Gå til innhold

Prosjekt: Wiibox - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig å få se innsiden?

Personlig er jeg ikke helt fornøyd, synes noen deler av kabinettet er litt usymetriske (har en ting for symmetri) Også føler jeg at lakken kunne blitt gjort bedre og mer grundig med tanke på skjermen, eventuelt prøvd og tatt den ut av fattningen og bare hatt selve displayet der. Krever en del arbeid men jeg tror det hadde vært verdt det, spesielt med tanke på hvor mye sponsing du har fått.

Lenke til kommentar

Har ett microatx prosjekt oppe å går, btw, quick grunninga er nice men ikke svart lakken:p

 

Og lakkinga deres ble ikke seeerlig god :p

 

 

Pusse, vaske, tørke, grunne, pusse, vaske, lakke, pusse vaske, lakke, pusse, lakke osv osv osv...flere lag, vær nøye ;)

 

 

meeen, stilig med skjerm, hadde jeg hatt spenn til det på mitt prosjekt hadde jeg gjort det ass :p

Lenke til kommentar

Det er ikke typen lakk som er problemet. Det er forarbeidet. En tanke du bør ha i hodet er at lakk skjuler ikke skavanker, det fremhever de. Så overflaten bør vare så glatt at du ikke kjenner noen ujevnheter. Alt du klarer å kjenne med fingertuppen kommer også til å vises når du får på lakk.

Lenke til kommentar

Kan være blitzen fra kameraet som gjør det, ser en del ugjevnheter på bildene jeg og, og det er dette som er værst med svart lakk, man ser bungler og ugjevnheter så mye lettere enn med en annen lysere farge :)

 

Hadde likt og se den i en lys beige farge :)

 

Prøv og sette opp et lys som er ganske stærkt, og lys opp bakgrunnen... så tar du nye bilder uten blitz

Lenke til kommentar

En ting også, er at MDF er skikkelig dritt å få bra lakk på når det gjelder endene, der trekker det til seg all lakken, så da blir det fort dårligere lakk der.

Ett tips er å sparkle alle kuttede ender på platene før man lakker, da kan man få ett greit resultat. ;)

 

Er enig i at finishen kunne vert litt bedre, men man kan jo ikke vere proff på alt heller da. Men konseptet er artig. Stå på!

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar
Jeg er nok ingen mester i å lakke nei :(

 

Tror jeg skal prøve med på en annen type lakk neste gang.

 

 

Men takk for kommentarer :)

 

Det var ikke vondt ment, men jeg tror at om du pusser det ned en gang til og grunner så får du mettet porene på treverket bedre, og om du da lakker og pusser forsiktig mellom hvert lag og er generøs med klarlakken til slutt vil det se veldig bra ut. Likte ideen og håndtverket godt, synes bare den hadde løftet seg adskillig om du brukte litt mer tid på siste finishen.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Enda en post.

 

Ikke for å være slem heller, det ser ikke så hjemmesnekra ut for meg heller, skal glane litt mere og gi tips ;)

 

Jeg lager i mdf, og kommer over de samme greiene, jeg har ordentlig lakk utstyr, men skal se ka jeg får til med boks spray.

 

Mdf er VEEEELDIG følsomt for vann, tørk det før lakk ;)

min metode er primitiv, 2 forsterkere i en stereo benk, stappe dem inn der i en dag. og spille musikk. varmt og godt inni der=)

 

Kandidaten min på mitt prosjekt: biltema spray.

 

+Den gir glattere feel fortere.

+Tørker mye fortere.

+mye lettere å få gjevn.

 

-Du blir svimmel uten maske.

 

Skal se om den er holdbar, virker bra på hk plata jeg bruker btw ;) try it, bruker vanlige svarte lakken. og MDF MAD THICK 18MM, for å øve mine treverks ferdigheter, fatters hjelper til mye, han har jo laget 3 hus alene, arkitekt, og div så hjelper det.

 

Blir igrunn bare ett gaming performance setup i microatx form.

 

Mine rettningslinjer for arbeidet var rett og slett, DFI 790GX plass til 2x4870X2 en 1200 watts pc power & cooling, front panel, svart fin lakk, liten som mulig, en 2.5" disk resten eksternt.

 

poster når jeg får hovedkortet mitt fra japan, men jobber for øyeblikket med prosjektet.

 

Også, lage noe i metall neste gang ? det har jeg aldri gjort selv, og vil gjerne vite ossen man gjør det på lettest mulig måte. ;D

Lenke til kommentar

Hvilke porer tenker du på fredrik?

 

Synes jeg ikke helt får til dette med lakking, og neste gang vurderer jeg å få noen andre til å gjøre det. Tror dere bilverksted som driver med lakking tar på seg noe sånt?

 

Angående skjrmen så var planen først å skjule rammen, men det ble veldig vanskelig å få festet den da. Så jeg ente med denne løsningen. Når jeg skal lakke noe i sort neste gang, tenkte jeg å ta et lag på rammen også.

Lenke til kommentar
Hvilke porer tenker du på fredrik?

 

Synes jeg ikke helt får til dette med lakking, og neste gang vurderer jeg å få noen andre til å gjøre det. Tror dere bilverksted som driver med lakking tar på seg noe sånt?

 

Angående skjrmen så var planen først å skjule rammen, men det ble veldig vanskelig å få festet den da. Så jeg ente med denne løsningen. Når jeg skal lakke noe i sort neste gang, tenkte jeg å ta et lag på rammen også.

 

Btw, puss med 280 etter grunninga, vått sandpapir, de svarte vetts, grunninga er ganske så tjukk normalt sett, så pusser jeg med 600, så med 1200 før siste lag ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...