Gå til innhold

Prosjekt: Wiibox - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte 4 stk. blå LED dioder på biltema for et par uker siden som jeg skulle ha i det nye kabinettet mitt, men de lyser ikke noe særlig når jeg har kobla alle fire LED diodene til en 4 pins kontakt.. Så hvis du gjør som meg, så anbefaler jeg at du kobler to diodoer pr. 4 pins kontakt, ikke fire som jeg gjorde... ;

Hvorfor skal du sløse bort to molex-kontakter på grunn av det der? Enten parallellkobler du fire stykk, slik at alle får like høy spenning, eller så kan du seriekoble alle sammen og få lav spenning per LED. Om du ønsker en mellomting, kan du seriekoble to og to, og så koble parene sammen på SAMME molexkontakt. Det er mer enn nok effekt per molexkontakt til å drive noen små LEDs.

 

Med mindre du har lyst til å bruke opp alle molex-kontaktene fra PSU, kobler du alle LED-ene til samme kontakt. Om du bare skal tilkoble én LED og ønsker redusert effekt, velger du rød+sort (5 V) kabel istedefor gul+sort kabel (12 V), eventuelt motstander koblet i serie.

 

 

conflict: Det gir en ganske anerledes effekt. Katodene lyser opp et mye større område rundt lyskilden ...

 

Goscinny ;)

 

Hehe.. Du har rett.. Grunnen til at jeg har gjort det sånn, er fordi jeg skulle bruke LEDsa i ett kabinett jeg har bygd selv (og som jeg antagelig vis ikke kommer til å bruke).

Det å koble LEDsa sånn som du sa, vil nokk fungere bedre enn hvordan jeg gjorde det, men i mitt tilfelle ville ikke det fungert.. (Korte ledninger, vil se stygt ut med flere osv.. )

 

(PS: Bruker ikke LEDsa nå, så det er egentlig det samme for meg hva som er best og hva som ikke duger.. :cool: )

Lenke til kommentar
Da har jeg mottat tatstatur og høyttaler sett fra Logitech :)

 

Update kommer etterhvert!

 

 

Det er bra.. ;)

Håper det betyr at en update kanskje er på vei.. ?

Hehe..

 

:thumbup:

 

Han skrev jo at det kommer update etterhvert da. Tviler på at Mr.Anki lyver for oss her.... :)

 

Gleder meg til update. :D

Lenge til eller? :)

 

Synd at tastaturet kom i feil versjon da. Det burde de liksom klart å få til... :(

Hvilket høyttaler sett var det du fikk? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Det kommer ja, hadde tenkt til å legge ut i helgen men jeg har hatt problemer med hardware i hele helga.

 

Fikk pakken fra Intel fredag og har etter mye testing funnet ut at den er defekt :cry:

Så nå venter jeg på svar fra Intel om hva vi skal gjøre.

 

Men skal få lagt ut noen bider ang. pakken fra Logitech.

Høytalersettet jeg har fått er Logitech G51

Lenke til kommentar

Den har en antistatisk pose rund seg også, men ingenting mer. Litt merkelig synes jeg også.

 

Volumkontrollen er digg ja :) Har fått testet annleget skikkelig nå, med et annet lydkort. Ingenting å si på det nei.

 

Tenker jeg legger ut en lite update på det jeg gjorde i går iløpet av dagen ;) Vis det er stemning for det?

Lenke til kommentar

Liker ikke volumkontrollene fra Logitech jeg. De er rett og slett for lette i forhold til at ledningen ikke er bøybar i det hele tatt. Dersom ledningnen har ligget i klem, slik at den blir bøyd feil veg (nedover, oppover wtf.) så bøyer volumkontrollen seg med ledningen. :roll:

 

Men derimot designet på dem, det kan man ikke klage på. Ser sinnsykt tøffe ut. Men praktiske funksjoner over design. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...