Gå til innhold

Prosjekt: Wiibox - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Dårlig beregnet at du ikke fikk update 17 i dag.. hehe..

 

ser bra ut.. kansje sette på noe gummig under de føtterne etterhvært?

hvilken farge tror du at du vil gå for? tror hvite dioder vil passe best til hvitt velger du sort så kansje en annen farge på diodene.. men blir sikkert kult uansett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, de er på 3,5 V(volt) hver, da blir det 12 / 3,5 = 3,428571... (rundet av: 3)

 

du kan altså ha 3 stk Ultrahvite dioder.

 

-Famen

 

EDIT: det blir en liten overspenning som vil senke levetiden noe, men ikke altfor mye.

 

Jeg kobla 8 slike(men blå) på en 24V strømkilde, og da gikk alle til helvete. Bare noe å tenke på...

Lenke til kommentar
de diodene du kobla på krevde da 28V, noe som egentlig vil tære på eliminatoren.

 

også burde du vurdere og seriekoble dem, førr hvis en diode går til hælvette, så blir det ikke lys i noen av dem, kanskje parallel koble dem?

 

-Famen

 

3,3*8=26,4. De var seriekoblet og loddet. Ved parallellkobling får jeg jo 24V på hver diode.....

Lenke til kommentar
*snip*

 

Ved parallellkobling får jeg jo 24V på hver diode.....

ja faen, det tenkte jeg ikke på :)

 

men hva var det som gikk tel helvette, diodene eller eliminatoren?

 

Hadde bare seriekoblet to slike(de med 8 batterier) og håpet på det beste:P Jeg har snakket med to fysikklærere om koblingen, men ingen av de hadde peiling på hvordan jeg kunne ordne det:P Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
noe sånt?

post-91173-1211216745_thumb.jpg

 

Nesten. Fin tegning:P Beklager for delvis OT, Anki.

 

Var denne rekkefølgen:

 

+ Batteri -+ Batteri -+ diode -+ diode -+ diode -+ diode -+ diode -+ diode -+ diode -+ diode -\

\_____________________________________________________________________________________

_______/

 

Hvis du forstår=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...