosjekt, Wiiboks. Heter den ikke Wiibox? Endret 23. september 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Når jeg snakket om usymmetrisk hinta jeg til pw switchen som var satt opp i høyre hjørne og de to andre knappene som var plassert ved siden av venstre cd rom. EDIT: Har du husket å bruke klarlakk? Føler du ikke fikk samme finish som meg? Jeg brukte noe billig jalla greier fra biltema så kvalitet på lakkeringssaker burde ikke være et problem ;p Hvis du ser på toppen kan du se den glans effekten alle streber etter. Må nevne også at toppen var den beste delen av kabinettet så resten av lakkinga er mest sannsynlig bare bomber og granater Endret 24. september 2008 av tmolberg Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Må si du har vært heldig med den finishen Tor Lenke til kommentar
EasyShare Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hvordan kuttet du ut slot in hulllene? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Jeg borret noen hull slik at jeg fikk gjennom bladet til stikksaga. Også sagde jeg Husk å merke nøyaktig før du beynner å borre. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Etter sagingen blir det også en del pussing, for å hindre at det blir riper i platen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kun 1 GB RAM. Kunne godt ha minst 2 GB siden RAM er såpass billig nå for tiden . Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Det er 2GB med ram der, To pakker med 2x 512mb. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Gøy prosjekt dette! Nå har jeg googlet i hele dag og klarer f.. ikke å finne en slimline sata til IDE adapter. Har kjøpt meg en slimline dvd-brenner som skal monteres i en hjemmelaget HTPC. Noen tips om hvor jeg kan få tak i en slik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå