Gå til innhold

Prosjekt: Wiibox - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Er litt redd for at noe skal gå galt ved at jeg kobler den til psu'en ja.

Så jeg går nok for en annen løsning tror jeg. Det finnes ikke noe kontakt jeg kan bruke slik som den phone kontakten da?

Hvis du ikke vil koble den til PSU-en, ville jeg bare ha boret et hull til ledningen og latt den henge ut.

Men det du også kan gjøre, er å klippe av kontakten på 220V-ledningen, og sette den på en sånn en, og dermed ha muligheten til å koble på en vanlig eurokabel.

Eventuelt bruke en slik en og en slik kabel isteden, siden den tydeligvis ikke er jordet. (Eller en slik en og en slik en.)

Men husk at du må vite hva du driver med når du skal begynne å mekke på 220V-siden av strømforsyninga.

Men det jeg ville gjort er nok fortsatt å koble den på PSU-en. ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok gått for og la adapteren med ledning ligge på utsiden av boksen, er litt mindre risikabelt og fikle med 12v enn 220v....

Enten får du bare skjære hull til ledningen og la den stikke ut gjennom, eller så får du lage til en kontakt. Noe fra en gammel cd-spiller eller et eller annet burde være fint og bruke. Denne måten innebærer at du må kutte i strømledningen til wiien da, med mindre du får tak i like kontakter.

Lenke til kommentar

Der har du noen kontakter jeg har sett etter ja :)

Jeg vil helst unngå å klippe i kabelen med tanke på risiko for at noe får galt...

Er det mulig å få det til å virke om en lodder sammen to slike?

h28891.jpg

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Ja, det er jo selvfølgelig mulig det...

Men da må du jo i alle fall sette på en plugg på ledningen til Wii-en som passer, så ettersom du i alle fall må tukle med 220V-ledningene, ville jeg heller koblet den direkte på en kontakt, slik jeg foreslo først. ;)

Edit:

Eventuelt sette en vanlig stikkontakt på innsiden av kassa, som du kobler til en plugg utenfor.

Men det innebærer fortsatt tukling med 220V.

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Det vil se forj***** ut med en vanlig kontakt på hver side, for ikke og snakke om hvordan du skal løse det med ledning mellom veggkontakten og wiiboxen, da må du ha støpsel i hver ende, som potensielt kan føre til støt....

Skal du gjøre noe sånn må du i tilfelle ha en sånn cd-spiller kontakt du viser bilde av lengre oppe, men du vil jo fortsatt få en stor stygg kontakt på innsiden.....

Hold deg heller til og tukle med 12volt enn 220volt med mindre du har peiling.

Lenke til kommentar

Dette blir spennende å se på videre, må innrømme at jeg er sjalu på sponsorgaven din, men du har jo bevist at du klarer å fullføre worklogs før, så forstår godt hvorfor de velger å donere så dyre ting.

Men blir morsomt å se at ting tar form

Lenke til kommentar

Ang strømmen, så kan du vel sette en vanlig veggkontakt (slik som du har bildet av tidligere i trpden) på veggen inni boksen som 220v til pc og Wii er koplet til, også bare sette på en 220v kabel fra kontaken til en stikkontakt i veggen på huset?

Bare trekke 1 kabel for strøm ut av boksen til et vanlig vegguttak.

Er ikke akkurat så veldig vanskelig å montere en slik veggkontakt inni wiiboxen, og den vil jo ikke være synlig annet enn når man åpner boksen.post-85374-1202060250_thumb.jpg

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...